اصول جمع بندی همایشی در ایام نزدیک به کنکور

توی سال کنکور تقریبا همه دانش آموزها درس می خونن و تلاش خودشون رو برای قبول  شدن توی این آزمون می کنن اما وقتی به کنکور نزدیک میشیم استرس همه داوطلبان کنکور زیاد تر میشه و خیلی ها از استرس زیاد نمی تونن درست درس بخونن و یا چیزی هم که می خونن رو نمی فهمن.اما بعضیا های دیگه به درستی از این زمان باقیمونده استفاده می کنن و با این کار از بقیه جلو میوفتن در واقع زمان کمی که برای کنکور باقیمونده زمان طلایی برای مرور و جمع بندی. با یه جمع بندی درست میشه به شدت پیشرفت کرد و نتیجه بهتری گرفت پس توی این ایام کنترل استرس و تمرکز بر روی درس خیلی حیاتیه چون می تونه شما رو به آرزو هاتون برسونه فقط باید به خودتون باور داشته باشین و تمام تلاش خودتون رو بکنید و بدونید همه توی این ایام نگرانن . توصیه میشه توی این ایام حتی از یه سری از روش ها برای آرام کردن خودتون و ایجاد انگیزه استفاده کنید دیدن یه فیلم آرامش بخش و روحیه بخش، مدیتیشن، دعا و غیره از جمله  چیزهایی هست که شاید به شما کمک بکنه.

برای این ایام حتما برنامه ریزی دقیق داشته باش:

  • قبل از اینکه بخوای شروع کنی به جمع بندی یه برنامه برای کار هایی که می خوای انجام بدی بنویس که کاری رو از قلم نندازی و به علاوه استرست کم شه چون با برنامه ریزی مطمئن میشی می تونی به تمام درس هایی که می خوای بخونی میرسی و دیگه نگران نیستی.
  • چند هفته مونده به عید از خودت هر 3 روز یه بار آزمون شبیه ساز کنکور بگیر و آزمون رو همون روز که از خودت آزمون گرفتی تحلیل کن و درصد بگیر نکات آزمون رو بخون . با تحلیل کردن آزمون اشکالاتت رو بهتر میفمی و می تونی راحت تر اون ها رو برطرف کنی در ضمن سعی کن این آزمون هایی که میدی توی شرایط کنکور آزمون بدی یعنی با همون لباسی که قراره از بری سر جلسه آزمون بدی و توی مکانی آزمون بدی که شبیه به حوزه امتحانی باشه مثل کتابخونه و این هم بدون کنکور دقیقا مثل همین آزمون هایی که از خودت می گیری پس همین طور که الان از پس سوالات آزمون برمیای اونجا هم می تونی سوالات رو حل کنی.
  • توی هفته آخر فقط یه آزمون آزمایشی بده و هفته آخر زیاده روی نکن تا خسته نشی.
  • هیچ درسی رو به طور کامل حذف نکن مثلا نگو ریاضیم خوب نیست کلا ریاضی نمیزنم و به امید درس های دیگه نباش چون ممکنه اون سالی که تو قراره کنکور بدی درس سوالای درس ریاضی رو آسون طرح کنن اما اگه مبحثی رو تا اصلا حالا نخوندی لازم نیست توی این ایام به سراغش بری چون این طوری بیشتر گیج میشی چون فوق اش اینه که از اون مبحث یک یا دو تا سوال قراره تو کنکور سوال بیاد تو که اگه به بقیه سوالا درست جواب بدی مشکلی برات پیش نمیاد.
  • تمام فرمول های درس های ریاضی و فیزیک و شیمی رو یه جا بنویس و هی با خودت مرورشون کن .
  • همه کتاب های درسی رو یه دور ورق بزن و نکات و سرتیتر ها رو بخون منظور از خوندن درس توی اینجا این نیست که کل کتاب رو کامل بخونی چون اینطوری زمان کم میاری.
  • اگه رشته تجربی هستی حتما یه دور عکس های کتاب رو با دقت مرور کن چون سوال های زیادی تو کنکور از عکس های کتاب زیست شناسی طرح میشه.
  • توی درس دین و زندگی کاملا حواست به آیات و احادیث باشه و سعی کن درس دین و زندگی جز آخرین درس هایی باشه که مرورش رو تموم میکنی چون این درس کاملا حفظیه و زود از یاد آدم میره.
  • برای درس های عربی و انگلیسی و ادبیات هم کلمات رو روز های آخر یه دور کامل مرور کن چون حداقل یه سوال به صورت مستقیم و چندین سوال به صورت غیر مستقیم از بخش توی کنکور طرح میشه و متاسفانه خیلی زود هم از حافظه پاک میشه پس مرورش رو برای روز های آخر بذار.
  • خلاصه ای که از قبل برای هر درس نوشتی رو مرور کن نکات هر درس رو بخون یه دور هم تست هایی که غلط زدی و نکته دار بودن رو بخون تا توی این وقت باقی مونده هم چند تا نمونه سوال رو مرور کرده باشی.
  • اول همیشه از درس هایی شروع کن که مدت بیشتری از مرورشون گذشته یا توشون ضعیف هستی.
  • مرور کردن به معنای این نیست فقط از روی یه چیزی بخونید باید وقتی مرورت تموم شد بتونی درس رو خلاصه تر و منظم تر به ذهن بسپاری پس باید توی این دوران با کیفیت درس بخونی.
  • اگر در ماه های گذشته دروس اختصاصی رو بیشتر خوندی در مدت باقی مانده دروس عمومی رو بیشتر بخون کلا توی چند روز باقیمونده به کنکور حواست بیشتر به درس های حفظی باشه چون مطالب دروس عمومی فرار ترن .
  • چند روز مونده به کنکور لازم نیست درس بخونی تفریح کن و بیرون برو شب کنکور هم زود بخواب.
  • چیزی که خیلی بهت کمک میکنه استفاده از تکنیک هایی هستش که آرامش تو رو بیشتر میکنه، خلاصه تاثیر این تکنیک ها و آرامشی که توی خودت ایجاد میکنی رو دست کم نگیر.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *