اهمیت پایه دهم و یازدهم در کنکور کنکور

خیلی از مشاورا توی مدارس به خوندن خوب درس های پایه های دهم و یازدهم بچه ها رو تشویق می کنن و خیلی از دانش آموزا هم از همون سال دهم برنامه ریزی درستی برای درس هاشون می کنن و در نهایت نتیجه اش رو می بینن و توی کنکور نتیجه می گیرن اما چرا پایه دهم و یازدهم اینقدر مهم ان؟

درصد زیاد سئوالات کنکور

اول اینکه سوالات کنکور از سه پایه دهم و یازدهم و دوازدهم طرح میشه و تقریبا 33 درصد سوال های هر درس مربوط به یک پایه می شود پس هیچ پایه ای بر پایه دیگه برتری نداره اینکه بعضیا فکر می کنن فقط با خوندن پایه دوازدهم می تونن به سوالات آزمون کنکور جواب بدن کاملا اشتباهه.

درس های دهم و یازدهم پایه ای هستن

خیلی از درس ها بهم مرتبط اند مثل درس شیمی یعنی درس های سال یازدهم مربوط به درس های سال دهم هست و اگه از پایه درس ها رو متوجه نشده باشی نمی تونی توی درس بعدی موفق بشی و دانش آموزایی که پایه ضعیفی دارن اصولا نمی تونن رتبه خوبی به دست بیارن. در واقع درس های پایه دهم پیش نیازی برای درس های پایه یازدهم هستن و درس های پایه دهم و یازدهم با هم پیش نیازی برای درس های پایه دوازدهم هستن.

سوالات ترکیبی

خیلی از سوالات کنکور به صورت ترکیبی طرح میشه مثلا ترکیبی سال دهم و یازدهم با هم یا حتی سوال ترکیبی که نیاز به دانش درباره هر سه پایه داره و اصولا هم این سوالا سختن و جواب دادن بهشون باعث میشه که خیلی از رقبات تو کنکور جلو بزنی.

اعتماد به نفس بیشتر

بچه هایی که از پایه درست درس خوندن و تست زدن و تقریبا خیالشون از پایه شون راحته توی سال کنکور هم استرس کم تری دارن هم وقت بیشتری برای خوندن درس های پایه دوازدهم دارن از اون مهم تر می تونن خیلی راحت تر جمع بندی دروس رو داشته باشن. اما دانش آموزایی که درست پایه رو نخوندن تازه باید شروع کنن و هر سه تا پایه رو باهم بخونن که اینجوری هم استرسشون بیشتر میشه هم عملکردشون کمتر میشه.

پله اول

پایه دهم رو خیلی باید جدی بگیری چون اولین سالیه که درس های مرتبط با رشته ای رو که انتخاب کردی رو قراره بخونی و این سال دید بهتری نسبت به رشته ای که داری می خونی بهت میده.

توی سال دهم و یازدهم وقت داری که مهارت تست زنی ات رو افزایش بدی در واقع توی این دوسال به نحوی فرصت برای سعی و خطا داری .

توی پایه دهم و یازدهم می تونی منابع مختلف رو بخونی و از هر کدوم که بیشتر نتیجه گرفتی رو برای سال آخر نگه داری خیلی از منابع و کتاب های تستی بیشتر دانش آموزا رو گمراه می کنه و وقتشون رو می گیره پس سعی کن بهترین کتاب رو که توضیح ها وتست های بهتری داره رو انتخاب کنی و سال کنکور از روی همین منابع بخونی و دیگه مجبور نشی توی سال کنکور هی منابعت رو عوض کنی.

مطالعه مستمر برای کنکور

باید این رو بدونی آزمون بزرگی مثل کنکور مثله خیلی از امتحان هایی که فقط شب امتحان می خونی و نمره میاری نیست این آزمون به شدت سخته و مفهومیه و رقابت توش زیاده که اگه برنامه درستی برای آمادگی برای کنکور رو نداشته باشی نمی تونی از پس سوالاش بربیای پس فقط سال آخر خوندن برای این آزمون اصلا موثر نیست.

برنامه با نشاط

لازم نیست برای سال دهم و یازدهم برنامه درسی خیلی سنگینی داشته باشی چون به شدت برای سال آخر از درس خوندن خسته میشی یه برنامه درسی مناسب داشته باش که تفریح هم توش داشته باشه اما سال آخر برنامه درسی به شدت فشرده ای نیاز داره چون توی اون سال هم باید جمع بندی هر سه پایه رو داشته باشی هم درس های سال دوازدهم رو بخونی هم توی آزمون های آزمایشی کنکور شرکت کنی در واقع برنامه داشتن و درس خوندن توی این دو سال آمادت می کنه برای یه برنامه درسی سنگین و درس خوندن فشرده چون اگه یهو بخوای روزانه 13 ساعت درس بخونی و از قبل آمادگی نداشته باشی نمی تونی از پسش بر بیای.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *