برنامه جمع بندی رایگان برای کنکور

سال کنکور هر روزش مهمه چون اگه یه روز درس نخونی کلی از بقیه عقب می یوفتی اما روز های آخر واقعا مهم تره چون توی این دوران درس هایی که تا به الان ازشون تست زدی و خوندی برای بارهای آخر بخونی. پس باید به بهترین روش این درس خوندن رو انجام بدی و خیلی خوب درس ها رو ببندی در واقع زمان طلایی برای موفق شدن همین زمان کمی که به کنکور مونده هر چقدر بدون استرس تر و حواس جمع تر درس بخونی قطعا نتیجه بهتری هم می گیری پس نیاز به یه برنامه قوی داری و یه چیز دیگه که همه درس ها رو توی این دوران بخون و هیچ درسی رو حذف نکن شاید اون سال سوال های درسی که تو توش قوی نیستی آسون باشن و تو با نخوندن اون درس و حذف کردنش رتبه ات به شدت پایین بیاد پس حواست به این دوران باشه.

این دوران حتی از این جهت که باید از روحی خودتون رو قوی کنید، استرس رو توی خودتون مدیریت کنید هم بسیار مهمه.

توی زمان باقی مانده چطور درس ها رو جمع بندی کنیم؟

هر سه روز یه بار از خودت آزمون شبیه ساز کنکور بگیر. بهترین کاری که توی این ایام می تونی انجام بدی حل کردن سوال های کنکور سال های قبله اینطوری با نوع نگاه طراح های کنکور آشنا میشی و می فهمی که کنکور اونقدر که همه هم میگن ترسناک نیست البته اگه توی طول سال درس خونده باشی و درس هات رو هم به طور کامل با تست زدن از همه درس ها و مباحث مرور میکنی. توی آزمون هایی که از خودت می گیری شرایط محیطی کنکور رو داشته باشه یعنی توی همون تایم کنکور امتحان بده مثلا اگه صبح قراره کنکور بدی آزمونت رو دقیقا از ساعت شروع و پایان کنکور بده و به علاوه همون تایمی که برای هر درس قراره توی کنکور بذاری توی آزمونا هم رعایت کن و با همون پوششی که قراره سر جلسه کنکور باشی امتحان بده. بهتره برای آزمون دادن به کتابخونه بری تا توی محیط ساکت تری آزمون بدی. خوراکی و آب هم کنارت بذار تا وسط آزمون مجبور نشی که بلند شی.

آزمون های شبیه سازی رو تحلیل کن

برای اینکه رتبه تون بهتر بشه انجام این کار الزامیه فقط یادت نره دقیقا بعد از حل سوالات آزمون و یه استراحت کوتاه شروع کن به تحلیل کردن و حتما هم برای هر درسی درصد بگیر تا روند کاری خودت رو توی هر آزمون بتونی با هم مقایسه کنی.

روز های آخر 7 تایم مطالعاتی داشته باش

در روز هایی که آزمون میدی 4 تایمت رو برای آزمون دادن و تحلیل آزمون قرار بده و 3 تایم باقی مونده رو برای درس خوندن و مرور کردن بذار. اما در روز های عادی که آزمون نمیدی 5 تایم اول رو برای دروس اختصاصی قرار بده و 2 تایم آخر رو برای دروس عمومی بذار. برای مباحثی که توش قوی تری و مطمئنی که تست هاشو کامل می زنی وقت بیشتری بذار و همچنین برای اون مباحثی که یکم ازشون مطمئن نیستی و فکر می کنی با یکم خوندن قطعا تستاشو میزنی برای بخش هایی هم که توش خیلی ضعیفی می تونی وقت کمتری بذاری. همین طور می تونی جزوه هایی که برای جمع بندی دروس هست رو تهیه کنی و از اون ها استفاده کنی.

یک برنامه کلی برای این دوران داشته باش

به طور کلی نقشه راهت رو توی این دوران از اولش تعیین کن که وسط راه استرس نگیری که نکنه وقت کم بیاری می تونی برای این کار از مشاور مدرسه هم کمک بگیری و از تجربه اش استفاده کنی.

خلاصه هایی که نوشتی رو بخون

این کار رو مخصوصا قبل از هر آزمونی که شرکت می کنی انجام بده مثل آزمون سنجش نکات و خلاصه هایی رو که از قبل نوشتی رو مرور کن.

سرفصل جدیدی رو شروع نکن

اگه تا حالا یک فصل از درسی رو اصلا نخوندی و هیچ پیش زمینه ای ازش نداری اصلا سراغ این درس نرو زمان باقی مونده برای مروره نه یادگیری بیشتر فوق اش اینکه که از اون مبحثی که نخوندی 2 تا سوال قراره تو کنکور بیاد بقیه مباحث رو توی این دوران کامل بخون تا بتونی نقصی که داری رو جبران کنی.

اصلا توی این دوران استرس نداشته باش

کنکور آزمون خیلی مهمی سرنوشت ساز هم هست اما اگه از قبل براش استرس داشته باشی جلوی درس خوندنت رو میگیره مطمئن باش که با یه برنامه قوی می تونی کنکور رو شکست بدی.

توی اتاق مناسب و ساکت درس بخون

حتی اگه همه جا خیلی شلوغ هست از هدفون استفاده کن. اتاقت رو قبل از درس خوندن مرتب کن و اتاق حتما برای درس خوندن نور کافی داشته باشه تا چشات کمتر اذیت شه. موبایل و وسایلی هم که حواست رو پرت می کنن هم بذار بیرون اتاق. پشت میز هم درس بخون نه روی تخت چون اگه روی تخت درس بخونی زود خوابت میگیره.

طولانی مدت درس نخون

توی درس خوندن هم زیاد افراط نکن استراحت های کوتاه بین درس هات بذار تا مغزت استراحت کنه بتونه مطالبی که خوندی رو طبقه بندی کنه توی این وصت هم سعی کن ورزش کنی و خوراکی های قندی بخوری.

اعتماد به نفس داشته باش و هیچ وقت نا امید نشو

به جای اینکه به نمره های بدی که گرفتی فکر کنی تلاشت رو بیشتر کن. تمرکز کردن بر روی اتفاقای بد فقط بهت انرژی منفی می ده و حالت رو بدتر می کنه پس همیشه به هدفات تو زندگی فکر کن و مطمئن باش بهشون می رسی حتی اگه هزاران بار شکست بخوری.

خوب بخوابید

اگه کم بخوابی نمی تونی روی درس تمرکز کنی و درس رو خوب نمی فهمی پس به جای اینکه شب تا دیر وقت فیلم ببینی و با گوشیت بازی کنی زود تر بخواب.

از نظر روحی روی خودت کار کن

اگه میبینی تکه فیلم، نوشته، دعا و … بهت انگیزه میده حتما توی برنامه ات بذار و سعی کن با استرس به هیچ وجه درس نخونی بسیار آرام و ریلکس باش. یادت باشه که یاد خدا قلب ها رو به آرامش و اطمینان میرسونه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *