بهترین و پرفروش ترین کتاب های قرابت معنایی کنکور نظام جدید

یکی از دروس عمومی که اهمیت بسیار زیادی در کنکور دارد درس ادبیات فارسی است . ادبیات فارسی  اولین درس در دفترچه عمومی کنکور است . دانش‌آموزان  و داوطلبان باید به ۲۵ سوال این درس در مدت زمان ۱۸ دقیقه پاسخ دهند. ادبیات فارسی در بین دروس عمومی بیشترین ضریب را دارد.  ضریب 4 این درس می‌تواند نقش مهمی در تعیین رتبه نهایی دانش‌آموز داشته باشد.

این بخش با ۹ سوال یکی از مهم‌ترین بخش‌های ادبیات فارسی است . دانش‌آموزانی که می‌خواهند تراز مناسبی در این درس کسب کنند  باید بخش قرابت معنایی را با دقت زیادی مطالعه کنند . این بخش به تنهایی ۳۶ درصد از سوالات ادبیات کنکور را شامل می‌شود.

چگونه قرابت معنایی کنکور را بخوانیم ؟

خوانش قرابت معنایی وقت زیادی از شما را می خواهد و تقریبا هر روز خودتان را باید به این بخش اختصاص  دهید . همچنین قرابت معنایی دارای یک سری اصول در خوانش می باشد:

  • برای اینکه در این بخش نتیجه بهتری را کسب کنید باید بر فهم تمامی اشعار تسلط پیدا کنید .
  • نکته مهم دیگر این است که تنها خوانش  مطالب کتاب درسی برای شما اصلا کافی نیست .
  • شما فقط با تکرار و تمرن است که در این بخش به مهارت می رسید پس سعی کنید با تکرار فهم مفاهیم اشعار قدرت تحلیل و درک خودتان را از اشعار بالا ببرید .
  • اشعار خارج از کتاب را هم بررسی کنید .
  • تست های کنکوری ارائه شده از این بخش را بررسی کنید و با انواع سوالاتی که در کنکور طرح می شود آشنا شوید .

در این مقاله سعی داریم تا بهترین منابعی که در قرابت معنایی بسیار غنی و کامل و پرفروش هستند را بررسی کنیم .  اول از هر چیزی کتاب کمک آموزشی که گفته می شود باید آموزش کاملی داشته باشد و همچنین تست های کاربردی و نکته دار!

برای همین دو تا از بهترین کتاب هایی که در قرابت معنایی حرف اول می زنند را تحلیل و بررسی می کنیم:

کدام کتاب کمک آموزشی در مبحث قرابت معنایی آموزش بهتری را ارائه خواهد داد ؟ چگونه قرابت معنایی را تشخیص دهیم؟

در بحث قرابت معنایی ، کتاب درسی زیاد به این مسئله توجه نکرده است پس بحث آموزش بسیار مطرح است و باید دارای یک سری از شرایط های خاص باشد .

کتاب هایی که معرفی شده است دربحث آموزش دارای یک سری ویژگی های مثبت می باشند که برای آموزش به دانش آموز طراحی شده است:

درسنامه کتاب ها:

تناسب مفهومی و قرابت معنایی نشر دریافت از هامون سبطی

_ دارای فصل های  متعدد برای یادگیری می باشد از جمله :

چگونه بیت ها را بخوانیم ؟

_ این فصل به ارائه چند بخش پرداخته است که در هر بخش به صورت گام به گام یادگیری انجام می شود :

شناخت واژه ها در قرابت معنایی

این بخش چند نکته را به شما گوشزد خواهد کرد از جمله :

کلماتی که دارای دو شکل خوانش هستند را تماما توضیح داده است و با استفاده از برخی راهبرد ها شکل درست خواندن را یاد می دهد .

یکی از مباحثی که در شعر خوانی و در کل متن خوانی قابل توجه می باشد این است که به معرفی کاربرد های ( ی ) در شعر می پردازد .

شاید یکی از نکاتی که در خوانش همه ما با آن درگیر هستیم چگونگی مکث در بین شعر می باشد . گاهی یک مکث در بین شعر یا رعایت نکردن آن باعث می شود که ما معنی شعری را به کل نفهمیم یا به اشتباه متوجه شویم  . در این بخش به شما توضیح داده می شود که این بخش را موارد را چگونه بخوانیم و چگونه علامات را رعایت کنیم تا خوانش اصولی تری داشته باشیم .

قوانین مربوط به سر هم خواندن واژگان

شناخت جمله ها در مبحث ادبیات

این فصل دارای چند بخش می باشد که هر بخش به ارائه یکی از نکته های حین خوانش پرداخته است :

حذف اجزای جملات ، جملات نامرتب ، فاصله بین هم پایه ها ، حذف اگر ها ، تشخیص منادا ، ی استمرار و ده ها موضوع دیگر برای یادگیری شما که در هیچ کدام از کتاب های کمک آموزشی نخواهید دید . همچنین آموزش تخصصی این کتاب این امکان را به شما می دهد تا به ادبیات علاقه مند تر شوید .

واژه های کلیدی :

ادبیات دارای یک سری واژگان می باشد که در ادبیات به جای یکدیگر به کار می رود در این بخش تمامی این واژگان را برای دانش آموز شرح داده شده است و تمامی معانی که می تواند داشته باشد را برای ما شرح داده است .

 در قرابت معنایی چگونه بیت ها را معنی کنیم؟

این فصل از بهترین و کاربردی ترین بخش هایی است که می تواند برای دانش آموزان کنکوری مفید باشد .

این فصل دارای 3 بخش اصلی به شرح زیر می باشد :

مفاهیم رایج در ادبیات غنایی عاشقانه

مفاهیم رایج در ادبیات غنایی عارفانه

مفاهیم رایج در ادبیات غنایی تعلیمی

هر کدام از این بخش ها چندین مفاهیم را به همراه دارد و در هر مفهوم همراه با توضیح کامل در مورد مفاهیم ارائه شده چندین مثال ارائه شده است که مطلب برای شما به طور کامل جا بیافتد .

این بخش به قدری کامل است که مطئنا تمام مفاهیم به کار برده شده را در کنکور عینا خواهید دید و این موضوع کار شما را بسیار آسان خواهد کرد . روش تدریس در این کتاب کامل  و کاربردی است .

در هر کدام از قسمت هایی که گفته شد انواع تمرین های تستی همراه با پاسخ متعدد برای یادگیری قرار دارد.

برای مثال شما به این تصویر نگاه کنید تا بفهمید تا چه اندازه این درسنامه به کار شما می آید:

قرابت معنایی جامع نشر الگو از علیرضا عبدالمحمدی

کتاب حاضر دارای یک سری سر فصل ها با ویژگی های منحصر به فرد در بخش درسنامه  می باشد :

دوکلمه حرف حساب: در این بخش تمامی سوالات متداولی که در بخش قرابت معنایی دارید را پاسخ می دهد . همچنین یک سری توضیحات درباره چگونگی خوانش ابیات و توصیه های کاربردی دارد .

مفاهیم پر تکرار: در بخش بعدی مفاهیمی که در کنکور بیشترین تکرار را دارا می باشد را همراه با مثال های متعدد  برای شما توضیح داده است و برای  هرکدام توضیحات کاملی ارائه کرده است.

مفاهیم ارائه شده در کتاب درسی: بخش بعدی تمامی مفاهیمی که در فارسی پایه دهم و یازدهم و دوازدهم آمده است را برای شما ارائه شده  است و برای هر کدام بیت هایی که از نظر مفاهیم با آنها مشترک می باشد را به عنوان مثال معرفی کرده است .

آیات ، احادیث و عبارات عربی:  تمامی عبارات عربی و احادیثی که در کتاب درسی ارائه شده است را یک جا همراه با معانی هر کدام برای دانش آموزان ارائه شده است . این بخش در کنکور بسیار مهم و کاربردی است .

چند تکنیک و قرابت بازی:  ارائه تکنیک هایی برای سرعت بخشی به تست زنی /  همینطور تست هایی برای تمرین شما

تست های قرابت معنایی باید چگونه باشد  ؟ کدام کتاب کمک آموزشی  تست های قرابت معنایی مفید  و کاملی را داراست ؟

همانطور که می دانید تست زنی در قرابت معنایی بسیار اهمیت زیادی دارد و با تست زنی است که می توانید  یادگیری خودتان را چند برابر کنید .

در این بخش به شرح سوالات و دسته بندی خاص هرکدام از کتاب ها می پردازیم:

تناسب مفهومی و قرابت معنایی نشر دریافت از هامون سبطی

تست های این کتاب به دو دسته تقسیم می شوند:

تست های مبحثی  :  تست های این بخش بعد از ارائه هر فصل و نکات مربوط به آن ارائه می شود که به دو صورت مبحثی و کنکوری تقسیم می شود .

تست های سنجشی : تست های سنجشی در انتهای کتاب قرار دارد و این تست ها اکثرا کنکوری و مربوط به سوالات کنکور سراسری چند سال اخیر می باشد . همچنین تست های تالیفی هم در این بین قرار دارد  .

این تست ها در 21 بسته ارائه می شود و هرکدام از بسته ها را میتوانید هر شب  حل کنید .

همچنین تکثر ابیات تمرینی در میان درسنامه بسیار زیاد می باشد و این ابیات برای یادگیری و تست زنی شما بسیار مفید خواهد بود.

قرابت معنایی جامع نشر الگو از علیرضا عبدالمحمدی

کتاب حاضر در دسته بندی های متفاوت تست های متنوعی را ارائه کرده است .

نون شب : شاید اینکه گفته ایم تست زنی برای دانش آموزان کنکوری در قسمت قرابت معنایی بسیار مهم و اساسی است در این کتاب بسیار مورد توجه قرار گرفته شده است .

در این بخش 150 آزمون 5 سوالی قرار دارد و در هر بخش انواعی از مدل های سوالات طرح شده است و می تواند به شما کمک کند تا در گام به گام در این بخش به مهارت برسید . سوالات این بخش به سوالات کنکور بسیار نزدیک می باشد و از این نظر برای شما بسیار منظم و مفید خواهد بود .

تست های درس به درس پایه دهم تا دوازدهم :

تست های این بخش به صورت درس به درس و از هر درس چندین سوال طرح شده است . شما در این بخش می توانید خودتان را با مفاهیمی که در دروس کتاب درسی قرار دارد بسنجید .

در انتها هم سوالات کنکور سراسری 99 ارائه شده است .

در هر کدام از دسته بندی هایی که توضیح داده شد سوالات به صورت مبحثی  و کنکوری و سوالات برگزیده قلم چی  می باشد  . همچنین تعداد  هر کدام از تست های هر بخش بسیار مناسب می باشد  .

پاسخنامه تشریحی:

پاسخنامه تشریحی یکی از ارکان اصلی و مورد نیاز  هر کتاب کمک آموزشی است .

قرابت معنایی جامع نشر الگو :

ارائه توضیحات کامل در باب چرایی درست و نادرست بودن گزینه ها

توضیح گزینه های دیگر علاوه بر گزینه مدنظر

تناسب مفهومی و قرابت معنایی نشر دریافت:

توضیح مفاهیم تمامی اشعار در سوال

پاسخ نامه به گونه ای است که به صورت پله پله مفاهیم و تمامی نکات را توضیح می دهد و دانش آموز را مجاب خواهد کرد .

زبان این بخش به صورت خودمانی  و مانند یک معلم می باشد.

امیدواریم این مطالب برای شما دانش آموزان کنکوری مفید باشد تا بتوانید انتخاب درستی در راستای خرید کتاب کمک درسی برای قرابت معنایی داشته باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *