بهترین کتاب های دنیا برای موفقیت

چه کسی است که رویای مجبور نبودن به قطع زنگ هشدار ساعت را در سر نپروراند؟ اینطور نیست که شما ایده‌آل‌گرا باشید و یا رویای یک بازنشستگی دور را در سر داشته باشید. شما تنها پول کافی لازم دارید تا بتوانید خودتان برای خودتان تصمیم بگیرید. می‌خواهید که برای خودتان زندگی کنید، نه برای رئیس‌تان.

این رویا ممکن است بیشتر از آنچه فکر می‌کنید در دسترس باشد. همه میلیونرهای موفق دارای هوش بسیار بالا نیستند و اکثر آنها نیز یک شبه ثروتمند نشده‌اند. پس همه این افراد موفق چه چیز مشترکی دارند؟ برخی نویسندگان مایل بوده‌اند که رازهایی که کشف کرده‌اند را در این کتاب‌های روشنگرانه به اشتراک بگذارند.

در اینجا به معرفی برخی از کتاب‌های فوق‌العاده که توسط بیش از 20 مدیر اجرایی موفق توصیه شده‌اند، پرداخته‌ایم.

1. «تو یک کله‌شقی» اثر جن سینسرو

«تفاوت میان یک فرد موفق و ناموفق معمولا در قابلیت‌هایشان نیست، بلکه در توانایی ایمان داشتن به قابلیت‌هایشان است. این افسانه وجود دارد که افراد موفق با مقدار زیادی اعتماد به نفس به دنیا می‌آیند و از همان ابتدا می‌دانند که در چه کاری توانایی دارند. در واقعیت، بسیاری از خبره‌ترین افراد این جهان در ابتدای کار، عدم اعتماد به نفس قابل توجهی داشته‌اند. تفاوت آنها در این است که زمان خود را صرف یادگیری چگونگی کسب اعتماد به نفس کرده‌اند. می‌توانید از مهارت‌های ایجاد آینده شغلی خود در زمینه‌ای که مایل هستید استفاده کنید، اما بدون اعتماد به نفس، به خود شانس شکوفایی کامل تخصص‌هایتان را نخواهید داد. من عاشق این کتاب هستم، چرا که به تفکیک چگونگی شناسایی تفاوت میان عدم اعتماد به نفس و قابلیت‌ها، و مدیریت افکار خودخرابکار می‌پردازد و حین این کار، طنزی را نیز وارد این موضوع جدی می‌کند. علاوه بر این، چه کسی است که دوست نداشته باشد خود را به عنوان یک کله‌شق ببیند؟»

2. «بگذار مردم من به گشت و گذار بپردازند» اثر یون چوئینارد

«من کتاب‌های زیادی در مورد تجارت مطالعه می‌کنم، اما این همان کتابی است که همیشه مایل به مطالعه دوباره آن هستم. این تمایل به این دلیل است که دیدگاه نویسنده به تجارت در بسیاری سطوح یادآور این سوال است که همیشه از خود می‌پرسم:”چگونه می‌توانم این کار را بهتر انجام دهم؟” که به معنای شکست وضعیت فعلی و ایجاد مسیر خودتان است. این سوال دلیلی است که وهله اول به ایجاد “گریتس” توسط من منجر شد».

2. «شوگان» اثر جیمز کلاول

«این کتاب داستان یک مرد انگلیسی است که در تلاش است تا انحصار پرتغال را از بین ببرد و در نهایت به عنوان آلت دست یک ارباب ژاپنی مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرد. ژاپن، جان بلکتورن را تغییر می‌دهد و حین اینکه توسط ارباب توراناگا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اثری محو ناشدنی از خود در ژاپن به جا می‌گذارد. تجربه یادگیری تطبیق و عملکرد در فرهنگ‌های خارجی، چالشی است که مشتریان ما به هنگام توسعه در سطح جهانی با آن مواجه هستند. داستان توراناگا اهمیت برنامه‌ریزی باریک‌بینانه براساس داده‌های قابل اطمینان را نشان می‌دهد، که همان روشی است که از آن برای پشتیبانی تجارت مشتریانمان به منظور توسعه و سرمایه‌گذاری در خارج از کشور استفاده می‌کنیم. جیمز کلاول با استفاده از جزئیات و توصیفات غنی، داستانی  طلسم‌کننده را در پس‌زمینه‌ایی زنده روایت می‌کند که باعث شد از طریق آن جهان را به عنوان صحنه‌ای بزرگتر ببینم.»

3. «ایجاد شعبده تجارت: قدرت شعبده چگونه می‌تواند به تجارت شما الهام ببخشد و در آن نوآوری و انقلاب ایجاد کند» اثر دیوید موری، یوجین برگر و جان ای. مکلافلین

«می‌گویند که شعبده‌بازها هیچوقت رازهای خود را برملا نمی‌کنند، اما شعبده‌باز بزرگ، مرحوم یوجین برگر در کتابی که با همکاری استراتژیست شرکتی، دیوید موری و مدیر پیشین سی‌آی‌اِی، جان ای. مکلافلین به چاپ رسانده، به ما می‌گوید که چگونه شعبده‌بازی تنها انجام شعبده نیست و چگونه می‌تواند الهام‌بخش نوآوری تحول آورین در تجارت باشد. در تمام طول زندگی‌ام شیفته شعبده‌بازی بوده‌ام و این شانس بزرگ را داشته‌ام تا سال‌ها تحت تعلیم یوجین قرار بگیرم. او و دیگر نویسندگان کتاب، نظراتی بسیار جالب در رابطه با نحوه تفکر شعبده‌بازها ارائه می‌کنند و نشان می‌دهند که اگر این نحوه تفکر در تجارت به کار برده شود می‌تواند منجر به نتایجی غیرقابل پیش‌بینی و فوق‌العاده شود، درست مانند یک چشم‌بندی.»

4. «چندبرابر کننده‌ها» اثر لیز وایزمن و گرگ مک‌کیون

«امروزه از اکثر روئسا خواسته می‌شود تا با کمترین امکانات بیشترین کار را انجام دهند و برای من این کتاب راهنمای کامل چگونگی انجام این کار است. پس از مطالعه و بررسی 150 رئیس در بیش از چهار قاره، وایزمن روئسایی را پیدا کرد که به عنوان چندبرابر کننده‌ها شناخته می‌شوند و باعث تقویت و افزایش عملی هوش دیگران شده و به طور میانگین دو برابر دیگران از افراد خود بهره‌وری دریافت می‌کنند. کتاب، پیشنهاداتی عملی در رابطه با چگونگی چندبرابر کننده شدن ارائه کرده و همچنین به خود تشخیصی رفتارهای نامطلوب “کاهش‌دهنده تصادفی” کمک می‌کند. این کار در مواردی که دانش رئیس، بسیار کمتر از سرعت وی در به حداکثر رساندن دانش دیگر نفرات اهمیت دارد تعیین کننده است.»

5. «تفکر سریع و کند» اثر دنیل کانمن

این اثر، تاثیرگذارترین کتاب در زمینه تجارت است که تاکنون مطالعه نموده‌ام، به حدی که هر سال آن را دوباره مطالعه می‌کنم. در این کتاب، برنده جایزه نوبل اقتصاد، کانمن محدوده‌هایی که در آن ذهن و منطق انسان با یکدیگر در تضاد هستند را فهرست می‌کند. برای مثال، اون نشان می‌دهد که افراد دارای بیزاری بیشتری نسبت به شکست در مقایسه با میل به پیروزی هستند که به این معناست که حتی در شرایطی که احتمالات به نفع آنهاست نیز ریسک نمی‌کنند. وی همچینین تعصبات اخیر، یعنی تفکری که اعتقاد دارد ذهن انسان به شکلی نامتناسب بر روی چیزهایی که در گذشته نزدیک اتفاق افتاده‌اند تمرکز می‌کند را مورد بررسی قرار می‌دهد (برای مثال، دوری از اقیانوس به دلیل اینکه اخیرا کوسه در آن آب‌ها مشاهده شده است، علیرغم اینکه احتمال یک حمله حقیقی بسیار اندک است). این کتاب با ایجاد آگاهی در مورد تعصبات و ضعف‌های خودم به من کمک کرده تا تصمیماتی بهتر و عاقلانه‌تر در تجارت و زندگی بگیرم.»

6. «سختی کارهای سخت» اثر بن هورویتز

«این کتاب، بهترین کتابی است که یک مدیرعامل تازه‌کار و یا هر مدیرعامل دیگری می‌تواند مطالعه کند. این اثر، حکایتی بسیار رقابتی در مورد حس پذیرفتن مسئولیت افراد و نتایج است. مایلم تا اثری از هر نویسنده‌ای، در مورد هر موضوعی، که در آن مسیر خود را با صداقتی بی‌رحمانه و سندیت به همراه بدترین شرایط شخصی به اشتراک گذاشته، مطالعه کنم. استخدام و اخراج نفرات، مواجهه با هیئت رئیسه و سرمایه‌گذاران و تمامی تصمیمات ناخوشایندی که یک مدیرعامل باید بگیرد. همچنان عین چیزهایی که بن توصیف کرده را تجربه می‌کنم و یادآوری این موضوع که فردی دیگر در این شرایط بوده و به سلامت از آن خارج شده است به من کمک می‌کند.»

7. «1776» اثر دیوید مک‌کولو

«در استارت‌آپ‌های مختلفی حضور داشته‌ام و بیان خطرات و هیجانات روزهای اولیه آنها با کلمات بسیار دشوار است. اعتقاد دارم که تمامی این حس‌ها به خوبی در 1776، حین اینکه به سال اول و شاید سخت‌ترین سال انقلاب آمریکا می‌پردازد، مورد توصیف قرار گرفته‌اند. جرج واشینگتن و دیگر پدران بنیانگذار ایالات متحده با احتمالاتی فائق نیامدنی مواجه بودند، هیچ نظام یا سازمانی نداشتند و مجبور بودند بسیاری از آن را در طول مسیر ایجاد کنند. در ماهیت برنامه و اینکه چه کسی قرار است آن را اجرا کند شک و شبه وجود داشت. اکنون با علم به اینکه نتیجه بسیار موفقیت‌آمیز بوده است درباره آن می‌خوانیم، اما زمانی که آنها این شرایط را تجربه می‌کردند، حتی مطمئن نبودند که احتمال پیروزی خواهند داشت. این اثر به زیبایی ماهیت چیزی که استارت‌آپ‌ها را به سخت‌ترین و هیجان‌انگیزترین تلاش تجاری تبدیل کرده است، نشان می‌دهد.»

8. «غیرمعمولی‌ها: داستان موفقیت» اثر ملکوم گلدول

«این اثر، کتابی است جالب و روان که تفکر و مباحثه حول رازهای موفقیت را با مقالاتی متقاعد کننده برمی‌انگیزد. گلدول با استفاده از مجموعه‌ای جذاب و متنوع از مثال‌ها، مواردی که برای ساختن یک فرد موفق لازم است را به تصویر می‌کشد. یکی از مهترین برداشت‌های من از این کتاب این است که کار بسیار، اهمیت بیشتری در مقایسه با استعداد خام دارد. در فصل “10،000 ساعت”، گلدول مطالعه‌ای بر روی هنرجویان موسیقی را نقل می‌کند که در آن یافته تحقیق مبنی بر این بود که تعداد ساعات صرف شده برای تمرین، عنصر کلیدی دستیابی به تسلط بوده است. اما با وجود اینکه افراد موفق باید با سرمایه‌گذاری زمان به حرفه خود تسلط پیدا کنند، تنها زمانی قادر به این کار خواهند بود که شرایط و رویدادهای منحصربه‌فردی زندگی‌شان این اجازه را به آنها بدهند. اعتقاد دارم که در این کتاب درسی مهم برای هر کارآفرین و فرد سخت‌کوش، در رابطه با ارزش کار بسیار زیاد و مقدار اندکی شانس وجود دارد.»

9. «تیمی از رقبا» اثر دوریس کرنز گودوین

«کتاب‌های بسیاری در مورد آبراهام لینکلن نوشته شده‌اند، اما این کتاب به صورت خاص به فراست سیاسی او و اینکه چگونه به کمک آن بر مشکلات دوران ریاست جمهوری‌اش فائق آمد می‌پردازد. چیزی که برای من بسیار جالب توجه بود، این موضوع بود که چگونه او کابینه خود را از افرادی تشکیل داد که یا از لحاظ سیاسی جایگاه بهتری نسبت به او داشتند و یا حتی برای رسیدن به ریاست جمهوری با او رقابت کرده بودند. این کار مثال بارز این مسئله است که چگونه رهبران بزرگ (چه در سیاست و چه در تجارت) با هدف نهایی ایجاد تیمی مطلوب و دارای عملکرد بالا، افرادی را انتخاب می‌کنند که ممکن است توانایی‌هایشان در برخی زمینه‌ها از رهبر تیم بهتر باشد.»

10. «برنده‌ی درون» اثر پت رایلی

«چند سال پس از اینکه “آلتیمیت” را شروع کردم، نسخه‌ای از این کتاب رهبری، اثر مربی افسانه‌ای بسکتبال یعنی پت رایلی، که اکنون ریاست میامی هیت را بر عهده دارد، دریافت نمودم. احتمالا تا کنون 100 بار آن را خوانده‌ام. نکات مشابه بسیاری در این می‌بینم که چگونه توانسته‌ایم تیمی کهکشانی بسازیم که در همه رقابت‌ها پیروز است. پس از آن، خواندن این کتاب در “آلتیمیت” اجباری شد. یک نسخه از این کتاب را در اختیار افرادی که به تیم ما ملحق می‌شوند قرار می‌دهیم. در روزهای نخست “آلتیمیت”، سخنان پت راهنمای من بود. او از طریق صفحات این کتاب یک الگو شده بود. سال گذشته، هنگامی که با میامی هیت همکاری کردم و اسپانسر لباس آن‌ها بودیم، حس می‌کردم که پت را مدت زیادی است که می‌شناسم. دیدن لوگوی “آلتیمیت” روی لباس تیم میامی هیت، همچنان برای من حسی باورنکردنی است.»

11. «مدیریت با بازده بالا» اثر اندی گروو

«کتاب اندی گروو، کتابی است برای اسطوره‌ها و دلیل بسیار خوبی نیز برای آن وجود دارد. در حالیکه بسیاری از کتاب‌ها، مفاهیم مد روز یا اظهارات احمقانه عرضه می‌کنند، “مدیریت با بازده بالا” اساسی‌تر بوده، تفکرات متناقض را تعدیل کرده ( افراد به خاطر رئیس‌هایشان استعفا می‌دهند، نه به خاطر شغلشان) و مشاهداتی نافذ (از جلسات می‌توان برای رسیدن به اجماع، به اشتراک‌گذاری دانش و یا تصمیم‌گیری بهره برد – البته اهمیت دارد که بدانیم چه نوع جلسه‌ایی در حال انجام است) ارائه می‌کند. چشمگیرترین مورد درباره این کتاب، این است که همچنان به من چیزهای جدیدی می‌آموزد. مانند بسیاری از کتاب‌های تجارت، چهارچوب‌ها، پروسه‌ها و ذهنیت‌های موجود را معرفی می‌کند اما برخلاف آنها، هر بار که آن را مطالعه می‌کنم لایه‌هایی جدیدتر و عمیق‌تر از ارزش و بینش را در اختیارم قرار می‌دهد.»

12. «کلید را بزن: چگونه در شرایطی که ایجاد تغییر دشوار است، تغییر ایجاد کنیم» اثر چیپ هیث و دن هیث

«ایده اصلی این کتاب این است که تغییر، چرخه‌ای مداوم است که به جای مقاومت، باید پذیرفته شود و این درسی ارزشمند برای هر رهبر تجاری است. به عنوان کسی که در صنعت امنیت سایبری فعالیت می‌کند، این مفهوم بسیار قابل درک است، چرا که کار ما ایجاد تغییرات سازمانی بر اساس چشم‌انداز خطر موجود است. امنیت به صورت مداوم در حال تکامل است و چیزی که سه سال پیش فروخته‌اید، اکنون به یک تکنیک منسوخ تبدیل شده است. با اینکه این موضوع ممکن است توسط تیم بازاریابی، مهندسی و فروش شما به عنوان یک چالش دیده شود، نباید چنین نگاهی به آن داشت. کتاب برادران هیث به ما می‌آموزد، هنگامی که رهبران دیدگاه خود را بیان می‌کنند و به کارمندان اختیار فعالیت گسترده می‌دهند، تغییرات صنعتی می‌توانند عاملی تعیین‌کننده در موفقیت یک کسب و کار باشند.»

13. «اقتصاد شهرها» اثر جین جیکوبز

«این کتاب توصیفی فوق‌العاده شفاف و دردسترس از چگونگی گسترش و تخصصی شدن اقتصاد شهرها ارائه می‌کند. با استفاده از دیدگاه اقتصادی متمرکز بر شهر به جای دیدگاه متمرکز بر کشور، جین جیکوبز توضیح می‌دهد که جهان چگونه کار می‌کند، کسب و کارها چگونه متولد می‌شوند و چگونه به اقتصادهای موجود و جغرافیای اطراف خود وابسته هستند.»

14. «پادوی گلف: ساخت یک داستان سیندرلای هالیوودی» اثر کریس ناشاواتی

تشابهات بسیاری در این کتاب که داستان ساخت فیلم “پادوی گلف” و تبدیل شدن آن به یک کلاسیک کالت را روایت می‌کند و نحوه مدیریت افراد با استعداد و مختلف در کسب و کاری که ممکن است کاملا “قابل پیش‌بینی” نباشد، یافته‌ام. مانند میلیون‌ها فرد دیگر در “کالت”، من نیز عاشق گلف، طنز و داستان‌های سیندرلایی هستم. پروسه خلاقیت و نوآوری همیشه مرا وسوسه کرده است. داستان “پادوی گلف” تاریخچه یک مطالعه موردی درباره شخصیت‌های بزرگ، منیت بیش از اندازه و نوآوری آزاد را به تصویر می‌کشد. بهترین و درخشان‌ترین‌های دهه 70 کمدی، از تفکراتی مختلف گردهم جمع شدند تا شاهکاری غیرقابل پیش‌بینی و (همچنان) بی همتا خلق کنند. بعضی اوقات به معنای واقعی کلمه نمی‌توان برای موفقیت متن نوشت. و باید با این موضوع کنار بیایید. استعدادها را آزاد کنید، بگذارید کار خودشان را انجام دهند، مدیریت ذره‌بینی نکنید و این احتمال وجود دارد که به چیزی بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کردید دست پیدا کنید. که همانطور که کارل اسپاکلر می‌گفت، “زیباست”. این کتاب همچنین درسی در بردباری است. در ابتدا، “پادوی گلف” تا وقتی که بازار هدف خود را پیدا نکرده بود، فیلمی کمتر از حد انتظار به نظر می‌رسید. طول کشید تا به جایگاه فعلی خود در فرهنگ عامه برسد، جاییکه در آن به فیلمی تبدیل شد که بیشترین نقل قول از آن صورت گرفته است. یک داستان سیندرلایی.»

15. «قوانین کار!: دیدگاه‌هایی از داخل گوگل که نحوه رهبری و زندگی شما را تغییر خواهد داد» اثر لازلو باک

به عنوان عضوی از تیم رهبری و به عنوان رهبر تیم، همیشه دنبال راه‌های برای حفظ استعدادها هستم. البته هدف من چیزی بیشتر از آن است: هدف من اطمینان حاصل کردن از این موضوع است که تیمم ماموریت شرکت را درک می‌کند و به تمامی اعضای تیم انگیزه بدهم تا با پشتکار، فرصتی که داریم را از دست ندهند و در حوزه‌های مربوط به خود بهترین باشند. برای دهه‌ها، در مورد بسیاری از کلیشه‌های مشاوره فرهنگی و تفکر شنیده‌ام و حتی در برخی موارد خودم مقصر انجام آنها بوده‌ام. پس از اتمام کتاب لازلو، باید به ماموریت خودم برای اینکه تمام تیم جهانی‌مان را مطلع، هماهنگ و یکپارچه با ماموریت و فرهنگ شرکت نگاه دارم، ادامه می‌دادم. شفاف بودن و ایجاد زمینه برای دریافت بازخورد بسیار برای من اهمیت دارد و تغییری دیوانه‌وار نیز نیست. گوگل تنها شرکتی نیست که می‌تواند آن را انجام دهد!”

16. «بزرگتر بازی کن: چگونه دزدان دریایی، رویاپردازان و نوآوران بازارها را ایجاد و آنها را تحت سلطه می‌گیرند» اثر الرمضان، دیو پترسون، کریستوفر لاکهد و کوین منی

«”بزرگتر بازی کن” به بررسی کارکردهای داخلی رهبران صنعتی مانند آمازون، ایکیا، پیکسار و حتی الویس پریسلی می‌پردازد که ثابت کرده‌اند به راحتی از جایگاه خود کنار نمی‌روند. راز موفقیت آنها در این است: تبدیل شدن به پادشاه طبقه. چه یک مدیر اجرایی و چه یک کارآفرین که به دنبال راهنمایی برای سرمایه‌گذاری بعدی خود است باشید، مطالعه این کتاب برای کارآفرینانی که به دنبال ساخت یک شرکت موفق و پایدار هستند لازم و ضروری است. این کتاب استدلال می‌کند که اگر در حال ایجاد، توسعه و تسلط بر یک استراتژی بازار جدید نیستید، عملا شکست خورده‌اید. این کتاب خطاب به مدیرعاملان و نه تنها فقط مدیر بازاریابی، بلکه به کل مدیریت عالی شرکت‌ها بیان می‌کند که چرا ایجاد طبقه باید به عنوان پایه سوم استراتژی کسب کنار در کنار طراحی محصول و طراحی شرکت دیده شود. هرکس که قصد ایجاد و توسعه یک کسب و کار را در سر دارد، باید این کتاب را از اول تا آخر با دقت بخواند.»

17. «استارت‌آپ ناب» اثر اریک ریس

«این کتاب هنگامی که در مراحل اولیه توسعه کسب و کار خودمان بودیم به من کمک کرد تا تفکر نقادانه بیشتری داشته باشم. در نهایت، مفاهیم این کتاب به استراتژی ما شکلی جدید داد و سرانجام منجر به این شد که برای اپلای و عضویت در وای کامبینیتر اقدام کنیم. بقیه ماجرا را همه می‌دانند. با تمام آن موافق نیستم (مانند کتاب مقدس به آن نگاه نمی‌کنم)، اما مفاهیم اصلی پنج چرا و به صورت گسترده‌تر، تعهد واقعی برای انجام کارها و حصول اطمینان از درست بودن آنها برای مشتری، به هنگام ایجاد یک استارت‌آپ از نکات کلیدی محسوب می‌شوند.»

18. «از خوب به عالی» اثر جیم کالینز

«این کتاب به بررسی عمیق مفهوم جوجه‌تیغی می‌پردازد؛مفهومی که به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا بفهمند چه چیزی در تقاطع 1) چیزی که به آن علاقه دارند، 2) چیزی که واقعا در آن تبحر دارند و 3) چیزی که موتور اقتصادی شما را به حرکت می‌اندازد، وجود دارد. افرادی که شرکت‌های بزرگ را به وجود می‌آورند معمولا جوجه‌تیغی‌هایی هستند که می‌دانند چه چیزی در این تقاطع منتظر آنهاست و با سرسختی تمام آن را دنبال می‌کنند (برخلاف روباه که از هر چیز، اندکی می‌داند). تلاش برای جوجه‌تیغی شدن نه تنها به من کمک کرده است که به تفکر در مورد گذشته خودم و شرکتم بپردازم، بلکه به من کمک کرده تا به اینکه می‌خواهم شرکتم را به کدام سو پیش ببرم نیز فکر کنم. از دیدگاهی تاکتیکی‌تر،همچنین به من کمک کرده تا در مورد استخدام تجدید نظر کنم و اکنون می‌توانم به این فکر کنم که ابر نیروی یک استخدامی جدید می‌تواند در چه زمینه‌ای  باشد و چگونه می‌تواند در آینده شرکت آپتیمو مورد استفاده قرار گیرد.»

19. «راهنمای مدیریت نیروی انسانی برای گردانندگان رستوران» اثر کری لوگزم

«این کتاب، اثری تازه منتشر شده از یکی از شخصیت‌های محبوب من در لینکدین است، بیشتر به خاطر این موضوع که او رهبر تفکر در مدیریت نیروی انسانی، به خصوص در زمینه‌ صنعت گردشگری است و این مسئله با کاری که ما در “شدوول” با برنامه‌های مدیریت شیفت‌های کاری انجام می‌دهیم، ارتباط بسیار دارد. دیدگاه‌های او در زمینه فرهنگ، بهترین کارکردها و راه‌هایی برای مشارکت و نگهداری استعداد به همراه حفظ سود و ضرری مطلوب در مرکز آنچه که ما در حال انجام آن هستیم قرار دارد و فرمت آن نیز تعاملی، و به شکل غیرقابل باوری دقیق است و به من در رسیدن به بینشی در رابطه با یکی از موارد کاربری اصلی‌مان (مدیران کارکنان شیفتی) برای بهبود “شدوول” حین رشد مجموعه ویژگی‌های برنامه و کاربردی بودن آنها کمک می‌کند. از مطالعه این کتاب لذت و بهره فراوان بردم و مطالعه آن را قویا توصیه می‌کنم.

20. «حتما چیزی که من می‌خورم بوده است (بازگشت مردی که همه چیز می‌خورد)» اثر جفری استینگارتن

«کتاب‌های اندکی وجود دارند که برای لذت بردن آنها را دوباره می‌خوانم و این کتاب استینگارتن، لذت خالص است. از صمیم قلب، با واسواس شدید و کنجکاوی علمی او در برخورد با غذاهایی که با آنها مواجه می‌شود ارتباط برقرار می‌کنم. یکی از بهترین فصل‌های کتاب در مورد رول خرچنگ است – به خصوص نقش خرچنگ در آن ساندویچ از تشکیل نطفه تا پوست‌کنده شدن در آخرین لحظات زندگی‌اش. تاکوها، باگت‌ها، توردوکن و هرچیزی که فکرش را بکنید. او به سوالاتی در مورد غذای ما پاسخ می‌دهد که حتی به ذهنمان خطور نکرده آنها را بپرسیم اما با این وجود به شکلی غیرقابل انکار با سلامت و بشریت ارتباط دارند.»

21. «روش دوست‌یابی و تاثیرگذاری بر مردم» اثر دیل کارنگی

«حتما باید این کتاب را مطالعه کنید. اولین بار وقتی 18 ساله بودم این کتاب را مطالعه کردم و این احساس را در من ایجاد کرد که باید نحوه ایجاد و نگهداری روابطم را تغییر دهم و از آن زمان تاکنون چندین بار آن را مطالعه نموده‌ام. این کتاب آیینه‌ای در برابر خواننده قرار می‌دهد و او را مجبور می‌کند تا به درون خود و نحوه ایجاد و نگهداری روابط نگاه کند. درس‌ها کاربردی بوده و قابلیت اجرای فوری دارند و به نحوی ارائه شده‌اند که کاملا بر چگونگی استفاده از راهنمایی‌ها برای رسیدن به بیشترین میزان تاثیر تاکید دارند. این کتاب راهنمایی‌هایی گرانبها در مورد جلب اعتماد افراد، ارائه بازخورد و نقد به دیگران، نحوه برخورد با بازخورد و نقد توسط دیگران و ایجاد اثری مثبت در ذهن دیگران به من ارائه کرده است. کتاب، خواننده را در صندلی راننده قرار داده و به سرعت این حس را به شما القا می‌کند که می‌توانید روابطی مفید و پرثمر ایجاد کنید. علاوه بر این، چگونه می‌توانید عاشق کتابی نباشید که در آخر هر فصل لیستی از نکات مهم آن فصل را ارائه کرده است؟»

22. «نقطه کانونی» اثر برایان تریسی

در لیست‌تان کارهای زیادی برای انجام دادن دارید؟ البته که دارید. چیزی که افراد مولد را از دیگران جدا می‌کند، توانایی آنها در تمرکز بر روی یک کار خاص و انجام آن قبل از شروع کار بعدی است.

به نظر ساده می‌آید، اما در عمل می‌تواند بسیار مشکل باشد. در نقطه کانونی، برایان تریسی نکاتی را به شما پیشنهاد می‌کند تا به شما کمک کرده و بتوانید نظم و سازمانی در روز خود ایجاد کنید که بتوانید کارهای بیشتری انجام دهید.

23. «گاو بنفش» اثر ست گودین

ایجاد یک محصول “من هم همینطور” در ابتدا می‌تواند ساده به نظر برسد، اما این توانایی را دارد تا کسب و کار شما را محکوم به شکست کند. به همین دلیل است که بازاریاب مستقل، ست گودین پیشنهاد می‌کند تا محصولی ایجاد کنید که کاملا با هرچیزی که تا کنون در بازار وجود داشته است متفاوت باشد.

در اصل با ایجاد محصولی متفاوت، بازاریابی را بر مبنای توسعه محصول خواهید ساخت که درنهایت بازاریابی اصلی شما را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

24. «جادوی فکر بزرگ» اثر دیوید شوارتز

اگر درگیر به تعویق اندازی یا کوچک فکر کردن هستید، این کتاب برای شما نوشته شده است. در این کتاب شوارتز توصیه‌هایی کاربردی ارائه می‌کند که می‌توانند به شما کمک کنند تا انگیزه و روحیه لازم برای ساختن یک زندگی بزرگتر را برای خود پیدا کنید. همچنین به همراه آن، می‌تواند برایتان منجر به آینده شغلی پرسود و منفعت نیز شود.

25. «انسان در جستجوی معنا» اثر ویکتور فرانکل

در دید داشتن تمامی مسائل می‌تواند برای بسیاری از افراد دشوار باشد، به خصوص هنگامی که در حال کار بر روی پروژه‌های الویت‌دار و فوری هستند.

“انسان در جستجوی معنا” می‌تواند کتابی باشد که زندگی شما را تغییر می‌دهد، چرا که چشم‌هایتان را به سوی یکی از بزرگترین وحشی‌گری‌های تاریخ بشریت باز کرده و در همین حین درس‌هایی ارزشمند در مورد اهمیت داشتن هدف ارائه می‌کند.

26. «هفته کاری 4ساعته» اثر تیم فریس

کارآفرینانی که به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند، می‌توانند چیزهای بسیاری از فردی که باعث محبوبیت طراحی سبک زندگی شد، یاد بگیرند. هفته کاری 4 ساعته، فقط برای دختران و پسرانی نیست که می‌خواهد یک کسب و کار کوچک آنلاین را راه‌اندازی نمایند.

حرکت‌های هوشمندانه مانند برون‌سپاری، پیروی از قانون 80/20 و پروسه‌های خودکارسازی باید توسط کارگران تازه‌وارد و مدیران رده بالا در سطحی یکسان انجام شوند.

27. «فکر کن و ثروتمند شو» اثر ناپلئون هیل

به یاد دارم که در روز یکشنبه‌ای روی مبل نشسته بودم و این کتاب را در دست داشتم و با خودم می‌گفتم که یک فصل از آن را می‌خوانم و سپس به ادامه کارهایم می‌رسم. اما 12 ساعت بعد، کتاب را تمام کرده بودم. مفاهیمی که در آن بیان شده بود برایم دیوانه‌کننده بود.

در ابتدا فکر کردن به این موضوع که تفکرات می‌توانند واقعیت را شکل بدهند اندکی دور از دسترس به نظر می‌رسید. اما پس از مطالعه دقیق کتاب و درک این موضوع که افکار می‌توانند باورها را بسازند که منجر به عمل خواهند شد و سپس تبدیل به عادت خواهند شد … فکر کنم متوجه هستید که می‌خواهم چه بگویم.

اگر افکار خود را بر روی موفقیت متمرکز کنید، احتمال بیشتری برای دستیابی به آن خواهید داشت تا اینکه به موانع، شکست‌ها و هرچیز دیگری که می‌تواند جلوی راه شما را بگیرد فکر کنید.

28. «مدیر یک دقیقه‌ای» اثر کنت بلانچارد

اگر قرار باشد تنها یک کتاب مدیریت در طول زندگی‌تان مطالعه کنید، این همان کتاب است. ساده است و می‌توانید در یک بعدازظهر آن را مطالعه کنید. توصیه‌های آن به درد می‌خورند.

29. «راهب و معما» اثر رندی کمیسار

داستانی که رندی کمیسار در “راهب و معما” روایت می‌کند، نه تنها توصیه‌هایی در مورد نحوه تفکر به هنگام ساخت یک کسب و کار جدید است، بلکه توصیه‌هایی در مورد نحوه ساخت زندگی‌ای که به آن تمایل دارید نیز ارائه می‌کند.

درک جنبه‌های تکنیکی آغاز یک استارت‌آپ عالیست، اما اگر قدرت ماندگاری با آن به هنگام شرایط سخت را ندارید، به احتمال زیاد موفق نخواهید شد.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا قبل از اینکه برای پروژه‌ای که دلتان همراهش نیست انرژی بسیار صرف کنید، این درس را یاد بگیرید.

30. «راز داشتن ذهن خارق‌العاده» اثر ویشن لاکیانی

این کتاب اثر ویشن لاکیانی، موسس “مایندولی”، بزرگترین پلتفرم آنلاین رشد فردی در دنیا است. ویشن نیز مانند من متولد مالزی است. این مثالی است برای این موضوع که جایی که در آن به دنیا آمده‌اید و گذشته‌ی شما، میزان موفقیت‌تان را تعیین نمی‌کند.

باید به شما هشدار بدهم که این کتاب با بسیاری از کتاب‌های رشد فردی که تاکنون مطالعه کرده‌اید متفاوت است. “راز داشتن ذهن خارق‌العاده”، صندوقی پر از دانش غیرمرسوم و راه‌های میان‌بر برای کمک به ایجاد پیشرفتی غیرمنتظره در زندگی است.

این کتاب 10 قانون غیرمتعارف برای تعریف دوباره زندگی‌ و کمک به شما برای کسب موفقیت به روش خودتان ارائه می‌کند.

اگر مایل هستید تا در مورد ویشن لاکیانی بیشتر بدانید، او را در یوتوب جستجو کنید تا برخی از تعلیماتش را در آنجا مشاهده کنید.

31. «بیداری غول درون» اثر تونی رابینز

معتقدم نیازی به معرفی تونی رابینز ندارم، وی نامی شناخته شده در صنعت رشد فردی است.

رابینز کار خود را هنگامی که 17 ساله بود آغاز کرد و “بیداری غول درون” را در سال 1993 منتشر نمود. بله، قبول دارم که کتابی قدیمی است اما با این وجود یکی از بهترین آثار در این زمینه محسوب می‌شود.

حتی امروز اگر از من بپرسید کتاب‌هایی که زندگی مرا تغییر داده‌اند کدامند یا چه کتاب‌هایی را پیشنهاد می‌کنم، این کتاب همیشه در صدر قرار دارد. اینگونه بود که “بیداری غول درون” جای خود را در این لیست پیدا کرد.

کتاب را چندین بار از ابتدا تا انتها مطالعه کرده‌ام. و هربار که آن را دوباره مطالعه می‌کنم، هنوز هم به دیدگاه‌ها و دانشی جدید دست پیدا می‌کنم.

اگر تاکنون این کتاب را مطالعه نکرده‌اید، لطفا این کار را انجام دهید. سپس به من بگویید که خواندن آن چگونه زندگی‌تان را تغییر داده است.

32. «اراده» اثر انجلا داکورث

“اراده” کتابی شناخته شده و پرفروش است که توسط انجلا داکورث، روانشناس مشهور و استاد دانشگاه پنسیلوانیا نوشته شده است.

در این کتاب، داکورث شما را با خود در جستجویش برای یافتن کلید موفقیت همراه می‌کند. او کشف کرد که این اراده است که موفقیت فرد را تعیین می‌کند. اراده خصیصه‌ای است که اشتیاق و ثبات قدم را با یکدیگر ترکیب می‌کند. اگر به کاری که انجام می‌دهید مشتاق هستید و ثبات قدم بالایی در کار/هدف/پروژه‌ایی که انجام می‌دهید دارید، می‌توان گفت که شما “پر از اراده” هستید.

من عاشق این کتاب هستم، چرا که داکورث نه تنها به شما می‌گوید که برای دستیابی به موقیت به اشتیاق و ثبات قدم نیاز دارید، بلکه آن را از طریق تحقیق و داده‌ها نیز ثابت می‌کند. مطالعه این کتاب سرگرم‌کننده و آموزنده است.

33. «عادت‌های عملکرد عالی» اثر برندن بوچارد

برندن بوچارد به عنوان بهترین مربی عملکرد عالی جهان شناخته می‌شود. “عادت‌های عملکرد عالی” یکی از پرفروش‌های ژورنال وال‌استریت بوده و آمازون از آن به عنوان یکی از 3 کتاب برتر سال 2017 در حوزه کسب و کار و رهبری یاد کرده است.

به نظر من، این کتاب اثری فوق‌العاده است که در آن برندن موثرترین و قدرتمندترین عادت‌ها برای دست‌یابی به بیشترین میزان عملکرد را ارائه می‌کند. این موضوع به آن خاطر است که برندن دارای مجموعه داده بزرگی از فالوئرها بوده و با مشتریان متعددی کار کرده است که به او دسترسی منحصربه‌فردی از دیدگاه‌های بهترین اجراگران جهان را داده است.

برخلاف دیگر کتاب‌هایی که درباره عادت‌ها نوشته شده‌اند، این کتاب فشرده و کاربردی است. همه می‌دانیم که عادت‌هایمان نتایج کارمان را تعیین می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید که به موفقیتی بزرگ دست پیدا کنید، باید یاد بگیرید که عادت‌هایی درست ایجاد کنید تا شما را به آن سو هدایت کنند.

در “عادت‌های عملکرد عالی” شما 6 عادت قدرتمند یک اجراگر عالی را فرا خواهید گرفت. ایجاد این 6 عادت را به عنوان پروژه در نظر بگیرید. برندن بوچارد شما را هدایت کرده و به شما نشان می‌دهد که چگونه این کار را انجام دهید.

34. «اصول موفقیت» اثر جک کنفیلد

این کتابی پرفروش از نویسنده‌ای است که با سری کتاب‌های “سوپ مرغ” خود باعث ایجاد یک پدیده انتشاراتی شده است. ” اصول موفقیت” کتابی شناخته شده از جک کنفیلد است، نامی که دیگر نیازی به معرفی آن نیست.

خواندن این کتاب همزمان آسان و سرگرم کننده است و زندگی شما را تغییر خواهد داد. اصول این کتاب، اصول علمی سخت نیست، بلکه اصولی است ساده که هرکسی توانایی فراگیری آن را دارد.

به نظر من این کتاب بسیار انگیزشی است. هربار که آن را مطالعه می‌کنم، انگیزه‌ام زیاد شده و می‌خواهم که به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنم.

جک کنفیلد تا حد زیادی تمامی جنبه‌های موفقیت را در این کتاب مورد بحث قرار می‌دهد. از قبول 100% مسئولیت زندگی‌تان تا تمرین قانون 5 (قانون مورد علاقه من برای موفقیت).

متوجه خواهید شد که این کتاب مانند یک دایره‌المعارف موفقیت است. کنفیلد کتاب را به 6 بخش زیر تقسیم کرده است:

  • پایه و اساس موفقیت
  • خود را برای موفق شدن تغییر دهید
  • گروه موفقیت را تشکیل دهید
  • روابط موفق ایجاد کنید
  • موفقیت و پول
  • موفقیت در عصر دیجیتال

اگر برای دستیابی به موفقیت‌های بزرگتر در زندگی مصمم هستید، این کتاب را مطالعه کنید.

35. «اثر مرکب» اثر دارن هاردی

این کتاب توسط دارن هاردی، مولف مجله “موفقیت” نوشته شده است. ایده بزرگ این کتاب، فوق‌العاده قدرتمند است – چگونه از طریق تلاش‌های کوچک و با ثبات به موفقیتی خارق‌العاده برسیم.

شرط می‌بندم که داستان معروف لاکپشت و خرگوش را شنیده‌اید، مگر نه؟ این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید در زندگی برنده شوید حتی اگر لاکپشت باشید.

دارن از طریق نیروی ترکیب، نحوه عدم نیاز به ایجاد تغییرات بزرگ برای دستیابی به موفقیت‌های بزرگ در زندگی را شرح می‌دهد. می‌توانید شروعی کوچک داشته باشید و با پرورش عادت‌های روزانه درست از اهرم اثر مرکب بهره ببرید.

به این کتاب علاقه‌مندم و بارها و بارها آن را مطالعه نموده‌ام. راهنمایی‌های این کتاب بسیار کاربردی بوده و به‌کارگیری آنها آسان است. دارن همه چیز را به شکلی ساده توضیح می‌دهد که همه ما می‌توانیم به راحتی با آن ارتباط برقرار کنیم.

موفقیت دوی سرعت نیست، بلکه یک ماراتن است. طاقت آن را دارید؟ “اثر مرکب” را بخوانید و یادبگیرید که چگونه ثابت قدم باشید و اهداف خود را دنبال کنید تا به موفقیت دست یابید.

36. «پدر پولدار، پدر بی‌پول» اثر رابرت کیوساکی

این کتاب، اثری است که آغازگر سفر من در زمینه پیشرفت شخصی بوده است. این کتاب، اولین کتاب خودیاری بود که مطالعه نمودم و پس از آن دیگر هیچ چیز مثل سابق نبود.

نحوه تفکرم را تغییر و پس از آن، زندگی‌ام را تغییر دادم. این کتاب ذهن مرا باز کرد و دنیایی کاملا جدید از آنچه می‌توانم به آن دست پیدا کنم را به من نشان داد. از آن به بعد هیچوقت متوقف نشدم.

ممکن است رابرت کیوساکی را دوست نداشته باشید، اما من معتقدم که “پدر پولدار، پدر بی‌پول” کتابی است که بسیاری با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

بله، اطلاعاتی که کیوساکی در کتاب به اشتراک گذاشته، کاملاً ساده است و بسیاری از مردم می‌توانند آن را با زندگی خود مرتبط بدانند. به همین دلیل، این اثر به سرعت به یکی از کتاب‌های پرفروش تبدیل شد.

اینکه آیا پدر پولدار و پدر بی‌پولی که کیوساکی به آنها اشاره می کند در واقعیت وجود دارند یا خیر، اهمیتی ندارد. این کتاب الهام بخش است. و همانگونه که زندگی مرا تغییر داد، می‌تواند زندگی شما را نیز تغییر دهد.

این اثر، کتابی است عالی که به شما کمک می کند نحوه عملکرد پول و امور مالی را در زندگی بفهمید. این کتاب الهام بخش بسیاری برای شروع دفتر ثبت خود برای آزادی مالی بوده است.

37. «آن یک چیز» اثر گری کلر

“آن یک چیز” رویکردی بسیار ساده برای داشتن یک زندگی سازنده و موفق را بر اساس پرسیدن سؤال متمرکز و خلاص شدن از شر حواس‌پرتی‌ها به شما ارائه می‌دهد.

وقتی سال‌ها پیش برای اولین بار پا به صنعت املاک گذاشتم، کتابی به نام “سرمایه‌گذار املاک میلیونر” را کشف کردم که توسط گری کلر نوشته شده بود. و این اولین باری بود که با کلر آشنا شدم.

سال‌ها بعد، وقتی “آن یک چیز” منتشر شد، به سرعت کتاب را گرفتم و خواندم. این کتاب کوتاه است و می‌توانید آن را در یک مرحله بخوانید، اما توصیه می‌کنم که این کار را انجام ندهید.

در عوض، آن را بخوانید، مکث کنید، تامل کنید و تا جایی که ممکن است یادداشت بردارید. ایده‌هایی که کلر در کتاب به اشتراک گذاشته، عمیق است.

یکی از بینش‌آفرین‌ترین ایده‌هایی که کلر به اشتراک گذاشته این است که بزرگ، لزوماً نیاز نیست چیزی دشوار یا پیچیده باشد.

وقتی در مورد دستیابی به موفقیتی بزرگ فکر و صحبت می‌کنیم، بسیاری آن را با تلاش‌های دشوار، پیچیده، عظیم و چیزی که دستیابی به آن غیرممکن است مرتبط می‌دانند.

این تصور اشتباهی است. لازم نیست که بزرگ، سخت یا پیچیده باشد. کلر در ادامه توضیح می‌دهد که چگونه هر کسی می‌تواند با شروعی کوچک، مانند اثر دومینو، به موفقیتی بزرگ دست پیدا کند.

درس کلیدی دیگری که از “آن یک چیز” آموختم استراتژی قطعه‌بندی زمان است. این تکنیک بهره‌وری مرا بسیار افزایش داده و به من کمک می کند تا کارها را بدون به تعویق اندازی آنها انجام دهم.

توصیه مرا قبول کنید، این کتاب را بخوانید.

38. «عادت‌های اتمی» اثر جیمز کلیر

من عاشق این کتاب هستم و حتی قبل از اینکه جیمز کلیر این کتاب را منتشر کند، خواننده وبلاگ‌اش بوده‌ام. روشی که کلیر از آن در ساختار کتاب، برای کمک به ایجاد عادت‌هایی که منجر به موفقیت می‌شوند استفاده کرده است را دوست دارم.

این کتاب اثری جامع است، زیرا کلیر مثال‌هایی از تحقیقات نشان می دهد و همچنین شامل تعداد زیادی از تحقیقات انجام شده نیز است. اما نگران نباشید، خواندن آن سرگرم کننده است و به شما اطمینان می‌دهم که ایده‌های ارائه شده توسط کلیر در این کتاب را دوست خواهید داشت.

به گفته جیمز کلیر، عادت‌ها سود مرکب پیشرفت فردی هستند. و با تکرار آنها به صورت روزانه، اثرشان چندبرابر خواهد شد. درست مانند زمانی که می‌خواهید شکمی شش تکه داشته باشید، تنها با یکبار باشگاه رفتن و امید به اینکه خیلی سریع به آن دست پیدا کنید، موفق نخواهید شد.

این کار نه یک شبه، بلکه در گذر زمان اتفاق خواهد افتاد. همین اصل در مورد تمامی قسمت‌های زندگی روزمره نیز صادق است. مهم نیست مایل به دست‌یابی به چه چیزی هستید، با ایجاد عادات و رفتارهای درستی که قرار است از این کتاب یاد بگیرید، می توانید به آن دست پیدا کنید.

عادت‌های اتمی کتابی فوق‌العاده است که نباید مطالعه آن را از دست بدهید. تمامی مفاهیم، اصول و نکات ذکر شده در کتاب دارای پشتوانه علمی و مطالعاتی هستند.

اگر در آمازون بررسی کنید، متوجه خواهید شد که این کتاب بیش از 5000 نقد دارد و نکته شگفت‌انگیز این است که 88٪ از کل نقدها 5 ستاره هستند.

این کتاب در این حد خوب است و خواندن آن را اکیدا به کسانی که می خواهند به موفقیت دست پیدا کنند، توصیه می کنم.

با ایجاد عادات کوچک شروع کنید. با بهبود تدریجی، حتی اگر این بهبود 1% باشد، اثر آن در طول زمان تجمیع و ترکیب شده و اثری بزرگ ایجاد خواهد کرد. این کتاب را خریداری نمایید.

39. «هنر ظریف بی‌خیالی» اثر مارک منسون

ممکن است مارک منسون مشهورترین وبلاگ نویسی باشد که تا به حال انگشتانش را روی صفحه کلید گذاشته است، و او یکی دو ایده در مورد مفهوم موفقیت از دیدگاه خود، برای ارائه دارد – حداقل اگر موفقیت را بر اساس رضایت شخصی تعریف کنید.

این کتاب برای افراد دل‌نازک یا افرادی که به راحتی رنجیده خاطر می شوند مناسب نیست. “هنر ظریف”، کتابی است که می‌توان آن را به سرعت مطالعه کرد و مملو از طنزهای رکیک است که به طور موثر به شما می‌گوید چگونه بر خود و هرگونه حس طلبکار بودن که ممکن است داشته باشید غلبه کنید. موضعی که منسون اتخاذ می‌کند این است که تمام توصیه‌ها در مورد مثبت اندیشی و داشتن نگرش خوش‌بینانه، یک مشت مزخرف است که نسلی از بازنده‌ها را به وجود آورده است.

حرف‌هایش را قبول کنید – منسون مطالعات خوبی انجام داده است. این کتاب تنها فرصت یک نویسنده برای به زور قبولاندن عقایدش نیست. “نقدهای کرکوس”، “هنر ظریف” را «راهنمایی مستقیم برای یک زندگی درست و پیدا کردن خوشحالی» می‌داند. زیبا نیست، اما حقیقت را بازگو می‌کند. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز از زمان انتشارش در سپتامبر 2016 تاکنون بیش از یک میلیون نسخه فروخته است.

40. «هفت عادت مردمان موثر» اثر استفان‌ کاوی

البته که در مورد این کتاب شنیده‌اید، اما آیا زمانی را برای خواندن آن اختصاص داده‌اید؟ “هفت عادت مردمان موثر: همراه با درس‌هایی برای ایجاد تغییر در شخصیت” ممکن است قدیمی‌ترین کتاب موجود در لیست ما نباشد، اما به دلیل نکات بصیرت‌بخش در رابطه با دست‌یابی به موفقیت و داشتن یک زندگی موفق، از آن به عنوان اثری کلاسیک یاد شده است. تا به امروز بیش از 20 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته است.

کاوی می‌گوید همه چیز از درون شروع می‌شود، با نگرش شما و روشی که از آن در مواجه با موانع اجتناب‌ناپذیری که هرازگاهی بر سر راه شما ظاهر می‌شوند، استفاده می‌کنید. او تقریبا می‌گوید اگر توصیه‌های او را انجام دهید، آنوقت اگر جرات دارید، موفق نشوید. این کتاب، لیستی از عاداتی است که اگر مایل به جلو زدن از دیگران هستید باید در خود ایجاد کنید.

پیش‌گفتار بیست و پنجمین سالگرد انتشار کتاب جدید است. پس بروید، آن را بخرید و از آن الهام بگیرید.

41. «درباره قدرت» اثر جن سیمونز

بله، این کتاب توسط همان جن سیمونز معروف راک اند رول نوشته شده است. سیمونز تنها به آرایش فجیع و گیتار خلاصه نمی‌شود. چیزهایی در مورد موفقیت نیز می‌داند. گروه موسیقی کیس بیش از هر گروه موسیقی دیگری در ایالات متحده دارای گواهی آلبوم طلایی شماره 1 است و از آن زمان سیمونز به شاخه‌های دیگری مانند رئالیتی شوهای تلویزیونی و چندین تلاش فوق‌العاده موفق کارآفرینانه نیز  پرداخته است.

“درباره قدرت: سفر من در راهروهای قدرت و نحوه دستیابی به قدرت بیشتر” یک خودزندگی‌نامه است که در واقع داستان مسیر سفر سیمونز از گروه راک فرانتمن تا پادشاه تپه موفقیت را روایت می‌کند. این کتاب تصمیماتی را که سیمونز در طول مسیر گرفته و نحوه تاثیر این تصمیمات در شکل دادن به آینده‌اش را نشان می‌دهد. این یکی، دیگر فقط در مورد پول نیست. “درباره قدرت” در مورد زندگی، زندگی کردن و به اوج رسیدن است؛ حالا تعریف شما از اوج، هرچه می‌خواهد باشد.

این کتاب تنها مملو از مشاهدات شخصی سیمونز نیست و مطالبی از افرادی نظیر مایکل جوردن و اپرا وینفری را نیز شامل می‌شود – افرادی که به نقطه اوج قدرت فردی خود رسیده‌اند.

42. «هفته کاری 4ساعته» اثر تیموتی فریس

در مورد آن ثبت ورود و خروجی که می‌خواهید دیگر انجامش ندهید. نام کامل این کتاب از نویسنده پرفروش “هفته کاری 4ساعته” نیویورک تایمز  شما را به اصل مطلب هدایت می‌کند: “هفته کاری 4ساعته: از ساعت 9 صبح تا 5 عصر کارکردن راحت شوید، هر کجا که می‌خواهید زندگی کنید و به طبقه جدید ثروتمندان بپیوندید”.

کتاب تیموتی فریس بر ساخت کسب و کار شما با هدف نهایی کمتر کار کردن در زمان حال به جای کمتر کار کردن در آینده‌ای نامعلوم تمرکز دارد. این به معنای بازنشستگی نیست، بلکه به معنای دستیابی به تمام آنچه می‌خواهید در سال‌های طلایی‌تان و همین الان انجام دهید است، در حالی که هنوز جوان هستید و در راس آن چیزی که خلق کرده‌اید قرار دارید.

“هفته کاری 4 ساعته” چند سالی است که منتشر شده است  – یک نسخه به روز شده با حدود 100 صفحه محتوای بیشتر در سال 2009 منتشر شد – اما اصول و دستورالعمل های آن در قید محدودیت‌های زمانی قرار ندارند. این کتاب مملو از نکات عینی برای دستیابی به موفقیت بدون قربانی کردن چیزهای دیگر در این فرآیند است، از واگذاری وظایف گرفته تا از بین بردن بهم ریختگی روز کاری، تا زندگی بسیار خوب در زمان حال با کمترین هزینه. این اثر به صورت سی‌دی صوتی و همچنین به صورت کتاب در دسترس است تا بتوانید هنگام استراحت در ساحل با چشمان بسته به آن گوش دهید.

43. «همسایه میلیونر» اثر توماس جی استنلی و دنکو

“همسایه میلیونر: رازهای شگفت‌انگیز ثروتمندان آمریکا” کتاب دیگری است که از مدت‌ها قبل وجود داشته، اما در گذر زمان دوام آورده و در سال 2010 تحت چاپ مجدد قرار گرفته است. این کتاب بر اساس عقاید نویسندگانش نیست. استنلی و دنکو با تعدادی از آمریکایی‌های دارای ثروت خالصی معادل 1 میلیون دلار یا بیشتر مصاحبه کردند و این سوال قدیمی را از آنها پرسیدند: چگونه اینقدر ثروتمند شدید؟

چند نکته: این افراد زندگی مجللی ندارند و حتی ممکن است یکی از آنها همسایه شما باشد – اشاره به عنوان کتاب. اما شما از این امر اطلاعی ندارید، چرا که آنها سبک زندگی ثروتمندانه ندارند. درآمدهای آنها لزوما بالا نیست، اما دارایی‌های بسیاری جمع‌آوری کرده‌اند، هرچند اگر زرق و برق چندانی نداشته باشند.

“همسایه میلیونر” درباره رام کردن سبک زندگی و منیت شما برای افزایش ثروت است، به همراه هفت قانون که باید برای رسیدن به این هدف دنبال کنید. گفته شده که استنلی و دنکو، بیش از 20 سال برای جمع‌آوری اطلاعات خود زمان صرف کرده‌اند. به گفته “ژورنال لایبرری” نتایج آنها «ویژگی‌های اساسی این گروه (میلیونرها) را به ما نشان می‌دهد که به شدت با فرهنگ درآمد و مصرف‌گرایی امروز در تضاد است.»

44. «48 قانون قدرت» اثر رابرت گرین

جن سیمونز تنها کسی نیست که چیزهایی درباره قدرت می‌داند. رابرت گرین نیز اعتقاد دارد که این کلمه معادل موفقیت است.

اگر به تاریخ علاقه‌مند باشید و اعتقاد داشته باشید که چیزهای زیادی برای یادگیری از گذشته وجود دارد، از این کتاب خوشتان خواهد آمد.گرین 3000 سال درس‌های موفقیت محور را در حدود 450 صفحه تحت پوشش قرار می‌دهد و با این کار، محبوب هر دو طبقه بسیار ثرتمند و متوسط شده است.

بسیاری از قوانین گرین فقط ادراکات عمومی هستند، مانند «هرگز از استاد پیشی نگیرید»، اما این چیزی از ارزش آنها نمی‌کاهد. برخی از آنها تهاجمی‌تر هستند، مانند «دشمن خود را کاملاً له کنید». این قوانین از منابع معتبری نیز ریشه می‌گیرند، از ماکیاولی گرفته تا داستان‌های موفقیت امروزی. نکته مشترک درباره تمامی آنها این است که هیچکدام از این افراد انسان‌هایی بی‌عرضه نبوده‌اند.

حداقل یکی از خوانندگان، کتاب را به دلیل لحن تند و بی‌نظیر آن «جنجال‌برانگیز» نامیده است. نیویورک مگزین آن را «لیستی از رفتارهای بلندپروازانه» می‌داند. “48 قانون قدرت” یکی از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز است.

45. «صفر به یک» اثر پیتر تیل و بلیک مسترز

شما ایده‌ای عالی برای یک کسب و کار جدید دارید، اما هیچ کس قبلا آن را امتحان نکرده است. آیا این به آن معناست که شما محکوم به شکست هستید؟ بر اساس گفته نویسندگان کتاب “صفر به یک: نکاتی در مورد استارت‌آپ‌ها یا چگونه آینده را بسازیم”، خیر. به اعتقاد پیتر تیل و بلیک مسترز، یک ایده جدید و غیرمعمول معمولا کلید موفقیت است.

آنها جسارت رفتن به جایی را توصیه می کنند که قبلاً هیچکس نرفته است و نکات خوبی نیز برای انجام این کار ارائه می دهند. این کتاب فقط زمینه قدیمی استارت‌آپ را پوشش نمی‌دهد، بلکه بر توسعه مفاهیم کاملاً جدید و اجرای آنها تمرکز دارد. فرض بر این است که اختراع مجدد چرخ راهی محفوظ از خطا برای موفقیت نیست، اما یافتن راهی برای حرکت به جلو بدون چرخ ممکن است باشد. به عبارت دیگر، رقابت نکنید. مسیر جدیدی ایجاد کنید.

“صفر به یک” که در سال 2014 منتشر شده است، خود را به شماره 1 لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز تبدیل کرده است.

46. «تنها مهارتی که اهمیت دارد» اثر جاناتان ای. لوی

حجم انبوه اطلاعاتی که هر روز ما را مورد حجوم خود قرار می‌دهد، بسیار زیاد است. چگونه می‌توانیم از همه اینها اطلاع داشته باشیم تا شغل خود را حفظ کنیم یا با نیازهای جدید زندگی مدرن سازگار شویم؟ این کتاب شما را به آنچه برای مقابله با چالش‌های آینده نیاز دارید – چه در زندگی حرفه‌ای و چه در زندگی شخصی – مجهز می‌کند. این کتاب رایگان است. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که هزینه ارسال را پرداخت نمایید. جاناتان لوی در این کتاب، رویکردی را به اشتراک می‌گذارد که به شما کمک می‌کند تا به یک یادگیرنده فوق‌العاده تبدیل شوید. این رویکرد ریشه در علوم اعصاب دارد. ورزشکاران و اجراکنندگان برتر از این تکنیک‌ها برای حرکت خود به سوی موفقیت استفاده کرده‌اند.

در این کتاب، تکنیک‌هایی را برای مطالعه سریع‌تر و بهبود توانایی خود در به یادآوری اطلاعات خواهید آموخت.

افرادی که قبلاً این کتاب را خوانده‌اند، آن را سرنوشت‌ساز می‌دانند. اگر آماده هستید تا بزرگی بالقوه خود را آزاد کنید، این کتاب رایگان را دریافت نمایید.

47. «حداکثر موفقیت: راهبردها و مهارت‌هایی که راه را برای استعدادهای نهان شما در رسیدن به موفقیت باز خواهند کرد» اثر برایان تریسی

این کتاب که توسط یکی از محبوب‌ترین کارشناسان جهان در زمینه موفقیت و موفقیت فردی نوشته شده است، سیستم قدرتمند و اثبات شده‌ای را در اختیار خواننده قرار می‌دهد که هر کسی می‌تواند از آن برای بهبود زندگی خود استفاده کند.

“حداکثر موفقیت” شامل ایده‌ها و مفاهیمی است که توسط افراد موفق در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این کتاب به خواننده کمک می کند تا پتانسیل خود را برای بزرگی، مثبت بودن، متقاعدسازی و تمرکز پیدا کند.

این کتاب بر اساس یک برنامه سمینار موفق است که درآمد هزاران نفر را به طور چشمگیری افزایش داده و بسیاری از زمینه های زندگی آنها را بهبود بخشیده است. تریسی با اصولی اثبات شده که از روانشناسی، تجارت، اقتصاد، سیاست، مذهب، فلسفه، تاریخ و حتی متافیزیک استخراج شده‌اند، راهنمایی گام به گام برای موفقیت ارائه می‌دهد.

این ایده ها برای کمک به افزایش اعتماد به نفس خواننده، بهبود عملکرد فردی، و اجازه به او برای داشتن کنترل کامل بر زندگی شخصی و حرفه ای خود، کنار هم گذاشته شده‌اند.

قلم برایان تریسی به طور همزمان واضح و موجز است. ایده‌هایی که او در این کتاب ارائه می‌دهد برای هر کسی عملی و قابل درک است. او در بخشی از کتاب به ارائه اطلاعاتی در مورد چگونگی شکل‌گیری شخصیت افراد می پردازد، که نگاهی عالی به روانشناسی داشته و به خواننده کمک می‌کند تا در مورد اینکه چگونه گذشته‌شان‌ بر کسی که امروز هستند اثر گذار بوده، بیاندیشند. علاوه بر این، بخش‌های کتاب در مورد روابط و فرزندپروری، به خصوص برای کسانی که به دنبال بهبود زندگی خود در این زمینه‌ها هستند، مفید است.

تعدادی از خوانندگانی که خود را موفق می دانند سهم زیادی از موفقیت خود را مدیون این کتاب می‌دانند. به گفته خوانندگان، یکی از بهترین چیزهایی که این کتاب آموزش می دهد این است که ضمیر ناخودآگاه فرد قادر به تشخیص این موضوع نیست که آیا ضمیر خودآگاه حقیقت را می گوید یا خیر. برای مثال، اگر همیشه به خود بگویید که لاغر، ثروتمند، دارای تناسب اندام یا دارای هر هدف دیگری هستید، ضمیر ناخودآگاه شما به تدریج آن را باور کرده و آن را محقق می کند. این خلاصه‌ای ساده از چیزهای عمیق‌تری است که این کتاب قادر به آموزش آنهاست.

48. «99 داستان موفقیت پشتکار: تشویق به موفقیت برای تمامی افراد از هر جایگاه اجتماعی» اثر میکال استاویکی

میکال استاویکی را چند سال پیش به صورت آنلاین ملاقات کردم. تماشای رشد او به عنوان یک نویسنده، فوق‌العاده بوده است. او سخت کوش است و خود را وقف کارش می‌کند. وقتی به او فکر می کنم، تنها یک کلمه به ذهنم می‌آید: پشتکار. بنابراین وقتی عنوان این کتاب را دیدم، بلافاصله متوجه شدم که قرار است کتابی فوق‌العاده باشد.

در “99 داستان موفقیت پشتکار”، مایکل داستان‌های موفقیت و پشتکار افراد از جایگاه‌های اجتماعی مختلف، تمامی سطوح موفقیت و فرهنگ‌های مختلف را به اشتراک می‌گذارد. عاشق این کتاب هستم. این اثر فقط یک روایت خشک از افکار چند میلیونر در مورد موفقیت نیست. کتاب دامنه وسیعی دارد و بنابراین بسیار مفیدتر است.

هنگامی که کمی احساس ناراحتی و بی‌انگیزگی می‌کنید و می‌خواهید انگیزه‌ای برابر با یک آمپول آدرنالین که مستقیم به قلب تزریق شده را دریافت کنید، خواندن این کتاب فوق‌العاده است.

اگر می‌خواهید درباره عادات ثروتمندان بیشتر بدانید، پست ما را در مورد عادت‌های موفقیت میلیونرهای خودساخته مطالعه کنید.

49. «میلیونر اتوماتیک: برنامه‌ای قدرتمند و یک مرحله‌ایی برای زندگی و بازنشستگی ثروتمندانه» اثر دیوید باخ

این کتاب رازهای دیوید باخ، نویسنده این کتاب را برای موفقیت مالی به اشتراک می گذارد.

کتاب با داستان یک زوج آمریکایی طبقه متوسط با درآمد معمولی شروع می شود که موفق شده‌اند سبک زندگی مجللی داشته باشند.

میلیونر خودکار با سایر کتاب‌های مالی متفاوت است، زیرا تمرکز آن بر داشتن بودجه یا اراده نیست و خواننده را به کسب درآمد زیاد ملزم نمی‌کند. طرح ارائه شده ساده است و پس از جایگذاری، به صورت خودکار عمل خواهد کرد.

سیستم باخ مبتنی بر اصول جاودانه‌ای است که موفقیت خود را اثبات کرده‌اند. خوانندگان، مطالعه این کتاب را ساده و روان دانسته و  عاشق طرح ساده‌ای که در آن به منظور شروع پس‌انداز برای بازنشستگی در اوایل زندگی ارائه شده هستند.

“میلیونر خودکار” را می توان به سرعت در یک بعد از ظهر خواند و بلافاصله اطلاعات آن را مورد استفاده قرار داد. اکثر کتاب‌هایی که نکاتی را برای بازنشستگی ارائه می‌دهند، در توضیح چگونگی برداشتن گام‌هایی که برای دستیابی به موفقیت ضروری هستند، ناکام می‌مانند. اما این کتاب منابع و اطلاعاتی را که افراد از طریق آنها باید بدانند از کجا شروع کنند و سوالاتی که باید پرسیده شوند را ارائه می‌کند. این کتاب در مورد شرکت‌های خاص به خواننده اطلاعات داده و گزینه های مختلف سرمایه‌گذاری را شرح می‌دهد.

با وجود اینکه کتاب کمی قدیمی است، اما هنوز هم بسیار مفید است. این کتاب ابزاری عالی برای کمک به افراد است تا خود را برای بازنشستگی آماده کنند.

50. «بده و بستان: چرا کمک کردن به دیگران منجر به موفقیت ما می‌شود» اثر آدام گرانت

در حالی که در گذشته موفقیت تا حد زیادی بر استعداد، سخت‌کوشی، اشتیاق و شانس متمرکز بود، امروزه بیشتر به نحوه تعامل شما با افراد دیگر بستگی دارد. این کتاب موفقیت، تفاوت بین گیرندگان، حسابگران و بخشندگان را توضیح می‌دهد، که تیپ‌های شخصیتی در محل کار بوده و تأثیر زیادی بر موفقیت فرد دارند.

نویسنده با استفاده از شواهد و داستان‌های واقعی به خواننده نشان می‌دهد که چگونه ارتباطاتی شخصی ایجاد کند که می‌توانند به ایجاد موفقیت کمک کنند. این کتاب بر اثربخشی ایجاد شبکه، کار در گروه، نفوذ، مهارت‌های رهبری و مذاکره تاکید دارد. این اثر برای افراد و همچنین گروه‌ها و سازمان‌های بزرگ عالی است.

خوانندگان، “بده و بستان” را بسیار الهام‌بخش دانسته‌اند. در حالی که برخی فکر می‌کنند که نوشته‌ها می‌توانستند موجزتر باشند، اطلاعات ارائه شده قابل تامل است.

51. «کارآفرین روزانه: 33 عادت موفقیت برای صاحبان کسب و کارهای کوچک، فریلنسرها و هنرمندان مشتاق به فرار از ساعت کاری 9 تا 5» اثر اس. جی. اسکات و ربکا لیورمور

این یک کتاب موفقیت است که به همراه شریکم در نویسندگی، ربکا لیورمور نوشته‌ام.

هدف اصلی ما در این کتاب این بود که برای موفقیت به عنوان یک کارآفرین، نیازی به تکرار عینی حرکاتی که دیگران انجام می‌دهند نیست. از این گذشته، مسیر موفقیت تعداد زیادی از کارآفرینان بسیار متفاوت است. آنچه که در میان اکثر قریب به اتفاق کارآفرینان رایج است، عادات خاص است. (برای مثال، چیزهایی مانند زود بیدار شدن با یک روتین صبحگاهی برای آغاز روز)

اگر می‌خواهید خودتان را برای کارآفرینی بیشتر آماده کنید، بهترین راه این است که شروع به ایجاد عادت‌های کارآفرینانه‌ بیشتر کنید. کتاب به چند بخش عمده تقسیم شده است. به جای اینکه به نقد کتاب خودم ادامه دهم، اجازه دهید قسمتی از نقد آمازون تری هانا را در اینجا بیاورم:

“شکست در دستیابی به اهداف چالش برانگیز” 5 عادت برای موفقیت ارائه می‌کند، برای مثال، زود بیدار شدن، به همراه مثال‌هایی از افرادی که سحرخیز هستند.

“انجام ندادن کارها”: 11 عادت برای غلبه بر این چالش را ارائه می‌کند. برای مثال، تمرکز بر روی توانایی‌هایتان.

“افزایش رقابت”: 4 عادت برای رهایی از سر و صدای رقابت، مانند 30 دقیقه مطالعه در روز به منظور قرار گرفتن در راس رشته‌ای که در آن فعالیت می‌کنید.

“روابط کاری بد”: 6 عادت برای ایجاد روابط کاری مثبت، مانند قدرت نه گفتن.

“استرس و فرسودگی”: 7 عادت برای روی فرم نگاه داشتن شما، مانند کمک به دیگران.

“کارآفرین روزانه: 33 عادت موفقیت برای صاحبان کسب و کارهای کوچک” را به همه کارآفرینان و صاحبان مشاغلی که می خواهند بر چالش های روزمره غلبه کرده، کارهای بیشتری انجام داده و سود خود را افزایش دهند، به شدت توصیه می کنم.

استیو اسکات و ربکا لیورمور مجموعه‌ای از عادات بسیار کاربردی برای تمرکز بر نقاط قوت و رفع نقاط ضعف ایجاد کرده‌اند.

52. «مسافر: هفت تصمیمی که موفقیت فردی را تضمین می‌کند» اثر اندی اندروز

“مسافر” داستان انتخاب‌های یک مرد را بیان می کند، این داستان برای ارائه بینشی به خواننده در مورد آنچه که تفاوت بین موفقیت و شکست را ایجاد می کند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در جستجوی راهنمایی برای قدرت و موفقیت به شخصیت‌های تاریخی مراجعه می‌کند. نویسنده هفت تصمیم برای موفقیت ارائه می‌دهد که می تواند زندگی افراد را تغییر دهد، بدون توجه به اینکه ممکن است چقدر زندگی ناامیدکننده‌ای داشته باشند.

این کتاب ترکیبی عالی از ابزارهای خودیاری و داستان‌های تخیلی است که می‌تواند خواننده را در طول مطالعه علاقه‌مند نگاه دارد. این کتاب قادر است در حالی که به خواننده دستورالعمل‌هایی در مورد چگونگی ایجاد تفکر مثبت می دهد موازنه حرکت خود را حفظ کند.

اگرچه این کتاب از دیدگاه مسیحیت نوشته شده است، اما پیام آن جهانی است و می تواند برای همه خوانندگان الهام بخش باشد. ممکن است برخی از افراد خط داستانی را کمی ساده‌ بدانند، اما نویسنده به خوبی به خواننده پیشنهاداتی مثبت برای عبور از دشوارترین موانع زندگی ارائه می‌دهد.

53.«تاثیر: علم و عمل» اثر رابرت سیالدینی

این کتاب روایی از تحقیقات علمی، شواهد تجربی و استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی استفاده می‌کند که مردم را وادار می‌کند «بله» بگویند. همه چیز در مورد به دست آوردن قدرت بر دیگران از طریق درک نحوه تاثیرگذاری روی آنها است.

اگر در بخش فروش، تجارت یا هر موقعیت دیگری کار می کنید که در آن قصد دارید افراد را با هدف خود همراه کنید تا به نوعی از شما پیروی کنند، ممکن است این کتاب برای شما مناسب باشد. اما موفقیت برای برخی ممکن است کمی کثیف به نظر برسد، زیرا این موفقیت بر اساس شایستگی نیست، بلکه با استفاده از برخی تکنیک‌های عصب-زبان‌شناسی پنهانی است.

روانشناسی تأثیر اغلب در کلاس های درس استفاده می شود و به افرادی ارائه می شود که در کسب و کار خود با موفقیت فعالیت می‌کنند. سیالدینی تکنیک‌های خود را به شش دسته سازماندهی می‌کند تا به انطباق دست یابد، که همه آنها بر اساس اصول روانشناختی با هدف هدایت رفتار انسان هستند. در حالی که قضایای این کتاب را می‌توان در نسخه‌ای بسیار کوتاه‌تر ارائه کرد، گنجاندن داستان‌ها، مثال‌ها و توضیح اصول در اثربخشی آن حیاتی است. از دید مردم، این کتاب بسیار الهام‌بخش و آموزنده بوده و خواندن آن را جالب توجه یافته‌اند.

54. «با چرا شروع کنید: رهبران بزرگ چگونه الهام‌بخش ديگران می‌شوند؟» اثر سایمون سینک

سایمون سینک، سخنران سومین سخنرانی پرطرفدار تد (TED)، این کتاب را نوشته تا به این سوال پاسخ دهد که چرا برخی افراد تاثیرگذارتر و موفق تر از بقیه هستند. چگونه برخی شرکت‌ها وفاداری مشتری را به دست می‌آورند در حالی که بقیه نمی‌توانند؟ او اینگونه استدلال می‌کند که مردم باید هدف یک محصول یا خدمت یا “چرا”ی آن را درک کنند تا بتوانند آن را خریداری کرده و به مصرف‌کنندگان وفادار تبدیل شوند.

این کتاب موفقیت نشان می‌دهد که همه رهبران بزرگ در مورد نحوه تفکر، ارتباط و رفتارشان چیزهای مشترکی دارند. این ایده چهارچوبی را ایجاد می کند که سازمان ها برای موفقیت و سودآوری به آن نیاز دارند.

در حالی که برخی از خوانندگان می‌گویند که می‌توان به سخنرانی های تدتاک نویسنده گوش داد و تمامی اطلاعات این کتاب را به دست آورد، برخی دیگر اهمیت روی کاغذ آوردن همه آنها به منظور جذب آهسته اطلاعات از طریق مطالعه را مطرح می‌کنند. این اثر به عنوان کتابی شناخته شده است که در انجام فعالیت‌های تجاری آینده که منجر به موفقیتی بزرگتر خواهند شد، تاثیری مستقیم دارد.

55. «هاروارد چه چیزهایی را یاد نمی‌دهد: نکاتی از طرف یک مدیر اجرایی زرنگ» اثر مارک اچ. مک‌کورمک

این کتاب که توسط یکی از موفق‌ترین کارآفرینان کشور نوشته شده است، کتابی عالی برای افراد در هر سطحی از کسب و کار است. مارک مک‌کورمک پس از تاسیس شرکت آی‌ام‌جی با کمتر از هزار دلار، به عنوان بنیانگذار صنعت بازاریابی ورزشی امروز شناخته می شود. موفقیت تجاری او دیگران را ترغیب کرده تا مهارت ها و تکنیک‌های او را بیاموزند تا بتوانند راه او را دنبال کنند.

این یکی از کتاب‌های استارت‌آپ کارآفرینی است که توصیه‌هایی ساده‌ ارائه می‌دهد، توصیه‌هایی که در کلاس‌های درس مدارس کسب و کار تدریس نمی‌شوند. نویسنده از روش‌های اثبات شده خود به منظور آموزش به خواننده درباره حس افراد، مذاکره، فروش، درک دیگران و مدیریت زمان استفاده می‌کند. او به معاملات تجاری، فلسفه‌های رایج مدیریتی که اغلب با شکست مواجه می‌شوند، بهترین راه‌ها برای برگزاری یک جلسه و راه‌هایی برای بررسی دیگران، به گونه‌ای که برای شما مفید باشند می‌پردازد.

به گفته خوانندگان، اگر می خواهید در تجارت یک قدم جلوتر باشید، خواندن این کتاب عالی است. این کتاب باید در هر کتابفروشی کارآفرین موجود باشد!

این کتاب در دهه 80 نوشته شده است، اما توصیه هایی که ارائه می دهد هنوز هم در شرایط امروز قابل استفاده است. نویسنده مثال‌های زیادی که خواننده می تواند با آنها ارتباط برقرار کند را ارائه می‌دهد تا به هر کسی که علاقه‌مند به تجارت است کمک کند که چیزی از این کتاب بیاموزد.

56. «چگونه با هر کسی صحبت کنیم: 92 راهکار ساده برای رسیدن به موفقیت بزرگ در روابط» اثر لیل لوندز

لیل لوندز یک روانشناس است که کمک به دیگران برای افزایش مهارت‌های ارتباطی را حرفه‌ی خود قرار داده است. او علاقه خود برای این کار را از جایی به دست آورده که به ذهن هیچکس نمی‌رسد. در کودکی آنقدر خجالتی و درونگرا بود که حتی نمی‌توانست با دیگران صحبت کند. او با غلبه بر درونگرایی خود، نه تنها راه‌حل‌های فنی یک «روان‌شناس» را برای مشکلات مربوط به ارتباط را دارد، بلکه همدردی و درک عمیقی را داراست که فقط از کسی که در آن شرایط بوده است بر می‌آید.

این کتاب 92 تکنیک ارتباطی تضمیمنی به ما ارائه می‌کند تا از آنها برای اطمینان حاصل کردن از ارتباط موفق با دیگران استفاده کنیم. از برخورد اول با دیگران تا راه‌هایی برای تحت تأثیر قرار دادن نظر کسانی که با آنها ارتباط داریم.

اگر می‌خواهید در زندگی موفق باشید، داشتن این دانش کونگ‌فوی کلامی می‌تواند به شما کمک کند تا جهش به سمت موفقیت را انجام دهید. زیرا راه موفقیت اغلب با آنچه می دانید هموار نمی‌شود، بلکه این چگونگی ارائه آنچه می‌دانید است که این کار را انجام می‌دهد.

57. «افراد موفق چگونه فکر می کنند: تفکر خود را تغییر دهید تا بتوانید زندگی خود را تغییر دهید» اثر جان مکسول

این کتاب موفقیت بر تفکر مشابهی متمرکز است که میان همه افراد موفق مشترک است. مطالب این کتاب به صورت فشرده بیان شده‌اند، اما از نظر اکثر افراد، مختصر و دقیق ارائه شده‌ و اطلاعات بسیار خوبی را ارائه می‌دهند که برای افرادی که مشغله بسیار دارند کتابی مناسب است.

نویسنده نکاتی در مورد خلاقیت بیشتر ارائه می‌دهد و در مورد اینکه افراد چه زمانی باید تفکر معمول خود را زیر سوال ببرند صحبت می‌کند. پس از مطالعه این کتاب، خواننده یاد می‌گیرد که چگونه نمای کلی را ببیند و در عین حال فکر خود را بر جزئیات متمرکز سازد. خوانندگان می‌آموزند که چگونه پتانسیل خلاقیت خود را پیدا کنند، ایده های جدید توسعه دهند، و از چیزهایی که در گذشته اتفاق افتاده درس بگیرند تا به شکل‌گیری آینده خود کمک کنند. نویسنده 11 نکته برای تفکر مؤثرتر ارائه می‌دهد که می‌تواند به مسیر موفقیت شخصی منجر شود.

افرادی که این کتاب را مطالعه کرده‌اند، دریافته‌اند که این یک کتاب موفقیت عملی است که حاوی اطلاعات کاربردی برای کمک به افراد در تغییر فرآیند تفکرشان است. نکات هوشیارانه کتاب را می‌توان در همه زمینه های زندگی استفاده کرد که همین موضوع، خواندن آن را لذت بخش می‌کند.

58. «اشتباه موفق: چگونه 163 نفر از بزرگ‌ترین کارآفرینان دنیا، شکست را به موفقیت تبدیل کردند» اثر متیو ترنر

در این کتاب ترنر استدلال می‌کند که افراد قوی و موفق از شکست‌های خود دلسرد نمی‌شوند. افراد موفق می‌توانند با تبدیل اشتباهات خود به موفقیت، ناملایمات را به موفقیت تبدیل کنند. این موضوع می‌تواند برای افراد در زمینه های کسب و کار، رشد، استرس و احساس خوشبختی مفید باشد.

ترنر این کتاب را پس از انجام مصاحبه با 163 نفر از موفق ترین افراد تجارت جهان که توانسته‌اند با درس گرفتن از اشتباهات، زندگی خود را تغییر دهند نوشته است.

برخی از افراد شناخته شده‌ای که در این کتاب معرفی شده‌اند عبارتند از: کریس بروگن، ریچل الناو، میچ جوئل و دیگر رهبران فکری الهام بخش که مایلند بزرگترین اشتباهات خود و کارهایی که برای تبدیل آنها به چیزهای مثبت انجام داده‌اند، که در نهایت به موفقیت آنها اجازه شکوفایی داده است را به همه بگویند.

به همراه تعداد زیادی مصاحبه عالی، این کتاب موفقیت، ایده بسیار خوبی در مورد آنچه برای راه‌اندازی یک کسب و کار در چشم انداز تجاری امروز نیاز دارید، ارائه می‌دهد.

“اشتباه موفقیت آمیز” فرآیندی هفت مرحله‌ای را که افراد پس از انجام اشتباهات طی می‌کنند به خواننده می‌آموزد، اما اینگونه استدلال می‌کند که برای به حداکثر رساندن موفقیت باید از مراحل اولیه اجتناب نمود.

از نظر خوانندگان، این اثر کتاب مفیدی است که به افراد انگیزه می‌دهد تا روی اشتباهات خود تمرکز نکنند. ترنر یک راوی خوب است که از کنار هم قرار دادن داستان‌های مشابه زیاد اجتناب می کند، اما در عوض روایتی مترقی را بیان می کند که با هر داستان موجود در کتاب همخوانی دارد. او می‌تواند خواننده را به سفری ببرد که هم الهام‌بخش و هم دلنشین است.

پس از مطالعه این کتاب، خوانندگان می توانند در اشتباهات کارآفرینان دیگر را تامل کنند و از آنها درس بگیرند.

59. «انباشت عادت‌: 127 تغییر کوچک برای بهبود سلامت، وضعیت مالی و احساس خوشبختی» اثر اس. جی. اسکات

نکته: این کتاب خودم است. بنابراین این نقد را به یک بلاگر کتاب دادم تا بنویسد. “انباشت عادت” بر شروع یک عادت مثبت کوچک تمرکز دارد که سپس به بسیاری عادات دیگر منجر شده و در نهایت منجر به تغییر بزرگی در زندگی شما می‌شود.

به عنوان مثال، اگر روز خود را با کمی ورزش شروع کنید، ممکن است به خوردن یک صبحانه سالم و سپس ایجادانگیزه در محل کار برای تمرکز بر روی اهدافتان منجر شود. با استفاده از این روش، با ایجاد عادت‌های مثبتی که به شما احساس رضایت و کامیابی می‌دهد، شانس بیشتری برای دستیابی به اهداف بلندمدت خود خواهید داشت.

با افزودن تعداد زیادی تغییر کوچک به روال روزانه خود، کاری را انجام می‌دهید که نویسنده از آن به عنوان “انباشت عادت” یاد می‌کند. ممکن است اضافه کردن همزمان تعداد زیادی عادت جدید به زندگی آسان نباشد، اما در واقع ساختن یک روال جدید آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. اگر بتوانید تغییرات بسیار کوچکی ایجاد کنید، همه آنها روی هم جمع می‌شوند.

استدلال اصلی این کتاب موفقیت این است که این روش به این دلیل موفقیت‌آمیز است که می‌توانید از استرس ناشی از یک تلاش بزرگ خلاصی پیدا کنید. اگر هدف شما تمرکز روی یک روتین کوچک است که تکمیل آن فقط 15 دقیقه طول می‌کشد، دستیابی به آن قابل انجام خواهد بود.

“انباشت عادت” فهرستی از 127 ایده برای اقدامات کوچکی که فرد می‌تواند برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود انجام دهد را به خواننده ارائه می دهد. همچنین این کتاب، شامل دستورالعمل‌هایی خاص در مورد نحوه ایجاد این تغییرات است. این ایده‌ها بر شغل، امور مالی، سلامت و حتی روابط تمرکز دارند. از نظر افرادی که این کتاب را مطالعه کرده‌اند، کتاب دورنمایی عالی برای بهبود زندگی فردی ارائه می‌کند.

اسکات واضح می‌نویسد، که همین باعث درک آسان روش‌های وی می‌شود. متن کتاب صادقانه است و نویسنده داستان‌های بسیاری از تجربیات خود در زندگی را در آن گنجانده است.

پروسه‌های گام به گام او به طور منطقی ارائه شده است، بنابراین شما می توانید قبل از اینکه آنها را امتحان کنید، خود را در حال انجام آنها تجسم کنید. بسیاری از توصیه‌ها ممکن است بسیار معمولی به نظر برسند، اما اغلب اوغات چیزهایی هستند که افراد آنها را انجام نداده‌اند و همین مسئله کتاب را به اثری آموزنده تبدیل می‌کند.

60. «موفقیت از طریق نگرش ذهنی مثبت» اثر ناپلئون هیل

این کتاب پرفروش، کتاب کلاسیک خودیاری است که با اشاره به نگرش ذهنی مثبت به عنوان یکی از کلیدهای اصلی موفقیت فردی، برای میلیون‌ها خواننده مفید واقع شده است.

“موفقیت از طریق نگرش ذهنی مثبت” توضیح می‌دهد که ذهن دارای دو جنبه است، یکی نگرش ذهنی مثبت و دیگری نگرش ذهنی منفی. نگرش‌های مثبت چیزهای خوب را در زندگی جذب می‌کنند، در حالی که نگرش‌های منفی افراد را از چیزهایی که به زندگی ارزش زندگی کردن می‌دهند تهی می‌سازند.

در سرتاسر این کتاب، هیل و استون استدلال می‌کنند که موفقیت، سلامت، ثروت و خوشبختی یک فرد به نگرشی که دارد بستگی دارند. خوانندگان اظهار داشته‌اند که مطالعه و پیروی از اصول این کتاب موفقیت، به افراد از هر طبقه‌ای کمک می‌کند تا به اهداف خود برسند.

موفقیت می‌تواند برای هر کس نسبی باشد، خواه به دنبال بهترین بودن در حرفه خود باشد یا تلاش برای رسیدن به یک هدف خاص. مهم نیست که فرد در چه شرایطی است، مطالعه این کتاب کمک بزرگی به وی خواهد کرد.

هیل و استون  نمونه‌هایی واقعی از افرادی مانند محمد علی کلی را ارائه می‌کنند که با استفاده از اصولی که در این کتاب آمده است، توانسته‌اند برخلاف احتمالات، به اهداف خود برسند و به حداکثر پتانسیل خود دست یابند.

افراد اغلب اوقات این کتاب را اثری مناسب برای مطالعه و ارجاع می‌بینند. همچنین این کتاب می‌تواند یک هدیه عالی باشد، زیرا اطلاعات زیادی که در این کتاب وجود دارد که می تواند به همه افراد فارغ از علاقه و شغلشان کمک کند.

61. «پنج عادت برتر: با یک عادت ساده کنترل زندگی خود را به دست بگیرید» اثر مل رابینز

«پنج عادت برتر: با یک عادت ساده کنترل زندگی خود را به دست بگیرید» مل رابینز، راهنمایی ساده اما فوق‌العاده برای این است که مشوق خود باشید. «زمان آن رسیده که خود را تشویق کنید» محور اصلی این کتاب پر فروش است. در حالی که کتاب قبلی نویسنده، “قانون 5 ثانیه”، به خوانندگان نشان داد که چگونه انگیزه شخصی خود را دوباره شارژ کنند، این کتاب موفقیت به شما می‌آموزد که چگونه همان تشویق و عشقی را که به احتمال زیاد به همه افرادی که می‌شناسید می‌دهید، برای خودتان نیز انجام دهید. “پنج عادت برتر” به شما کمک می‌کند تا بیاموزید که شک و انتقاد از خود را نادیده بگیرید و در عوض از پتانسیل‌ها، موفقیت‌ها و آنچه درست پیش می‌رود استفاده کنید.

62. «برنده بودن را انتخاب کنید: هربار با یک انتخاب ساده زندگی تان را متحول کنید» اثر تام زیگلار

برنده بودن را انتخاب کنید: هربار با یک انتخاب ساده زندگی تان را متحول کنید” نوشته تام زیگلار، بر این باور پایه‌گذاری شده که  اگر هر انتخاب، انتخابی درست برای شما باشد، در نهایت منجر به موفقیت‌های بزرگی خواهد شد. بنابراین، شما بر روی این تغییرات و تصمیمات تدریجی کوچک تمرکز می‌کنید تا در جهت دستیابی به رویاهای خود تلاش کنید. زیگلار درس‌هایی را که با غلبه بر چالش‌های شخصی خود آموخته به اشتراک می‌گذارد و در نهایت راهی به سوی موفقیت ایجاد می‌کند که هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند.

63. «آینده را تصور کن: شجاعت، خلاقیت و قدرت تغییر» اثر بث کامستاک

“آینده را تصور کن: شجاعت، خلاقیت و قدرت تغییر” نوشته بث کامستاک به همراه راهل تاز، نگاهی عمیقاً شخصی – اما در عین حال کاربردی – به چگونگی بازسازی خود و به ارمغان آوردن موفقیت ارائه می دهد. اجازه به خود، کشف خود، نوآوری و هنر روایت، چهارچوبی را برای ساختن یک طرز فکر جدید و “سیستم عامل” ایجاد می کنند که به شما امکان می دهد اهداف خود را فتح کنید.

64. «اوج عملکرد: شگردهای خود را بهبود بخشید، از فرسودگی جلوگیری کنید و با علم جدید موفقیت به شکوفایی برسید» اثر برد ستالبرگ و استیو مگنس

“اوج عملکرد: شگردهای خود را بهبود بخشید، از فرسودگی جلوگیری کنید و با علم جدید موفقیت به شکوفایی برسید” نوشته برد استالبرگ و استیو مگنس، پیشنهادهایی عملی در مورد چگونگی دستیابی به موفقیت و حفظ آن ارائه می‌کند. درس‌های این کتاب از طریق داستان‌هایی روحیه‌بخش و انگیزشی درباره بهترین اجراگران دنیای واقعی آموزش داده می‌شوند، تا بتوانید اصول و نکات ارائه شده را در عمل ببینید و از آنها برای پیاده‌سازی این مهارت‌های اوج عملکرد در زندگی خود الهام بگیرید.

65. «ارزشمند: به 10 مهارتی که برای ارتقاء شغل خود نیاز دارید تسلط پیدا کنید» اثر مایا گروسمن

“ارزشمند: به 10 مهارتی که برای ارتقاء شغل خود نیاز دارید تسلط پیدا کنید”، نوشته مایا گروسمن، در 10 مرحله با جزئیات توضیح می‌دهد که چگونه به یک کارمند ارزشمند تبدیل شوید. خودباوری، متمایز کردن خود و ارتباط موثر، راهکارهایی کلیدی برای صرف‌نظر نکردنی ساختن و متمایز کردن خود هستند. تعداد زیاد داستان‌های مرتبط به شما کمک می‌کند تا بفهمید در دنیای واقعی چگونه هر استراتژی را به کار ببرید.

66. «تفکر به سبک جعبه سیاه: حقیقتی غافلگیرکننده در مورد موفقیت» اثر متیو سید

“تفکر به سبک جعبه سیاه: حقیقتی غافلگیرکننده در مورد موفقیت”، نوشته متیو سید، بر این عقیده است که شکست (و درس گرفتن از اشتباهات) مسیر موفقیت است.

پذیرش و یادگیری از اشتباهات، نکته اصلی این کتاب است. به گفته سید، “تنها با تعریف مجدد شکست؛ پیشرفت، خلاقیت و انعطاف پذیری را آزاد خواهیم کرد.”

67. «قدرت نامحدود: علم جدید پیشرفت فردی» اثر آنتونی رابینز

در کتاب “قدرت نامحدود: علم جدید پیشرفت فردی”، آنتونی رابینز اعتقاد خود را به قدرت شگفت‌انگیز تغییر افکار و نگرش شما توضیح می‌دهد – و همچنین به یافته‌‌های علمی می‌پردازد که ادعاهای او را تأیید می‌کنند. این کتاب همچنین بر مزایای آگاهی از اینکه واقعا بدانید به چه چیزی می‌خواهید دست پیدا کنید تمرکز دارد.

68. «موفقیت برای شماست: 25 قانون برای مدیریت موفق سرمایه و زندگی» اثر فیث اف. بلیک

“موفقیت برای شماست: 25 قانون برای مدیریت موفق سرمایه و زندگی” نوشته فیث اف. بلیک به نقش مهمی می‌پردازد که داشتن طرز فکر صحیح و مثبت‌اندیشی در مدیریت امور مالی و دستیابی به موفقیت ایفا می‌کند. بلیک 25 دستورالعمل ارائه می دهد تا به شما کمک کند که سرمایه و زندگی خود را در مسیر درست قرار دهید.

69. «پنج زبان عشق: راز داشتن عشقی پایدار» اثر گری چپمن

روابط عاشقانه خود را با کتاب پرفروش گری چپمن به نام “پنج زبان عشق: راز داشتن عشقی پایدار” بهبود بخشید. کتاب بسیار محبوب موفقیت در رابطه، زبان‌های درونی عشق را ترجمه می‌کند تا به شما کمک کند به طور مؤثرتر و با رضایت بیشتری ارتباط برقرار کنید. در نهایت، خرد متحول‌کننده آن به شما کمک می کند تا کلید درک خود و شریک زندگی خود را پیدا کرده و بتوانید در سطحی کاملاً جدید با هم ارتباط برقرار کنید.

70. «چهار توافق: راهنمای کاربردی آزادی فردی» اثر میگل روییس

این کتاب پرفروش نیویورک تایمز با تکیه بر خرد تولتک که اجداد روییس بوده‌اند، چهار توافق را در اختیار ما قرار می‌دهد: خلاف سخن خود نباشید. چیزی را به دل نگیرید و پیش‌داوری نکنید. همیشه نهایت تلاش خود را انجام دهید. از این توافق‌ها استفاده کنید تا باورهای خود محدود‌کننده‌ای را که ایجاد مانع کرده و مانع خوشبختی شما می شوند، از بین ببرید.

با وجود اینکه کتاب کمی از جنبه عرفانی شروع می‌شود، اما در نهایت به عملی بودن آنچه برای ایجاد و حفظ روابط قوی در هر زمینه از زندگی نیاز است، می رسد. برای داشتن یک زندگی پر از ارتباط و یکپارچگی نیازی به پول نیست، تنها چیزی که لازم دارید یک قطب‌نمای اخلاقی است. کتاب، آن نقشه راه را برای شما ترسیم کرده و به منظور ایجاد الهام برای عمل، آن را با مقداری سختگیری از روی خیرخواهی ترکیب می‌کند.

71. «مانیفست انگیزه» اثر برندن بوچارد

بورچارد استدلال می‌کند که هر یک از ما به دنبال آزادی فردی هستیم و روشن نگاه داشتن آتش انگیزه می‌تواند یکی از سخت ترین کارهایی باشد که انجام خواهیم داد. بوچارد از آتش پدران بنیان‌گذار ایالات متحده برای الهام بخشی به انگیزه ما استفاده می‌کند.

از آنجایی که این کتاب به روشی متفاوت که به تدریج به یک نتیجه‌گیری تاثیرگذار می‌رسد، نوشته شده است، نخواهید توانست این کتاب را بدون الزام برای عمل و عمل کردن در همین امروز مطالعه نمایید. هر جزء آن ارزشمند است. زمانی برای تلف کردن نیست. هدیه‌ای که باید به جهان عرضه کنید را پیدا کرده و همین امروز حرکت به سوی هدف بزرگ خود را آغاز کنید.

72. «مانع یک راه است» اثر رایان هالیدی

زندگی آسان نیست. هیچوقت نبوده است. اما اغلب اوقات، قبل از اینکه به مقصد نهایی برسیم کار را رها می‌کنیم. در این کتاب، رایان از حکمت سنت رواقی استفاده می‌کند تا الهام‌بخش باشد، شما را سرگرم کرده و به شما انگیزه دهد تا بر هر مانعی غلبه کنید، از هر کوهی بالا بروید و زیر هر مانعی که سر راهتان باشد، نقب بزنید. رایان زیر نظر یکی دیگر از غول‌های انگیزه، یعنی رابرت گرین، شاگردی کرده است، و این موضوع در این کتاب کوتاه و آسان‌فهم قابل مشاهده است.

به نظر می رسد برای هر مشکلی که تا به حال داشته اید، شخصی با همان چیزی که شما با آن سروکار داشته‌اید برخورد کرده است و یک فرمول و روش آزمایش شده و واقعی برای غلبه بر آن وجود دارد. این کتاب شما را در راه رسیدن به رویاهایتان رها نمی‌کند. هم به شما انگیزه می‌دهد که رو به جلو حرکت کنید و هم تکنیک‌ها و ترفندهای عملی برای حرکت از میان، بالا و اطراف هر مانعی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

73. «نقشه آرزو» اثر دانیل لاپورت

لاپورت با استفاده از آرزوی اصلی شما به عنوان سیستم هدایت‌کننده، راهنمایی برای دوست داشتن زندگی‌ای که دارید ارائه می‌کند. “نقشه آرزو” یک نیمه کتاب، نیمه کتاب کار است که هدف آن مشخص کردن نوع احساس شما در زندگی است و اینکه این احساسات چگونه می‌توانند اهداف شما را مشخص کنند.

هدف‌گذاری همیشه در مورد هدف نهایی نیست؛ در مورد این است که می خواهید این دستاورد چه “حسی” به شما بدهد. لاپورت هدف‌گذاری را از طریق برخورد با آن از دید ملایم‌تر احساسات به طور کامل مورد تغییر قرار می‌دهد. اگر از رویکرد نظامی‌ بیشتر کتاب‌های تجاری نسبت به اهداف متنفر هستید، با این کتاب منحصربه‌فرد مبتنی بر تمرین، احساس آرامش و نشاط خواهید کرد.

سخن پایانی در مورد کتاب‌های موفقیت

امیدوارم آنچه که به دنبال آن بوده‌اید را اینجا پیدا کرده باشید. اگر موفق نشده‌اید، می‌توانید لینک زیر را مشاهده کرده و در آن لیست تمامی کتاب‌های خودیاری خوب را ببینید. با نوشتن لیست‌های جدید، مانند همین فهرست کتاب‌های موفقیتی که به تازگی تمام کرده‌اید، این فهرست دائماً در حال رشد است.

دسته‌بندی‌های زیادی از کتاب‌های موجود در فهرست عظیم بیش از 350 (در حال حاضر) کتاب‌ خودیاری فهرست‌شده در بالا وجود دارد. اگر کتاب خاصی را مدنظر دارید، در قسمت نظرات به من اطلاع دهید.

امیدوارم کتاب مورد علاقه خود یا هر عکسی را در رسانه‌های اجتماعی مورد علاقه خود به اشتراک بگذارید. افکار خود را به اشتراک بگذارید و به دیگران کمک کنید تا این فهرست از بهترین کتاب‌های موفقیت را پیدا کنند تا ابزارهایی را که می‌توانند برای بهبود زندگی خود از آنها استفاده کنند را در اختیارشان قرار دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *