بهترین کتاب های روانشناسی

در تهیه این فهرست 100 تایی از بهترین کتاب های روانشناسی در تمام دوره ها، ما سعی کردیم تا کتاب هایی را برای همه افرادی که به این زمینه علاقه مند هستند- از افراد حرفه ای با تجربه گرفته تا دانشجویان سال اول روانشناسی و همینطور مردم عادی علاقه مند، در این لیست بگنجانیم. با ما همراه باشید.

1. 59 ثانیه: زندگی خود را در زیر یک دقیقه تغییر دهید

ریچارد وایزمن

تاریخ انتشار: 2010

در کتاب 59 ثانیه، نویسنده این اثر پرفروش به نام ریچارد وایزمن افسانه ای را تشریح کرده و جایگزین جنبش خودیاری را دفع می کند. این کتاب سرشار از نکات و ترفندهایی است تا زندگی خودتان را بهبود بخشید و همگی هم بر پایه داده های علمی هستند.

چیزی که منجر به انتشار این کتاب شد، درک مشکل ساز وایزمن بود که صنعت خودیاری اغلب تمریناتی را ارائه می کند که انگیزه را کاهش میدهد، در روابط تداخل ایجاد کرده و خلاقیت را محدود می کند.

کتاب 59 ثانیه علیه این محدودیت ها بوده و حاوی توصیه های علمی است که می تواند به افرادی که نیازمند تغییر در زندگی خود هستند، به سرعت کمک کند. این کتاب به عنوان راهنمایی برای کمک به تبدیل شدن خواننده به یک فرد بسیار قاطع تر، خلاق تر، متعهدتر و به طور کلی شاد تر تلقی می شود.

موضوعاتی از خلق و خو تا حافظه، ترغیب کردن تا تعویق انداختن، انعطاف تا روابط، با تحقیقی توصیف می شوند که از “تغییر سریع” حمایت می کند. شعار این کتاب که مولف آن ادعاکرده است، این است ” کم فکر کن، زیاد تغییر کن”.

2. راهنمایی برای زندگی عقلانی

آلبرت الیس، رابرت ای. هارپر و ملوین پاورز

تارخ انتشار: 1975

در میان تمام این کتاب های موجود در این فهرست، راهنمایی برای زندگی عقلانی یکی از محبوب ترین کتاب ها در دسته بندی روانشناسی خودیاری بوده و بیش از یک میلیون و نیم نسخه از زمان انتشار فروش رفته است.

در این کتاب، روانشناس مشهور بین المللی به نام رابرت الیس همراه با همکاران خود به نام های رابرت هارپر و ملوین پاورز، توجه عموم را به فرم جدیدی از روانشناسی به نام ” احساس درمانی عقلانی” (RET) جلب کردند. این نظریه چنیدن دهه روانکاوی سنتی فروید را نقض کرد و انقلابی را در زمینه روانشناسی به پا کرد.
RET بیان داشت که احساسات از تمایلات و نیازهای سرکوب شده ناشی نمی شوند بلکه از افکار، ایده ها، نگرش ها و باورها ناشی می شوند. این مولفان استدلال می کنند که رازهای ضمیر ناخودآگاه روی سلامتی روانشناسی ما تاثیر به سزایی ندارند.

این طرز تفکر جدید تغییری ناگهانی از چیزی بود که مدت زمان طولانی از آن حمایت می شد. این کار از مطالعه خود الیس در سنت روانکاوی فروید ناشی شد.

او در نهایت به این نتیجه رسید که موشکافی تاریخچه و مشکلات فرد تاثیر چندان مثبتی ندارد. تمرکز او روی “چیزی که واقعا کارساز است” او را به سمت دیدگاهی سوق داد که افکار، احساسات را به وجود می آورند و نه برعکس. این مطالعه همچنین بنیان زمینه روانشناسی شناختی شد.

3. نظریه ای در مورد انگیزه انسان

ابراهام اچ. مازلو

تاریخ انتشار: 1943

ابراهام مازلو به خاطر نظریه روانشناسی خودش یعنی سلسله مراتب نیازهای مازلو، بسیار مشهور است.

او استدلال می کند که چندین سطح از نیازهای انسان وجود دارد و اساسی ترین نیاز باید قبل از اینکه فرد بتواند نیاز های سطح بالاتر را محقق کند، تحقق پیدا کند. در کتاب نظریه ای برای انگیزه انسان مازلو این ساختار سلسله مراتبی را ارائه می کند.

این کار ابتدا به شکل مقاله و در نهایت به شکل یک فرمت متنی منتشر شد که شامل مشاهداتی از کنجکاوی ذاتی انسان بود.

نظریه های او مشابه دیگر نظریه های روانشناسی تکاملی انسان است که در آن او روی مراحل رشد انسان تمرکز می کند.

مازلو نیازها را در سلسله مراتب خود توصیف می کند که شامل روانشناسی، امنیت، حس تعلق خاطر و عشق، عزت نفس، خود شکوفایی و خود تعالی است که هرکدام از اینها الگوی انگیزهای انسان است که از طریق محقق شدن یک نیاز در زمان محقق شده اند.

مازلو تصمیم گرفت تا روی چیزی مطالعه کند که برای گرفتن تصمیمات علمی خود به جای اینکه آن را مردمی با ذهن بیمار یا مردم روانی بنامد، او آن را “مردم نمونه” می نامید از جمله آلبرت انیشتین، جان آدامز، النور روزولت و فردریک داگلاس

4. درآمدی بر تاریخچه روانشناسی

بی.آر. هرگن هان و تریسی هنلی

تاریخ انتشار: 2013

مقدمه ای بر تاریخچه روانشناسی یک متن روانشناسی مقدماتی سنتی نیست. این کتاب دانش آموز را به معمای اولیه در مورد بسیار از فلاسفه یونان- رویاها درگیر می کند و کار خود را اینگونه آغاز می کند..

این معما تعداد زیادی از نظریه های استادانه را ایجاد می کند که هر کدام در تلاش هستند تا حافظه و درک انسانی را توضیح دهند.

یک نظریه که به وسیله فیلسوف فرانسوی به نام دسکارتس معرفی شد، توضیح داد که مغز سرشار از “ارواح حیوانی” است.

این ویراست هفتم از این متن ادعا می کند که بسیاری از علایق روانشناسان مدرن بیان مضامین و نظریه هایی است که به مدت صدها سال بخشی از روانشناسی بوده است.

این متن شامل بسیاری از تجهیزات آکادمیک و عکاسی است که با اطلاعات بیوگرافیکی در اشکال مختلف روانشناسی کامل می شود.

دانشجویان فورا در موضوع درگیر می شوند تا درک خود را از هر فصل را گسترش دهند. این کتاب می تواند به همراه دیگر کتب استفاده شود.

5. هنر و هنرمند

اوتو رنک

تاریخ انتشار: 1932

اتو رنک یک روانکاو، نویسنده، معلم استرالیایی و دوست و همکار پدر روانکاوی یعنی زیگموند فروید بود.

این دو تن 20 سال در کنار هم کار کردند که طی این دوره زمانی، رنک کتاب ها و مقالات متعددی را نوشت.

کار مشهور او، هنر و هنرمند، نیاز انسان به خلق کردن را نه تنها به لحاظ کارهای فردی هنری بلکه همچنین در فرم های بزرگتر همچون مذهب، اسطوره شناسی و نهادهای اجتماعی، کاوش و بررسی می کند.

این کتاب بر مبنای درک گسترده رنک از روانشناسی و روانکاوی است که طیف گسترده ای از حیطه هایی همچون انسان شناسی و تاریخچه فرهنگی و همچنین روانشناسی را در زمان بررسی و کاوش در مورد پیچیدگی های ذات بشر ، پوشش می دهد.

6. شادی اصیل

مارتین زلیگمن

تاریخ انتشار: 2004

مارتین زلیگمن عضوی از گروه نخبگان است که متشکل از روانشناسان بسیار برجسته جهانی است. در این کتاب، او ادعا می کند که روش شاد بودن ممکن است از آن چیزی که شما فکر می کنید آسانتر باشد.

او شروع به کار می کند تا تایید کند که شادی بیشتر محصول شرایط درونی است تا شرایط بیرونی.

این کتاب برای خواننده این امکان را فراهم می کند تا عناصر زندگی را که ما اغلب نادیده می گیریم، تکامل ببخشند.

زلیگمن پیشنهاد می دهد که شادی واقعی و پایدار به جای تمرکز روی نقاط ضعف، از تمرکز روی نقاط قوت شخصی و فردی ناشی می شود و با آنها کار می کند تا تمام جنبه های زندگی یک فرد را بهبود ببخشد.

7. رفتارگرایی

جان بی. واتسون

تاریخ انتشار: 1924

 جان واتسون روانشناسی آمریکایی است که زمانی که نظریه خود در مورد رفتارگرایی را منتشر کرد، شناخته شد. پس از آن، این نظریه به سرعت به طرز تفکر غالب در زمینه روانشناسی طی دهه های 1920 تا 1930 تبدیل شد.

در حالی که او در دانشگاه جانز هاپکینز مشغول تدریس است، او کارهای مهمی از جمله روانشناسی از دیدگاه رفتارگرا را تالیف کرده است. افراد زیادی در این زمینه به این کارها اشاره کرده اند که احتمالا جنبش بسیار مهم را در روانشناسی قرن بیستم ایجاد کرد.

در سال 1925 واتسون نوشت: ” دو دیدگاه مخالف هنوز در تفکر روانشناسی آمریکایی غالب است: روانشناسی برون گرا یا ذهنی گرا و روانشناسی رفتار گرا یا ذهنی”. این مشاهده هنوز امروزه هم واقعیت دارد. کار او واکنشی به تاکید روانشناسی روی احساسات و برون گرایی و به طور کلی عدم دسته بندی های دقیق در آن زمان بود.

او یک رویکرد روش شناسی را برای بی نظمی های روانشناسی پیشنهاد داد که می توانست بسیار منسجم تر، دقیق تر و تجربی تر باشد. او تاکید کرد که تنها از طریق مشاهده رفتار می توان هر فرضیه ای را پیشنهاد داد و آگاهی، فرضیه ای عملی برای سختی و مشقت انسان نیست.

8. در ورای ماشین شوک: داستانی ناگفته از آزمایش های روانشناسی میلگرام

جینا پری

تاریخ انتشار: 2013

استنلی میلگرام آزمایش های روانشناسی بحث برانگیزی را در اوایل دهه 1960 انجام داد. در این مطالعه روی فرمانبرداری او از شرکت کننده های تحقیق خواست تا به شرکت کننده ای دیگر در این مطالعه شوک وارد کنند.

این “شرکت کننده دیگر” یک بازیگر بود اما شرکت کننده نمی دانست که آنها بخشی از این موقعیت برنامه ریزی شده هستند.

بخش ترسناک این مطالعه درصد بالای افرادی بود که شوک مرگبار را به شرکت کننده های در حال جیغ زدن وارد می کردند، تنها به این دلیل که یک شخص مسئول در آنجا به آنها گفته بود این کار را انجام دهند.

این کتاب که در سال 2013 منتشر شد، داستان کامل این آزمایش و عواقب و تبعات مات و مبهوت کننده آن را بررسی می کند. پری مصاحبه هایی با شرکت کننده های اصلی را در این آزمایش می گنجاند که بسیاری از این شرکت کننده ها از کاری که انجام داده بودند، بهت زده بودند.

این کتاب نگاهی به آرشیو شخصی میلگرام می اندازد و حتی تصویر بسیار آزاردهنده تر آنچه میلگرام در اصل از این آزمایش ها ارائه کرده بود، آشکار می کند.

پری از طریق تحقیق خود، اعتبار این آمار را زیر سوال برد و ادعا کرد که این آزمایش نکته ای ضروری را در مورد ذات انسان آشکار می سازد. این کتاب داستان خارق العاده جاه طلبی و اینکه چگونه یک آزمایش یک نسل را شکل می دهد، با جزئیات شرح می دهد.

9. در ورای فرهنگ

ادوارد تی. هال

تاریخ انتشار:1976

در کتاب در ورای فرهنگ، ادوارد هال به خواننده روش های جذاب بررسی و درک تجربه انسانی ما را نشان می دهد. او همچنین به ما نشان می دهد تا چگونه ارزش های خود را مجدد ارزیابی کنیم.

در تمام این کتاب، این مولف استنباط های بین فرهنگی از افکار و رفتار انسانی را عمیقا بررسی می کند. هال عدم درک درست از ” انتقال شرح و بسط” را به عنوان منبع اصلی تفکر معیوب در تمام حیطه های فرهنگ شناسایی می کند. هدف این کار، ایجاد یک راه برای بهبود ارتباط درون فرهنگی است.

10. چشم بر هم گذاشتن: قدرت فکر کردن بدون تفکر

ملکولم گلدول

تاریخ انتشار:2007

در این کتاب، گلدول در این مورد بحث می کند که چگونه بدون تفکر، فکر کنیم و چگونه انتخاب هایی که به نظر می رسد به صورت آنی گرفته شدند، آنطور که به نظر می رسد ساده نیستند. برخی از مهمترین سوالات مطرح شده و و پرداخته شده در این کتاب شامل موارد زیر است:

  • چرا برخی از مردم تصمیم گیرندگانی با استعداد هستند در حالی که دیگران در این کار استعداد ندارند؟
  • چرا برخی از مردم از غرایز خود پیروی می کنند و پیروز می شوند در حالی که دیگران در نهایت می لغزند و خطا می کنند؟
  • چگونه مغزهای ما واقعا در اداره، کلاس درس، در آشپزخانه و در اتاق خواب کار می کنند؟
  • چرا بهترین تصمیمات اغلب تصمیماتی هستند که توضیح آنها برای دیگران غیر ممکن است.

این کتاب، روانشناسی را به خواننده معرفی می کند که توانایی پیش بینی تداوم یک ازدواج را بر اساس چند دقیقه نگاه کردن به یک زوج دارد.

ما همچنین با یک مربی تنیس ملاقات می کنیم که می داند چه زمانی یک بازیکن قبل از اینکه حتی راکت با توپ تماس پیدا کند هر دو سرو را خراب می کند. این کتاب بررسی جامعی از مزایا و معایب تمایل ما به “تصمیم کورکورانه” است.

11. قوانین مغز: 12 اصل برای نجات یافتن و تلاش در کار، خانه و مدرسه

جان مدینا

تاریخ انتشار: 2009

این کتاب که در نگاه اول آدم را فریب می دهد و به ظاهر ساده است، دانش آکادمیک و تحقیق را ترکیب می کند و آن را در زندگی عملی روزمره به کار می برد. این کتاب نظریه های دارای اساس علمی را در مورد این موضوع بیان می کند که چگونه به زندگی برسیم و به موفقیت بیشتر دست پیدا کنیم.

مدینا، یک زیست شناس مولکولی تکاملی است و یک بخش در پایان هر فصل گنجانده است که در آن او تشریح می کند چگونه اصول این فصل را در زندگی روزمره خودتان اعمال کنید.

در حالی که این کتاب با قدرت برای خواننده علمی مطالبی را فراهم نمی کند، این کار را برای خواننده ای که هر روز کتاب می خواند، مطالب بیشتری در اختیارش قرار می دهد. این مطالب در هر فصل، منسجم، به درستی تحقیق شده و به صورت واضح نوشته شده است. این کتابی عالی برای افرادی است که به دنبال توضیح اساسی از عملکرد اساسی مغز و زمینه روانشناسی هستند.

12. تاثیر مغز: 100 روش برای ترغیب و متقاعد کردن

راجر دولِی

تاریخ انتشار:2011

در سال های اخیر، علاقه به حیطه علوم عصبی افزایش چشمگیری داشته است. در حالی که به نظر می رسد یک حیطه بسیار تخصصی است، در واقع این حیطه ای گسترده است که می توان آن را در آموزش، کسب و کار و تعاملات فردی روزمره به کار برد.

در این کتاب، دولِی روش های واقعی را برای به کارگیری تحقیق علوم عصبی و رفتار را در محیط کسب و کار تشریح می کند. کتاب تاثیر مغز نشان می دهد چگونه موضوعات پیچیده علوم عصبی و رفتاری را در بازار بسیار موثر برای مشتریان به وسیله بررسی الگوهای تصمیم گیری آنها به کار ببریم.

او این واژه تصمیم گیری “نورومارکتینگ” را ابداع کرد که مطالعه می کند چگونه مغز به محرک بازاریابی احساسی و شناختی مختلف واکنش نشان می دهد. این کتاب پر از کاربردهای سریع و راحت است که در 60 فصل دقیق ارائه شده است. این کتاب شامل استراتژی های کلیدی برای هدف قراردادن مشتریان از طریق فروش شخصی، تبلیغات کاغذی و آنلاین و دیگر رسانه های بازاریابی است.

13. کتاب روانشناسی مقدماتی CLEP با آزمون آماده سازی آنلاین CLEP ویراست دوم

دون جی. شارپستین

تاریخ انتشار: 2012

کتاب روانشناسی مقدماتی CLEP کتاب متوسط روانشناسی در بین 101 روانشناسی شما نیست. این کتاب مقدماتی با توجه به نوع دیگری از روانشناسی که در ذهن دانشجویان است، نوشته شده است. CLEP مخفف برنامه آزمون در سطح دانشگاه است. College Board، گروهی از افرادی که برنامه AP و SAT را ایجاد کردند، این برنامه منحصر به فرد را توسعه دادند.

برنامه CLEP به مدت بیش از 40 سال مورد اعتمادترین اعتبارسنجی آزمون است که 2900 کالج و دانشگاه آن را پذیرفته اند و در بیش از 1800 مرکز آزمون اجرا می شود. این آزمون یک گزینه عالی برای دانشجویان مدرن محسوب می شود، به ویژه کسانی است که در ارتش خدمت می کنند. این کتاب درسی برای ارائه تمرین به دانشجویان در زمینه روانشناسی مقدماتی طراحی شده است. این کتاب درصد بالایی از عناوین موجود در آزمون را پوشش می دهد و برای استفاده با سیستم آزمون آماده سازی آنلاین CLEP ایجاد شده است. این کتاب متمایز روانشناسی مقدماتی یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال نوع دیگری از آموزش روانشناسی هستند.

14. تمدن و نارضایتی های آن

زیگموند فروید

تاریخ انتشار: 1930

زیگموند فروید، پدر روانکاوی، نویسنده تعدادی از آثار پیشگام در این زمینه است. از مشهورترین آثار او، تمدن و نارضایتی های آن است. این اثر مورد ستایش، انتقاد، محکومیت، تعبیر و تفسیر مجدد قرار گرفته است. این اثر در سال 1930 به چند سوال در مورد جامعه بنیادی انسانی پرداخته است، از جمله: چه تأثیراتی منجر به ایجاد تمدن شده است؟ چرا و چگونه تمدن بوجود آمده است؟

فروید ناسازگاری تمدن و شادی فردی و تنش های موجود بین ادعاهای جامعه و فرد را در نظر می گیرد. او احساس می کند که یکی از بزرگترین خطرات جامعه، اخلاق جنسی “متمدن” است. این کتاب در سال 1961 با مقدمه ای از منتقد فرهنگی و نویسنده، کریستوفر هیتچنس و همچنین یادداشت بیوگرافی درباره فروید توسط پیتر گی دوباره منتشر شد.

15. واکنش های مشروط

ایوان پاولوف

تاریخ انتشار: 1927

اکثر دانشجویان و متخصصان روانشناسی وقت خود را صرف یادگیری در مورد مطالعه ترشح بزاق سگ ایوان پاولوف کرده اند که منجر به نظریه های اساسی وی در مورد شرطی شدن و پاسخ های جا افتاده شد.

در این کتاب، این دانشمند برنده جایزه نوبل توضیحی دقیق، جامع و قابل دسترسی از کارهای پیشگام خود در روانشناسی تجربی را ارائه داده است. پاولوف بر روش فنی تدوین آزمایش ها و کنترل ها، آزمایش های معروف خود، مشاهدات مربوط به شکل گیری واکنش های شرطی، مهارهای واکنش خارجی و داخلی، عملکرد نیمکره های مغزی و قشر و موارد دیگر را تاکید می کند. متن مختصر، مستدل و شامل تعدادی نمودار و تفسیر است.

16. دیوید و جالوت: Underdogs, Misfits و هنر مبارزه با غول ها

مالکوم گلدول

تاریخ انتشار: 2013

در کتاب دیوید و جالوت، گلدول از خواننده می خواهد تا درباره موانع و معایب و نحوه برخورد ما با آنها بیاندیشد. وی سپس از ما می خواهد تفسیر جدیدی از معنای تبعیض، رنج بردن از معلولیت، از دست دادن فرد نزدیک به خود یا تحمل عقب ماندگی مشابه را ارائه بدهد.

او مفهوم “مزیت” و “ضرر” را بررسی می کند و به چالش می کشد. در شروع داستان دیوید و جالوت، گلدول با شخصیت هایی مانند لارنس اریبیا و مارتین لوتر کینگ جونیور در مسیر تاریخ حرکت می کند. او نشان می دهد که چگونه کسانی که به آنها برچسب “underdogs” زده شده است از این موقعیت به نفع خود و اغلب با استفاده از هوش، ذکاوت یا تعجب استفاده می کنند.

او استدلال می کند که بسیاری از “مزایای” علمی، مانند ورود به مدرسه سطح بالا دارای معایبی است، در حالی که حضور یک فرد بزرگ در مکانی کوچک مثل یک مدرسه با اعتبار کمتر می تواند منجر به سطح بالاتری از اعتماد به نفس و عزت نفس و شانس بیشتری برای موفقیت در زندگی بعدی شود.

گلدول حتی تا آنجا پیش می رود که ایده “دشواری مطلوب” مانند خوانش پریشی را ارتقا می دهد که ممکن است شخص دچار خوانش پریشی را مجبور به مهارت شنیداری و حل مساله با خلاقیت بهتر کند. در حالی که برخی از منتقدان اعتراض کرده اند که این کتاب فاقد پشتوانه تجربی است، نظریه های ارائه شده در کتاب قابل تأمل است.

17. راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، چاپ پنجم: DSM-5

انجمن روانپزشکی آمریکا

تاریخ انتشار: 2013

راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی انجمن روانپزشکان آمریکا (DSM-5) به طور گسترده توسط پزشکان و محققان برای تشخیص و طبقه بندی اختلالات روانی استفاده می شود.

این فهرست محصول بیش از 10 سال مطالعه صدها متخصص بین المللی در بسیاری از زمینه های بهداشت روان است. این کتاب اثری معتبر برای تعریف و طبقه بندی اختلالات روانی برای بهبود تشخیص ها، درمان و تحقیقات است. این راهنما زبان مشترکی را برای پزشکان درگیر در تشخیص اختلالات روانی ایجاد می کند، از جمله معیارهای مختصر و مشخصی که برای ارزیابی ظهور علائم در محیط های مختلف بالینی استفاده می شود. DSM-V مهمترین منبع فعلی برای اقدام بالینی است.

پزشکان و متخصصان بهداشت، از جمله روانشناسان، مشاوران، پرستاران و متخصصان درمان حرفه ای و توانبخشی، همچنین مددکاران اجتماعی و متخصصان پزشکی قانونی و حقوقی می توانند از آن استفاده کنند.

18. هدایت: حقیقتی حیرت آور درباره چیستی انگیزه ما

دانیل پینک

تاریخ انتشار: 2011

در حالی که بسیاری از مردم معتقدند كه موثرترین راه برای ایجاد انگیزه در دیگران پاداش دادن است، اما نویسنده و روانشناس دانیك پینك می گوید كه این منطقی ناقص است.

در این کار انگیزه بخش، پینک ادعا می کند که راز عملکرد مطلوب و رضایت شخصی نیاز غریزی جهت دادن به زندگی خود، یادگیری و خلق چیزهای جدید و انجام کارهای بهتر توسط خودمان و دنیای ما است. این کتاب با استفاده از چهار دهه تحقیق تجربی در مورد انگیزه انسان، ناسازگاری بین آنچه علم می داند و آنچه که تجارت انجام می دهد و چگونگی تأثیر این مسئله بر روی افراد در سطح عمیق است.

او سه عنصر انگیزه واقعی – خودمختاری، تسلط و هدف را بیان می کند و روشهای خلاقانه ای را برای عملی کردن آنها ارائه می دهد. این کتاب برای افراد حرفه ای و افراد معمولی است که به تغییر نحوه تفکر و تغییر شکل زندگی کمک می کند.

19. آموزش مغز انسان

مایکل آی. پوزنر و ماری کی. روتبارت

تاریخ انتشار: 2006

آموزش مغز انسان اوج 25 سال تحقیق در مورد رشد اولیه توجه و خود مقرراتی در نوزادان و کودکان خردسال است. این یک تحقیق دقیق از مناطق مغزی شبکه های نظارتی اساسی، نحوه درهم آمیختگی آنها و تأثیر ژن ها و تجربه بر رشد است.

در این کار به مدرن ترین فنون در اندازه گیری شناختی و مزاجی، تصویربرداری عصبی و ژنتیک مولکولی ارجاع داده می شود. این کتاب ترکیبی از بررسی شبکه های عصبی در همه انسان ها با مطالعه تفاوت های فردی است. نویسندگان توابع پیچیده مغز را که برای یادگیری لازم است، توضیح می دهند.

برخی از این توابع شامل دستیابی به اطلاعات، کنترل توجه از طریق تلاش؛ تنظیم روابط متقابل احساسات با شناخت؛ و کدگذاری، سازماندهی و بازیابی اطلاعات است. این عناصر به طور یکپارچه به روشهایی که رشد مغز از آمادگی، سواد، تعداد و مهارت مدارس پشتیبانی می کند، پیوند می خورند. این کتاب برای دانشمندان علوم اعصاب، دانشجویان، روانشناسان رشد و تربیتی و هر کسی که علاقه مند به آخرین تحقیقات مغز است، مفید است.

20. هوش هیجانی: چرا این آیتم بیش از ضریب هوشی اهمیت دارد

دانیل گلمان

تاریخ انتشار: 2005

هنگامی که ایده بهره هوشی یا ضریب هوش برای اولین بار ظاهر شد، استاندارد به نظر می آمد. در طول سالها پدیده ضریب هوشی به نفع EQ – یا هوش هیجانی به تدریج کم رنگ شد.

آزمایش های روانشناختی نشان می دهد که EQ تعیین کننده بهتری از موفقیت شخصی و سلامت کلی روان نسبت به ضریب هوشی است. هوش هیجانی توانایی ما در شناسایی و کنترل احساسات خود و مقابله با احساسات دیگران است. این کتاب نظریه EQ را توضیح می دهد و معتقد است که استاندارد بهتری نسبت به ضریب هوشی است.

21. احساسات آشکار شده: شناخت چهره ها و احساسات برای بهبود ارتباطات و زندگی عاطفی

پل اكمن

تاریخ انتشار: 2003

پل کلن، روانشناس، پایه های احساسات ما را شرح می دهد: عصبانیت، ترس، انزجار، غم و شادی و نشان می دهد که چگونه این احساسات در صورت ما نمایان می شوند و به کسانی که می توانند سرنخ ها را شناسایی کنند، سیگنال ارائه می دهد.

این کتاب سیستم برنامه نویسی اقدام چهره اکمان را توضیح می دهد و دارای آموزش قدرتمندیست که به افراد آموزش دیده کمک می کند تا احساسات چهره عزیزان، همسالان و غریبه ها را “ببینند”. اکمن سالها تحقیق گسترده درباره راهنمای کاربردی و جذاب برای خواندن احساسات اطرافیان را فشرده کرده است.

او به سوالاتی از این قبیل پاسخ می دهد: بدن ما چگونه به دیگران علامت می دهد که آیا کمی غمگین یا ناراحت، تحت فشار یا عصبانی هستیم؟ آیا می توانیم بین لبخند مودبانه و واقعی تفاوت قائل شویم؟ آیا می توانیم واقعاً احساسات خود را کنترل کنیم؟ نسخه به روز شده شامل یک فصل جدید در مورد احساسات و دروغ است. نویسنده همچنین در مورد امنیت و تروریسم و ​​همچنین تصمیمات شجاعانه صحبت می کند و باعث می شود کتاب احساسات آشکار شده یک منبع مهم برای دنیای عاطفی مدرن باشد.

22. جذاب: 7 عامل شما برای ترغیب و جذب کردن

سالی هاگشد

تاریخ انتشار: 2010

سالی هاگشد به عنوان سخنران عمومی و مجری تبلیغات موفق شناخته شده است. وی در این راهنمای بسیار مهم یکی از مهمترین راههای جلب توجه و تأثیرگذاری بر رفتار دیگران را با استفاده از ابزار شیفتگی بررسی می کند. وی همچنین درمورد راههایی که باعث می شود مصرف کنندگان در برابر مشاغل، محصولات و ایده ها مقاومت نکنند، می نویسد.

این کتاب مجموعه ای از رشته ها را شامل می شود، از جمله عصب شناسی، روانشناسی و انسان شناسی تکاملی. هاگشد می گوید که الگوهای مهم و جالب توجه همه حول عنصر جذابیت، قدرتمندترین راه جذب مخاطب و تأثیرگذاری بر رفتار می چرخند. این کتاب اصول پنهان جذبه را بررسی می کند و بررسی می کند که چگونه این بینش ها می تواند روی تعدادی از موضوعات مانند فداکاری نام تجاری و محل زندگی و کار شما تأثیر بگذارد.

او به آنچه هفت زبان جذابیت – قدرت، شور، نوآوری، هوشیاری، عرفان، اعتبار و هوشیاری می خواند – اشاره می کند. او می گوید تقریباً هرکسی می تواند از این محرک ها برای جذاب کردن محصولات، پیام ها و خدمات و در نتیجه موفقیت بیشتر آنها استفاده کند.

23. جریان: روانشناسی شادی

میهالی سیکسسنتمیهالی

تاریخ انتشار: 2008

این کتاب به بررسی آنچه واقعاً مردم را خوشحال می کند، می پردازد. نویسنده چندین دهه تحقیق در مورد چگونگی تأثیر شادی توسط کاری را که به ان تعهد داریم، مرتب و ارائه می کند.

او فرض می کند که خوشبختی از طریق یک حالت روانی که او جریان می نامد، حاصل می شود. این وضعیتی است که در آن، سطح مهارت بالای فرد با کارهای چالش برانگیز مطابقت دارد. به عنوان مثال، یک ریاضیدان که یک مسئله گیج کننده را حل می کند یا یک هنرمند تصور خود را از طریق ضربه های قلم مو به ظاهر کامل، زنده می کند. افراد متخصص در این زمینه و همچنین افرادی که به دنبال پاسخ این هستند که چه چیزی ما را خوشحال می کند، از این کتاب لذت می برند.

24. غذا و اعتیاد: یک کتاب راهنمای جامع

کلی د براونل و مارک اس. گلد

تاریخ انتشار: 2014

این کتاب یک رویکرد علمی منحصر به فرد و ابتکاری به مسئله غذا و اعتیاد دارد. با استفاده از رشته های مختلف، نویسندگان چارچوبی را برای این زمینه به سرعت در حال پیشرفت، ایجاد می کنند تا آنچه را که باید در علم و سیاست های عمومی تغییر کند، نشان دهند.

با گردآوری دانشمندان و سیاست گذاران از زمینه هایی مانند تغذیه، اعتیاد، روانشناسی، اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی، این کتاب شواهد مربوط به ویژگی های اعتیاد آور مواد غذایی را بررسی، تجزیه و تحلیل می کند. این کتاب پوشش جامعی از حیطه های مرتبط با غذا و اعتیاد، از اطلاعات اولیه در مورد موضوعاتی مانند مصرف غذا، سوخت و ساز و ​​عوامل خطرزای محیطی برای چاقی تا معیارهای تشخیصی پیشرفته تر برای اعتیاد به مواد غذایی، زمینه های تکاملی اعتیاد به خوردن و مداخلات رفتاری و دارویی است.

25. هیپنوتیزم در تسکین درد

ارنست آر. هیلگارد و جوزفین آر. هیلگارد

تاریخ انتشار: 1975

کتاب هیپنوتیزم در تسکین درد اثری حرفه ای در مورد موضوع جذاب هیپنوتیزم به عنوان جایگزینی برای درمان های سنتی درد است. این کتاب که توسط یک زوج، یک روانشناس و روانپزشک که هر دو متخصص و محقق هستند، نوشته شده است.

هیلگاردز نشان می دهد که چگونه هیپنوتیزم می تواند درد زایمان، سرطان، جراحی پزشکی یا دندان، سوختگی، جراحات تصادفی و سایر سندرم های مزمن را بسیار کاهش دهد. بیش از 600 مرجع در مورد تحقیقات مدرن در مورد مکانیسم های درد وجود دارد که درک بهتری از یافته ها و محدودیت های داده های علمی فعلی را ایجاد می کند. نویسندگان طیف وسیعی از مباحث مربوط به هیپنوتیزم و درد را در بر می گیرند، از بازبینی تاریخی تا بحث در مورد زمینه هایی برای تحقیق در آینده. آنها بحث و جدل پیرامون ماهیت هیپنوتیزم را بررسی می کنند، از جمله اینکه آیا این یک حالت هوشی تغییر یافته است یا الگویی از رفتار مورد توافق موضوع و هیپنوتیزم است.

این کتاب حتی با حجم گسترده ای از داده ها، واضح و غیرفنی است و برای متخصصان حوزه کاهش درد و همچنین افراد عادی جذاب است. هیپنوتیزم در تسکین درد یک بررسی صادقانه و جامع در این مورد است که هیپنوتیزم چه نقشی را می تواند در کاهش و کنترل درد بازی کند با احتمال اینکه تأثیر قابل توجهی در حرکت بهبود طبیعی داشته باشد.

26. هویت و چرخه زندگی

اریک اریکسون

تاریخ انتشار: 1959

اریک اریکسون یکی از برجسته ترین روانشناسان زمان خود بود که بینش هایی در مورد رابطه “تاریخ زندگی” ارائه داد.

اریکسون در مقاله “هویت و چرخه زندگی” سه مقاله اولیه را گردآوری کرد که به عنوان بهترین تدوین نظریه های وی در نظر گرفته می شوند. “توسعه خود و تحول تاریخی” منتخبی از از یادداشت های جامعی است که اریکسون به منظور مشاهده مشاهدات گروه های مورد مطالعه در سفرهای میدانی و کودکان مورد مطالعه طولی و بالینی نوشت. در مقاله “رشد و بحران شخصیت سلامتی” اریكسون نوجوانی را به مراحل حساس كل چرخه زندگی منتقل می كند. در مقاله سوم، اریكسون از نظر بیوگرافی ، بالینی و اجتماعی به “مسئله هویت خود” می پردازد. این سه مقاله هنگامی که با هم ترکیب می شوند، کارهای بزرگ اریکسون را خلاصه می کنند.

27. تأثیر: علم و عمل

رابرت بی سیالدینی

تاریخ انتشار: 2008

این کتاب در مورد انطباق همچنان یکی از مستند ترین متون در این زمینه از مطالعه روانشناسی است. اگرچه یک کتاب مرجع است، اما به سبک داستانی نوشته شده است که به خوبی با تحقیقات علمی تطبیق دارد.

نویسنده شواهد حاصل از تحقیقات را با روش ها و فنونی که هنگام کار به عنوان فروشنده، جمع آوری کننده سرمایه، تبلیغ کننده و سایر موارد در سازمان هایی که معمولاً از فنون انطباق استفاده می کنند، جمع آوری کرده است. این کتاب معمولاً در دوره های دانشگاهی با این موضوع و همچنین توسط اشخاصی در دنیای تجارت مورد استفاده قرار می گیرد. این کتاب روشهای انطباق را به شش دسته مبتنی بر اصول روانشناختی سازماندهی می کند که رفتار انسان را هدایت می کند: تقابل، ثبات، اثبات اجتماعی، علاقه، اقتدار و کمبود.

28. درآمدی بر روانشناسی چاپ دهم

جیمز دبلیو کلات

تاریخ انتشار: 2013

این یکی از پرکاربردترین کتابهای درسی روانشناسی مقدماتی است. این کتاب در چاپ سیزدهم خود دانش آموزان را ترغیب می کند تا از اطلاعاتی که به آنها داده می شود سوال کنند، سوالات مهم نظیر “چگونه به این نتیجه رسیده اند؟” و “آیا شواهد واقعاً آن را تأیید می کند؟”

این کتاب به دانشجویان کمک می کند تا به دانشمندانی آماتور تبدیل شوند. نویسنده، استاد دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، در این کتاب که بسیار مورد ستایش دانشجویان قرار گرفته است، پیش فرض های خوانندگان در مورد روانشناسی را به چالش می کشد تا به آنها اجازه دهد در تجربه خود در دانشکده و همچنین در زندگی پس از دانشکده، به مصرف کنندگان آگاه تر از اطلاعات تبدیل شوند.

کلات از سبک نوشتن طنز و یادگیری عملی “خودتان امتحان کنید” در کل کتاب استفاده می کند. دانشجویانی که از این متن روانشناسی مقدماتی استفاده می کنند، می توانند از سایر مجموعه های دانشجویی استفاده کنند.

29. مقدمه روانشناسی چاپ دهم

راد پلوتنیک و هایگ کوومدجیان

تاریخ انتشار: 2013

در حالی که بسیاری از کتابهای دوره مقدماتی خشک و خسته کننده هستند، این کتاب دارای ویژگی جلوه و سبک مجله یا رمان گرافیکی است. دهمین نسخه Plotnik از مقدمه روانشناسی دانشجویان را بلافاصله به خود جذب می کند و نشان می دهد که مطالعه روانشناسی تا چه اندازه می تواند جالب باشد.

این کتاب از یک رویکرد بصری دارای ماژول، برای ترسیم اصول اساسی روانشناسی استفاده می کند. سبک ابتکاری “بصری” یا “مجله” اجازه می دهد تا حتی چالش برانگیزترین مفاهیم، هم جذاب و هم سرگرم کننده تلقی شوند. کل کتاب به صورت جداگانه برنامه ریزی، نگارش و قالب بندی شده است تا با استفاده از نشانه های بصری موثر باشد که به دانشجویان کمک می کند اطلاعات را بهتر جذب کنند.

این کتاب از آخرین به روزرسانی از مفهوم روانشناختی “تکه تکه کردن” استفاده می کند، روشی برای گرفتن مفهوم بزرگتر و تقسیم آن به بخشهای کوچکتر و قابل هضم بیشتر که دانشجویان را قادر می سازد همراه با سرعت کافی و متناسب با نیازهای خود بیاموزند.

30. درآمدی بر روانشناسی: دروازه های ذهن و رفتار با نقشه ها و نقدهای مفهومی

دنیس كون و جان او. میترر

تاریخ انتشار: 2012

این کتاب درسی روانشناسی مقدماتی بسیار محبوب توسط نویسندگانی نوشته شده است که با هر نسخه بعدی، تعداد بیشتری از نظرات جنجالی مربیان و دانشجویان را دریافت کرده اند.

سیزدهمین ویراست این کتاب برای جلب توجه تمامی دانشجویان، حتی آنهایی که نمیتوان توجهشان را به آسان به سمت خود جلب نمود، طراحی شده است. این نسخه همچنان از یکپارچه سازی ابتکاری سیستم یادگیری SQ4R اثبات شده (Survey، Question، Read، Reflect، Review، Recite) استفاده می کند که مهارت های تفکر انتقادی را افزایش می دهد، در حالی که دانشجویان را به درک بیشتری از موضوعات مفاهیم گسترده روانشناسی راهنمایی می کند.

در هر یک از فصل های هیجان انگیز این کتاب، این ابزارهای یادگیری فعال همراه با مثالها، مباحث روانشناسی، نتایج یافته های جدید و منابع درجه یک رسانه ای، تطبیق پیدا می کنند. این ترکیب، مطالعه روانشناسی را جالب، مرتبط و از همه مهمتر قابل دسترسی می کند.

31. توافق: چرا برخی از ایده ها زنده می مانند و برخی دیگر از بین می روند

چیپ هیت و دن هیث

تاریخ انتشار: 2007

برادران هیت تعداد زیادی کتاب در زمینه روانشناسی تالیف کرده اند که چندین کتاب در این لیست گنجانده شده است. در حالی که، کتاب توافق: چرا بعضی از ایده ها زنده می مانند و برخی دیگر از بین می روند، در ابتدا فقط به نظر می رسد کتابی برای کسانی است که به بازاریابی و تبلیغات علاقه دارند، این کتاب مطالب بسیاری دارد.

چارچوب کتاب بر اساس نقل قول معروف مارک تواین است: “یک دروغ می تواند نمی از جهان را قبل از اینکه حقیقت حتی چکمه هایش را بپوشد، دور بزند.” سوال اصلی در حال بررسی این است که چرا در حالی که برخی از ایده ها، از بین می روند، برخی از ایده ها، رشد می کنند؟ و چگونه شانس ایده های شایسته را افزایش دهیم؟

در کتاب توافق، ​​برادران هیت این سوالات مهم را می پذیرند. این کتاب به تشریح کالبدشناسی ایده های ثابت می پردازد و توضیح می دهد که چگونه با استفاده از “اصل مقیاس انسانی”، با استفاده از “تئوری ولکرو در مورد حافظه” و ایجاد “شکاف های کنجکاوی” ایده ها را سازگارتر می کنیم. کتاب توافق، اصول بکارگیری این قوانین برای سازگاری پیام های خود ما و پیام های علمی را که در این اصل قرار دارد، توضیح می دهد.

32. انسان و نمادهای او

کارل گوستاو یونگ

تاریخ انتشار: 1968

یونگ روانپزشک و روان درمان سوئیسی بود که روانشناسی تحلیلی را بنیان نهاد. آثار وی نه تنها در این زمینه بلکه در فلسفه، مردم شناسی، باستان شناسی، ادبیات و مطالعات دینی نیز تأثیرگذار است.

انسان و نمادهای او، تنها یکی از بسیاری از آثار منتشر شده او بود. در این کتاب، بخشهای مختلف خواننده را با ناخودآگاه، الگوهای کهن، نمادها و رویاهایی آشنا می کند که ناخودآگاه با آنها ارتباط برقرار می کند. در فصل های مختلف این کتاب، چند الگوی کهن در اساطیر باستان، افسانه های عامیانه و آیین های بدوی نشان داده شده است. “روند فردی شدن”، توصیف می کند که چگونه خودآگاه و ناخودآگاه در درون فرد یاد می گیرند تا بدانند، احترام بگذارند و سازگار باشند.

در این کتاب پیشگام ذهن انسان، یونگ خلاصه زندگی کاری خود را به عنوان یک محقق برجسته در مورد ناخودآگاه فردی و جمعی بیان کرد.

33. مردان مریخی، زنان ونوسی: راهنمای کلاسیک برای درک جنس مخالف

جان گری

تاریخ انتشار: 1999

این کتاب، مشهورترین راهنمای رابطه طولانی مدتاست که تاکنون به انتار در آمده است. کتاب پرفروش شماره 1 نیویورک تایمز که در سال 1999 با استقبال گسترده مردم منتشر شد و تاکنون چندین بار منتشر شده است.

این کتاب انقلابی به زنان و مردان کمک می کند جنس مخالف را بهتر درک کنند. دکتر جان گری یک روش قابل استفاده و اثبات شده برای زنان و مردان برای بهبود ارتباطات خود با شناخت تفاوت بین نیازها، خواسته ها و رفتارهایشان ارائه می دهد. این راهنمای ارتباط، ضمن تقویت و پرورش روابط، به زوجین و افراد کمک می کند تا درک بالاتری از جنس مخالف داشته باشند.

34. ذهن آگاه: یک راهنمای عملی برای یافتن صلح در جهانی جنون آمیز

مارک ویلیامز و دنی پنمن

تاریخ انتشار: 2011

این کتاب به بررسی این موضوع می پردازد که دنیای ما تا چه حد جنون آمیز است. این کتاب بر گم شدن در زندگی سریع اطراف خود و خارج از کنترل ما تاکید دارد. همین عدم کنترل بر وقایع لحظه ای است که می تواند خوشبختی واقعی ما را محدود سازد.

نویسندگان به خواننده نشان می دهند که چگونه در یک جهانی که دائماً در حال تغییر و تحول است حالت آرامش حضور داشته باشد. این مرحله نشان می دهد که چگونه می توان در لحظه، بر اساس یافته های روانشناختی با پشتوانه تجربی، به آرامش دست یافت. این یک کتاب خواندنی عالی برای کسانی است که می خواهند سرعت خود را کم کنند و همچنین کسانی که با اضطراب دست و پنجه نرم می کنند.

35. اشتباهاتی صورت گرفت (اما نه توسط من)

کارول تاوریس و الیوت آرونسون

تاریخ انتشار: 2006

این کتاب تصور می کند که وقتی افراد اشتباه می کنند، رفتارهای قبلی را حفظ می کنند یا به دیگران آسیب می رسانند، پس از آن لازم است ناهماهنگی شناختی را که مانع احساس ارزشمندی است، تسکین دهد.

برای انجام این کار، ناخودآگاه داستان هایی را ایجاد می کنیم که تقصیر را از ما ساقط می کند و احساسات هوشمندانه، اخلاقی و درست بودن ما را بازسازی می کند. کارهای نویسندگان با سالها تحقیق پشتیبانی می شود و بحث جالبی در مورد توجیه خود، چگونگی عملکرد، آسیب هایی که می تواند ایجاد کند و چگونگی غلبه بر آنها ارائه می شود. نسخه به روز شده 2015 نمونه های جدیدی را ارائه می دهد و با بحث گسترده ای درباره اینکه چگونه می توانیم با ناسازگاری زندگی کنیم، از آن درس بگیریم و حتی خود را ببخشیم، به پایان می رسد.

36. بازاریابی عصبی: درک دکمه های خرید در مغز مشتری شما

پاتریک رنوا و کریستف مورین

تاریخ انتشار: 2007

در این کتاب نویسندگان به روش هایی می پردازند که تحقیقات مدرن مغز می تواند در زمینه های تجاری مانند افزایش فروش و افزایش اثربخشی در محل کار به آنها کمک کند.

با یک دنیای پر از تبلیغ، هر فرد یه طور متوسط​​ روزانه با 10 هزار پیام فروش بمباران می شود. این امر، فروش محصول یا خدمات را بیش از گذشته دشوار می کند. با استفاده از ابزاری که علوم اعصاب کشف کرده است، مشاغل و افراد می توانند بلافاصله توانایی فروش خود را افزایش دهند و همچنین اثربخشی کلی آنها را افزایش دهند. نویسندگان با استفاده از آخرین تحقیقات مغزی و شیوه های خلاق بازاریابی، چندین ابزار بسیار موثر را برای کمک به ارائه ارائه های دستوری، متمایز و فراموش نشدنی که تأثیر عمده ای بر خریداران بالقوه دارند، شرح می دهند:

  • شش محرکی که همیشه پاسخ را تحریک می کنند
  • چهار مرحله برای همسویی مطالب و تحویل پیام شما
  • شش بلوک سازنده پیام برای پرداختن به “مغز قدیمی”
  • هفت تقویت کننده قدرتمند برای جداسازی نتیجه کار شما از بقیه

استفاده از این تکنیک ها می تواند به شما در ارائه های فروش کارآمد، بستن معاملات بیشتر، پیاده سازی استراتژی های بازاریابی موثر و بهبود نفوذ خود بر دیگران کمک کند.

37. اعداد بر جهان شما حکمرانی می کنند: تأثیر پنهان احتمالات و آمار بر روی هر کاری که انجام می دهید

کایسر فونگ

تاریخ انتشار: 2011

یکی از زمینه های ترسناک مطالعه روانشناسی برای بسیاری از دانشجویان، آمار است. برای پیشرفت در زمینه روانشناسی، درک و استفاده از آمار بسیار مهم است.

این کتاب از این جهت که موضوع یا پدیده های روانشناختی خاصی را پوشش نمی دهد با بسیاری دیگر از کتاب های این لیست متفاوت است. درعوض، این موضوع به چگونگی استفاده از آمار و نتایج می پردازد و راهی جالب برای پوشش مطالب ارائه می دهد. این کتاب شامل نمونه ها، داستان ها و مطالب قابل استفاده در هر صفحه است. این یک کتاب عالی برای همه افراد در تمام سطوح است، از جمله فرد عادی که می خواهد آمار و نحوه کار آنها را بهتر درک کند.

38. اطاعت از اقتدار: یک دیدگاه تجربی

استنلی میلگرام

تاریخ انتشار: 1974

در دهه 1960، استنلی میلگرام، روانشناس دانشگاه ییل، ​​یک سری آزمایش های بحث برانگیز را انجام داد که درک عمومی از اخلاق و اختیار را تغییر داد. در این مطالعه که به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت، به افراد (که در این مطالعه معلمان نامیده می شوند) دستور داده شد تا شوک های الکتریکی را به یک “فراگیر” انسانی (که در واقع یک محقق بود) در زمان پاسخ اشتباه به سوال وارد کنند.

با پیشرفت مطالعه، شوک ها به ظاهر قدرتمندتر و دردناک تر شدند. در واقع هیچ شوکی وجود نداشت، فقط یاد گیرنده نقش خوب را به خوبی ایفا می کرد. میلگرام مطالعه و یافته های خود را به طور خلاصه بیان می کند.

علیرغم جنجال پیرامون این روش شناسی، این مطالعه هنوز به طور گسترده توسط جامعه علمی به عنوان نمونه ای از میزان اطاعت مردم از دستورات مقامات رسمی بدون در نظر گرفتن عواقب مطرح می شود. انتشار این کتاب در سال 2009 مقدمه ای از آزمایش دکتر فیلیپ زیمباردو است که آزمایش معروف زندان استنفورد را انجام داده است. اطاعت از اقتدار گزارشی جذاب از آزمایش میلگرام و توضیحی در مورد یافته های وی است.

39. در مسیر تبدیل شدن به یک شخص: دیدگاه یک متخصص درمانی از روان درمانی

کارل راجرز و پیتر دی کرامر

تاریخ انتشار: 1961

کارل راجرز بنیانگذار جنبش روانشناسی انسانگرا بود که انقلابی در زمینه روان درمانی ایجاد کرد. ایده پیشگام وی در مورد “درمان مشتری محور” یک تغییر بازی در این میدان بود. نفوذ اندیشه های او چندین به طول انجامید و چنان به بخشی از روانشناسی رایج تبدیل شد که ماهیت ابتکاری کار وی تقریباً فراموش شده است.

نسخه 1995 شامل مقدمه جدید دکتر پیتر کرامر است که اهمیت فراموش شده کار راجرز در مورد روانشناسی مدرن را برجسته می کند. اکتشافات جدید در زمینه روانپزشکی، به ویژه آنتی اکسیدان ضد افسردگی Prozac، باعث ایجاد یک انقلاب سریع دارویی شده است که رابطه روان درمانی را پنهان کرده است. این روند در حال بازگشت به رابطه درمانی است و “درمان مشتری محور” راجرز را به موقع و مهم کرده است.

40. خارج از شخصیت

دیوید د استنو و پیرکارلو والدسولو

تاریخ انتشار: 2013

خارج از شخصیت یک نگاه اجمالی به نیروهای پنهانی است که قداست و گناهکاری را در همه ما سوق می دهد و نشان می دهد که چرا رفتار انسان بسیار بیشتر از آنچه تصور می شود قابل پیش بینی نیست.

ما تعجب می کنیم که چگونه حسادت می تواند فردی آرام را خشمگین کند یا اینکه چه عاملی باعث می شود کسی ثروت خانوادگی خود را سر سفره های زور و تهدید از دست بدهد. در این کتاب DeSteno و Valdesolo تصورات ما در مورد این موضوعات را زیر و رو می کنند. آنها استدلال می کنند که شخصیت ما یک مجموعه پایدار از صفات پایدار نیست، بلکه در عوض یک حالت دائماً در حال تکامل است که می تواند تحت تأثیر فشار و کشش مداوم مکانیسم های پنهان در ذهن ما باشد.

این نبرد بین نیروهای ناسازگار است که بر نحوه عملکرد ما در هر مقطع زمانی تأثیر می گذارد. این کتاب از نتایج شگفت انگیز آزمایش های هوشمندانه ای استفاده می کند که برای پرتوافکنی جدید روی بسیاری از رفتارهای گیج کننده ای ایجاد شده است، که اغلب در عناوین خبری مشاهده می کنیم.

41. طرد شده ها: داستان موفقیت

مالکوم گلدول

تاریخ انتشار: 2011

گلدول، نویسنده قدیمی کارمند در نیویورکر، خواننده را به سفری فکری در دنیایی می برد که به گفته وی “خارج از مرزها” است. اینها بهترین و درخشان ترین، معروف ترین و موفق ترین افراد جهان هستند.

او این سوال را بررسی می کند: چه چیزی افراد موفق را متفاوت می سازد؟ او معتقد است كه در بیشتر اوقات، مردم بیش از حد به اینكه افراد موفق چگونه هستند، توجه می كنند و كمتر به محل زندگی آنها، مانند فرهنگ، خانواده، نسل و تجربیات نحوه تربیت توجه می كنند. او موضوعاتی از جمله اسرار میلیاردرهای نرم افزاری، آنچه را که برای یک بازیکن فوتبال عالی لازم است و آنچه بیتلز را به بزرگترین گروه راک تبدیل کرده است، تشریح می کند.

42. الگوهای وابستگی: بررسی روانشناختی وضعیت عجیب و غریب

مری دی. سالتر آینسورث و مری سی. بلهار

تاریخ انتشار: 1978

مری سالتر آینسورث بیشتر بخاطر نظریه های مربوط به وابستگی والدین و فرزندان شهرت دارد. او شروع به تدوین نظریه های خود در این زمینه با مشاهدات طبیعت گرایانه از والدین و فرزندان در اوگاندا و بالتیمور، مریلند کرد. این سکوی پرشی برای یک حرفه جذاب بود و بینش نظری و توصیفی در مورد مراقبت از مادر و “پدیده پایه ایمن” ایجاد می کند که در تئوری وابستگی اساسی است.

او در این کتاب، روش ها و نتایج مطالعه طولاني برجسته بالتيمور را تشريح می کند. پروژه بالتیمور منجر به نتایج معیار ماهیت وابستگه کودک به مراقب اصلی آن و اهمیت تجربیات اولیه شد. این کار به طیف وسیعی از مباحث نظری و عملیاتی رایج در بیشتر پروژه های توسعه ای و طولانی، به ویژه مسائل ارزیابی مناسب سن، کمی سازی رفتار و درک تفاوت های فردی می پردازد. آینسورث و دانشجویان او همچنین در زمینه شفاف سازی و تعریف مفاهیم جدید که ارزش روش ها و بینش های اخلاقی درباره رفتار را نشان می داد، گام های پیشگامانه برداشتند.

43. ویراست غیر منطقی، اصلاح شده و گسترش یافته قابل بیش بینی: نیروهای پنهانی که تصمیمات ما را شکل می دهند

دن آریلی

تاریخ انتشار: 2008

آریلی از سابقه خود به عنوان روانشناس و استاد اقتصاد رفتاری برای ارزیابی برخی از وقایع غیر منطقی در زندگی روزمره استفاده می کند. او سوالاتی از این قبیل را می پرسد: “چرا ما در یک وعده غذای مجلل غرق می شویم اما کوپن 25 سنتی را می بریم تا در قیمت یک قوطی سوپ صرفه جویی کنیم؟” خواننده مجبور است فکر کند که با نگاه دقیق، تصمیمات ما چقدر منطقی است.

نسخه تازه تجدید نظر شده و گسترش یافته پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز با این فرض جمعی رفتار می کند که انسان ها کاملاً منطقی رفتار می کنند. به موضوعات متنوعی پرداخته می شود، از جمله نوشیدن قهوه تا کاهش وزن، از خرید ماشین گرفته تا انتخاب یک شریک عاشقانه.

در بسیاری از این شرایط تمایل داریم که پول بیشتری پرداخت کنیم، دست کم بگیریم و کار را به تعویق بیندازیم. آریلی استدلال می کند که اینها تصادفی یا بی معنی نیستند. آنها در واقع منظم و قابل پیش بینی هستند، بنابراین ما را غیر منطقی می کنند.

44. بدون قیمت: افسانه ارزش منصفانه (و چگونه می توان از آن استفاده کرد)

ویلیام پوندستون

تاریخ انتشار: 2011

در این کتاب پوندستون روانشناسی پنهان ارزش را کشف می کند. او با استفاده از آزمایش های روانشناختی با دقت طراحی شده، نشان می دهد که مصرف کنندگان معمولاً قادر به تخمین دقیق قیمت های “منصفانه” نیستند و تحت تأثیر ناخودآگاه خود قرار دارند.

از آنجا که بازاریابان و مشاغل از این واقعیت به نفع خود استفاده می کنند، درک نحوه عملکرد این فرآیند مهم است. “مشاوران قیمت” به خرده فروشان کمک می کنند تا مصرف کنندگان را متقاعد کنند که هزینه کمتری را بپردازند و “مربیان مذاکره” دستورالعمل های مشابهی را برای افراد در دنیای تجارت ارائه می دهند و معامله می کنند. این “روانشناسی قیمت” در طراحی برچسب های قیمت، منوها، تخفیف ها، تبلیغات “فروش”، برنامه های تلفن همراه، راهروهای سوپرمارکت، پیشنهادات املاک و مستغلات، بسته های دستمزد و حتی خریدهای بزرگ شرکت تأثیرگذار است.

این کتاب نشان می دهد که چگونه قیمت ها، متقاعد کننده های جهانی هستند. کتاب بدون قیمت که در زمینه رو به رشد تئوری تصمیم گیری رفتاری قرار دارد، یک کتاب خواندنی عالی برای هر فرد حرفه ای، مذاکره کننده، شخص تجاری یا خریدار است.

45. روانشناسی، چاپ دهم

دیوید جی مایرز

تاریخ انتشار: 2011

یکی از بالاترین تعاریفی که این کتاب از طرف دانشجویان و اساتید دریافت می کند این است که از همان ابتدا جذاب بودن مطالب چگونه است. هم خود مطالب و هم ارائه آسان برای استفاده، زمینه وسیعی از روانشناسی را به شکلی مختصر و جذاب ترسیم می کند.

از نظر دیوید مایرز هر نسخه بعدی کتاب درآمدی بر روانشناسی مخاطبان گسترده ای از دانشجویان و مربیان را به خود جذب می کند. مایرز و تیم محققان و نویسندگان او در درک اهمیت تحقیقات روانشناسی و نیازهای مربیان و دانشجویان در این زمینه پیشگام هستند. بیش از ده میلیون دانشجو “آزمون گیرنده های کلاس” و هزاران مربی به کار گرفته شده، کیفیت بالای این کتاب را گواهی می دهند.

46. روانشناسی: مقدمه ای مختصر

ریچارد گریگز

تاریخ انتشار: 2014

این کتاب یکی از مقرون به صرفه ترین کتابهای درسی روانشناسی مقدماتی در بازار است. این کتاب درسی مختصر یک جلدی بی نظیر است که مروری کامل بر ایده های اساسی رشته روانشناسی و تحقیقات در مورد آنها را ارائه می دهد.

علاوه بر کتاب درسی، یک بسته مکمل قوی و ویژه طراحی شده برای دانشجویان و مربیان وجود دارد. هیچ متن و بسته الحاقی دیگری نمی تواند هم قیمت این کتاب باشد. چاپ چهارم این کتاب، به طور خاص در مناطق هدف مانند علوم اعصاب و در پوشش موضوعات تحت تأثیر انتشار DSM-5 جدید کاملاً به روز شده است.

47. روانشناسی: مقدمه

بنجامین لاهی

تاریخ انتشار: 2011

یازدهمین نسخه از روانشناسی بنجامین لاهی: مقدمه، به روزرسانی مدرن کتاب روانشناسی مقدماتی کلاسیک فاخر است.

این کتاب به دانشجویان روانشناسی کمک می کند تا بر مفاهیم مهم و جزئیات تاریخی روانشناسی تسلط پیدا کنند. نسخه یازدهم به روز شده و شامل آخرین تحقیقات با تأکید بر آگاهی، رشد، روانشناسی غیر عادی و روانشناسی اجتماعی است.

پروفسور لاهی، تحقیق تجربی را در سراسر متن ادغام می کند و نمایشی دقیق از روانشناسی مدرن را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. به روزرسانی های مربوط به این متن باعث شده است که دانشجویان با داشتن مقدمه های شفاف و به روزرسانی هایی که مطالب را بیشتر به دانشجویان مرتبط می سازند، آن را بیشتر پسند کنند. سیستم یادگیری اثبات شده به دانش آموزان کمک می کند تا مفاهیم ارائه شده در کتاب را درک کنند. کتاب لاهی، متنوع و فرهنگ را مورد تأكید قرار می دهد و این كتاب را به عنوان مقدمه ای كامل در زمینه های روانشناسی معرفی می كند.

48. روانشناسی: مضامین و تغییرات، چاپ نهم

وین وایتن

تاریخ انتشار: 2012

این آخرین نسخه از کتاب روانشناسی مقدماتی است که به طور گسترده استفاده می شود. این کتاب ضمن حفظ تغییرات در بازار، از جمله اهداف یادگیری جدید، مطالب به روز شده و طراحی جدید، از سنت های علمی آکادمیک کتاب محافظت می کند. این مجموعه، مجموعه روانشناسی ابتکاری را به کاربران ارائه می دهد که سه هدف را برآورده می کند:

  1. برای نشان دادن وحدت و تنوع موضوع روانشناسی
  2. برای روشن کردن روند تحقیق و پیوند آن با برنامه
  3. برای یادگیری مطالب چالش برانگیز و قابل تأمل و در عین حال آسان

این متن با ادغام هفت مضمون در سراسر کتاب، یک تعادل از قدرت علمی و یک رویکرد دانشجو پسند را حفظ می کند که شامل: برنامه هنر آموزنده رقابتی، نمونه های دنیای واقعی و کمک های یادگیری مدرن است که به دانش آموزان کمک می کند تحقیقات را درک کنند، بنابراین آنها می توانند مفاهیم بزرگتر را بهتر درک کنند.

مباحث عمده مورد بحث در بیشتر دوره های مقدماتی روانشناسی همه در این متن گنجانده شده است، مانند روانشناسی تکاملی، عصب روانشناسی، روانشناسی زیست شناختی، روانشناسی مثبت، روانشناسی کاربردی، مشاغل و چند فرهنگی و تنوع. دانشجویان گزارش می دهند که خواندن این متن آسان، بسیار کاربرپسند است و در دستورالعمل های کلاس خود مفید است.

49. کتابچه راهنمای انتشارات انجمن روانشناسی آمریکا، چاپ ششم

انجمن روانشناسی آمریکا

تاریخ انتشار: 2008

کتابچه راهنمای انتشار APA (کتابچه راهنمای Pub) کتابچه راهنمای سبک انتخاب نویسندگان، ویراستاران، دانشجویان و مربیان است. در حالی که برای کمک به نویسندگان در علوم رفتاری و علوم اجتماعی طراحی شده است، همه نویسندگان غیر از نویسندگان داستان می توانند از راهنمایی های آن بهره مند شوند.

نسخه ششم بازنویسی شده است و کاربرپسندترین کتابچه راهنمای Pub است که APA تاکنون ایجاد کرده است. دانشجویان و متخصصان می توانند پاسخ سوالات را بیابند و در مورد چگونگی ارائه اطلاعات، از جمله متن، داده و گرافیک، برای انتشار در هر نوع قالب – مانند مقالات دانشگاه و دانشکده، مجلات حرفه ای، ارائه مقاله برای همکاران و نشریات آنلاین – راهنمایی دریافت کنند.

50. تغییر مسیر: علم شگفت انگیز جدید تغییر روانشناختی

تیموتی ویلسون

تاریخ انتشار: 2011

این کتاب، علم تغییر و خوشبختی را بررسی می کند. ویلسون این سوال را از خواننده می پرسد: اگر قرص جادویی وجود داشته باشد که می تواند شما را شادتر کند، شما را به پدر یا مادر بهتری تبدیل کند، مشکلات رفتاری نوجوانانتان را حل کند، تعصب نژادی را کاهش دهد و شکاف موفقیت در تحصیل را کاهش دهد، چه می کنید؟

در حالی که چنین قرصی وجود ندارد، راهی برای نزدیک شدن به این ایده وجود دارد. وی اظهار داشت كه مردم می توانند به سادگی از آنچه او “ویرایش داستان” می نامد، استفاده كنند، یك رویكرد مبتنی بر داده های تجربی كه در کتاب تغییر مسیر توصیف شده است تا همه این موارد را انجام دهد. او در کتاب خود، به ما نشان می دهد که چگونه داستان های داخلی خود را با توجه به خود و دنیای اطرافمان، با دستورالعمل های ظریف تغییر جهت دهیم تا تغییر ایجاد کنیم. تغییر مسیر نشان دهنده ظرفیت بزرگی است که تغییرات کوچک می توانند نسبت به راه های مشاهده خود و محیط و چگونگی استفاده از این موارد در زندگی روزمره داشته باشند.

51. علم و رفتار انسان

بی اف اسکینر

تاریخ انتشار: 1965

شهرت اسکینر به دلیل کارش به عنوان روانشناس، رفتار شناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی است. وی پدر شرطی سازی عملی در نظر گرفته می شود، نوعی یادگیری یا شرطی سازی که در آن هر عملی با نتیجه مثبت بیشتر تکرار می شود و بالعکس.

او برای مطالعه شرطی سازی عملی، جعبه شرطی سازی عملی را اختراع کرد که با نام Skinner Box نیز شناخته می شود. او در این جعبه وی از موش ها به عنوان آزمودنی استفاده کرد تا آزمایش کند که تقویت کننده چه تاثیری بر رفتار موش ها دارد. در این کتاب پیشگام، اسکینر روش هایی را کنترل می کند که این نیروها رفتار انسان و حیوان را کنترل می کنند. این کار نگاهی جامع به نظریه های علمی طبیعت انسان و راه های بالقوه ای است که می توان رفتار انسان را پیش بینی و کنترل کرد.

52. خودکارآمدی: تمرین کنترل

آلبرت بندورا

تاریخ انتشار: 1997

آلبرت بندورا یکی دیگر از اعضای لیست معتبرترین و برجسته ترین روانشناسان جهان است. وی در این جستجوی بسیار پیش بینی شده در کار تأثیرگذار و فوق العاده خود در زمینه خودکارآمدی، یافته های بیش از 20 سال تحقیق خود را مرور می کند.

این کار تئوری Bandura را بیان می کند که “کسانی که امید به خودکارآمدی بالایی دارند – اعتقاد به این که فرد می تواند به آنچه که قصد انجام آن را دارد برسد – سالم تر، موثرتر و به طور کلی موفق تر از افراد با امید به خودکارآمدی پایین هستند”.

این کتاب برای دوره های کارشناسی ارشد یا کارشناسی ارشد پیشرفته و همچنین برای استفاده حرفه ای بسیار مفید است. بندورا نشان می دهد كه چگونه اعتقاد به توانایی های فرد بر رشد و كاركرد روانشناختی فرد در طول زندگی فرد در رابطه با آموزش، بهداشت، آسیب شناسی روانی، دو و میدانی، تجارت و امور بین الملل تأثیر می گذارد.

53. رفتار جنسی در مردان

آلفرد چارلز كینزی، واردل بی پومروی و كلاید ای مارتین

تاریخ انتشار: 1948

وقتی کتاب رفتار جنسی در مردان در سال 1948 منتشر شد، هم با نقد و هم با تحسین زیادی روبرو شد. این کتاب 804 صفحه ای به عنوان نقطه عطفی در مسیر دستیابی به رویکردی علمی برای درک رفتارهای جنسی انسان مورد توجه قرار گرفته است.

آلفرد کینزی و محققان همکارش تلاش کردند تا مجموعه ای عینی از حقایق راجع به جنسیت انسان، به ویژه موارد مربوط به مردان بالغ را جمع آوری کنند. آنها از طریق تحقیق خود از روش مصاحبه دست اول برای جمع آوری اطلاعات خود استفاده کردند.

این نسخه براساس تاریخچه تقریباً 5300 مرد بزرگسال است که در طی یک دوره 15 ساله جمع آوری شده اند. این کتاب، روش، نمونه گیری، کدگذاری، مصاحبه خیابانی را تجزیه و تحلیل آماری توصیف می کند و سپس عوامل و منابع خروجی جنسی را بررسی می کند. در سال 1953 کینزی همچنین رفتار جنسی را در زنان منتشر کرد، مجموعه ای مشابه با جزئیات مربوط به رفتار جنسی زنان بزرگسال.

54. موقعیت ها مهم هستند: درک اینکه زمینه ها، چگونه دنیای شما را متحول می کند

سام سامرز

تاریخ انتشار: 2012

این کتاب، تحقیقی قابل تأمل در مورد نیروهای نامرئی است که زندگی شما را تحت تأثیر قرار می دهند، بدون اینکه شما هیچ وقت از آن مطلع شوید.

هدف این کتاب کمک به خواننده در درک نحوه کار آنها برای بهبود فعالیت و عملکرد روزانه شما است. سامرز هوشمندانه توصیف می کند که چگونه انسان تمایل دارد از قدرت شگرف در زندگی روزمره اش چشم پوشی کند. بیشتر افراد قادر به درک این موضوع نیستند که ابتدایی ترین جزئیات، مانند مکان ما و کسانی که اطراف ما را احاطه کرده اند، بر نحوه تفکر و عملکرد ما تأثیر می گذارند.

کتاب موقعیت ها مهم هستند، ادعا می کند که با درک تأثیر زمینه ها می توانیم در مورد اینکه چگونه خود را ببینیم و در کار، خانه و زندگی روزمره موثر عمل کنیم، تجدید نظر کنیم. نویسنده دام هایی را که می توان از آنها اجتناب کرد توصیف می کند و در مورد چگونگی تصمیم گیری عاقلانه تر و مشاهدات هوشمندانه درباره جهان پیرامون خود پیشنهاداتی ارائه می دهد.

55. مهندسی اجتماعی: هنر هک کردن انسان

کریستوفر هاداگی و پل ویلسون

تاریخ انتشار: 2010

این کتاب نگاهی فریبنده به مفهوم برنامه نویسی عصبی-لینگوزیتی (NLP) است. NLP یک رویکرد بحث برانگیز برای روان درمانی و تغییر سازمانی است که مبتنی بر “یک مدل ارتباطات بین فردی است که عمدتا مربوط به رابطه بین الگوهای موفق رفتار و تجربیات ذهنی اساسی آنهاست” و “یک سیستم درمانی جایگزین بر اساس پیگیری آموزش افراد ، در خودآگاهی و ارتباطات موثر و تغییر الگوهای رفتاری و ذهنی آنها است.”

Hadnagy و Wilson در مورد اصطلاحی که توسط مهندس اجتماعی مشهور یعنی کوین میتنیک رواج یافته است، توضیح می دهند. او اصطلاح “مهندسی اجتماعی” را با استفاده از این مثال ایجاد کرد که فریب کسی برای کشف رمز عبور برای سیستم آسان تر از هک کردن سیستم است. این کتاب مفید طیف وسیعی از تمرینات را با هدف فریب قربانیان بی خبر و در عین حال به راه های جلوگیری از تهدیدات مهندسی اجتماعی بیان می کند.

56. روانشناسی اجتماعی

سلیمان اش

تاریخ انتشار: 1952

سلیمان اش روانشناس گشتالت لهستانی و پیشگام روانشناسی اجتماعی بود. اشاره شده است که او برخی از مهمترین آثار را در زمینه شکل گیری برداشت، ابراز اعتبار، انطباق و سایر مباحث روانشناسی اجتماعی خلق کرده است. کارهای او با مضمون روانشناسی گشتالت ادامه می یابد – که به طورکلی نه تنها از مجموع اجزای آن بیشتر نیست، بلکه ماهیت کلیت ها نیز اساساً بخش ها را تغییر می دهد.

در این کتاب ، نظریه گشتالت مورد بحث قرار می گیرد و Asch برخی از سوالات مهم در مورد ماهیت انسان را مطرح می کند و یک گفتمان واحد در مورد مبانی ابتدایی روانشناسی اجتماعی ارائه می دهد. این کتاب که در سال 1952 منتشر شد، بخشی از انقلابی در تفکر بود و هنوز هم برای بحث در مورد مشکلات روانشناسی اجتماعی استفاده می شود.

57. غریبه با خود: ناخودآگاه سازگار

تیموتی دی ویلسون

تاریخ انتشار: 2004

این کتاب یک تور نوآورانه از ناخودآگاه انسان است. ویلسون این موضوع را دوباره تعریف کرده و خواننده را با دنیای مخفی ذهنی از قضاوت ها، احساسات و انگیزه ها آشنا می کند که درون گرایی سنتی نشان نمی دهد.

نویسنده توضیح می دهد که روانشناسی تجربی چه چیزی را فاش کرده است و این چیزی بیش از تلی محرکه های خام و خاطرات درگیری است. در عوض، او ناخودآگاه را مجموعه ای از فرایندهای ذهنی جهانی و پیچیده می داند که به ما در تفسیر جهان، تعیین اهداف و اجرای عمل کمک می کند. همه اینها در حالی است که ما آگاهانه به چیز دیگری فکر می کنیم. او همچنین اظهار داشت که ما از پتانسیل ها، احساسات یا انگیزه های خود بی اطلاع هستیم زیرا در مورد خود، داستانی باورپذیر ساخته ایم که با ناخودآگاه سازگارما ارتباط ندارد.

58. دور از شادی

دن گیلبرت

تاریخ انتشار: 2007

کتاب دور از شادی دن گیلبرت، نگاهی به چگونگی دستیابی به سطح بالاتری از شادی و رضایت شخصی است.

روانشناس برجسته هاروارد، نواقص تخیل و “توهمات آینده نگری” را توصیف می کند که باعث می شود آینده خود را اشتباه درک کنیم و میزان رضایت خود را دست کم بگیریم. این کتاب آخرین تحقیقات روانشناسی، علوم عصب شناختی، فلسفه و اقتصاد رفتاری را زنده می کند. این آنچه دانشمندان اخیراً در مورد توانایی متمایز انسان در تصور از آینده را دارند، روشن می کند و توانایی ما در پیش بینی احساسات احتمالی نسبت به آن در هنگام وقوع را کشف کرده اند.

59. نوسان: کشش مقاومت ناپذیر رفتار غیر منطقی

اوری برافمن و روم برافمن

تاریخ انتشار: 2009

این کتاب توری در تأثیرات پنهان روانشناختی است که تصمیم گیری ما را مختل می کند. نویسندگان، نیروهای پویایی را نشان می دهند که زندگی شخصی و تجاری ما را تحت تأثیر قرار می دهد، از جمله انزجار از دست دادن (تمایل ما به تلاش زیاد برای جلوگیری از ضررهای قابل درک)، سوگیری تشخیص (ناتوانی در ارزیابی مجدد تشخیص اولیه ما از یک فرد یا وضعیت) و “اثر آفتاب پرست” (تمایل ما برای به دست آوردن ویژگی هایی که خودسرانه به ما اختصاص داده شده است).

برخی از نمونه های برجسته شده در این کتاب شامل پروژه ای است که در آن یک استاد دانشکده بازرگانی هاروارد دانشجویان خود را متقاعد به پرداخت 204 دلار برای یک اسکناس 20 دلاری و یک مربی فوتبال که تیم خود را متقاعد به پیروی از یک استراتژی سنتی برای پیروزی می کند. کتاب نوسان، یکی از کتابهای نادر است که دیدگاه های ما در مورد جهان را به چالش می کشد و طرز فکر ما را تغییر می دهد.

60. سوئیچ: چگونه تغییر کنیم زمانی که تغییر سخت است

چیپ هیت و دن هیث

تاریخ انتشار: 2010

برادران هیت معتقدند که بزرگترین مانع تغییر مثبت تعارض سخت گیر است. این تعارض شامل این نظریه است که از نظر علمی پشتیبانی می شود که ذهن انسان توسط دو سیستم مختلف اداره می شود، ذهن منطقی و عاطفی که دائماً برای کنترل رقابت می کنند. ذهن عقلانی ممکن است یک هدف داشته باشد در حالی که ذهن عاطفی ممکن است فوراً هدف سبک رضایتمندی را داشته باشد. تنش بین دو ذهن می تواند یک حالت دشواری ایجاد کند. احساس هیت این است که اگر بتوانید بر این حالت غلبه کنید، تغییرات سریع با نتایج چشمگیر قابل مشاهده است.

61. آموزش برای خرد، هوش، خلاقیت و موفقیت

رابرت جی استرنبرگ، النا گریگورنکو و لیندا جاروین

تاریخ انتشار: 2015

این اثر توسط روانشناس مشهور رابرت استرنبرگ، به همراه متخصصان این حوزه النا گریگورنکو و لیندا جاروین، به سرعت به راهنمای “آموزش فراتر از آزمون” تبدیل شده است.

نویسندگان نشان می دهند که چگونه دانشجویان با مهارتهای تفکر بالاتر قوی، بسیار موفق می توانند یادگیرندگان مادام العمر باشند. نویسندگان از تحقیقات مشترکی که توسط رهبران این حوزه انجام شده است استفاده کردند تا نشان دهند چگونه می توان استراتژی های یادگیری و یادگیری را که موجب پرورش هوش، خلاقیت و خرد می شوند، به طور موثر پیاده سازی کرد. این کتاب به عنوان یک کتابچه، راهنمای عملی از نمای کلی مدل WICS – خرد، هوش، خلاقیت، ترکیب، ارائه می دهد که به معلمان کمک می کند ظرفیت دانشجویان را برای یادگیری موثر و حل مسئله افزایش دهند.

در کلاسهای K-12 مثالهای گسترده ای برای هنرهای زبان، تاریخ، ریاضیات و علوم وجود دارد. این کار برای معلمانی که ضمن گسترش مهارتها و تواناییهای دانشجویان، در جهت گسترش روشهای تدریس خود تلاش می کنند، بسیار عالی است.

62. آناتومی خشونت

آدریان راین

تاریخ انتشار: 2013

برخی آناتومی خشونت را نگاهی بحث برانگیز به جزئیات زمینه ساز خشونت می دانند. راین به سوالاتی مانند چگونگی تبدیل شدن برخی بچه ها در کمحیط های خوب به قاتلان دست جمعی نگاه می کند. آیا در واقع چیزی به نام قاتل مادرزاد وجود دارد؟ و اگر چنین است، برای شناسایی و درمان مجرمان مادرزاد چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

راین بیش از سه دهه این موضوع را مطالعه کرده است و تلاش کرده است تا با استفاده از تحقیقات پیشرو در زمینه بیولوژیک خشونت، به بسیاری از این سوالات پاسخ دهد. راین شواهدی رو به رشد ارائه می دهد که نشان می دهد چگونه عوامل ژنتیکی و تأثیرات محیطی اساساً می توانند “مغز جنایتکار” ایجاد کنند.

نظریه های انتقادی وجود دارد از جمله اینکه چگونه ضربان قلب کم می تواند باعث ایجاد یک شخصیت خشن شود. علی رغم جنجال، این کتاب بر آزمایش های پیشرو، داده های تکان دهنده و مطالعات موردی خیره کننده را تاکید می کند. این کتاب توسط بسیاری از افراد به عنوان تحقیق در مورد موضوعات پیچیده اخلاقی در مورد پیشگیری و مجازات مطرح شده است.

63. هنر انتخاب

شینا ایانگار

تاریخ انتشار: 2011

هنر انتخاب راهنمای مفیدی در تصمیم گیری است. کارهای Iyengar به انتخاب ها، هم عوامانه و هم تغییر زندگی و چگونگی تعریف این گزینه ها و شکل دادن به زندگی ما نگاه می کند.

او سوالات دشواری در مورد چگونگی و چرایی انتخاب ما می پرسد، مانند: آیا میل به انتخاب ذاتی است یا به فرهنگ محدود می شود؟ چرا ما بعضی اوقات برخلاف مصلحت خود انتخاب می کنیم؟ واقعاً چقدر بر آنچه انتخاب می کنیم، کنترل داریم؟ ایانگار با تحقیق خود داده هایی را درباره تصمیم گیری کشف کرده است که هم تعجب آور و هم عمیق است.

در دنیای مدرن در حال تغییر نیروهای سیاسی و اجتماعی، انقلاب فناوری و تجارت بهم پیوسته، تصمیمات ما پیامدهای گسترده ای دارد. هنر انتخاب یک همراه عالی برای راهنمایی ما در این انتخاب های دشوار است.

64. مغز اوتیستیک: تفکر در امتداد مسیر

معبد گراندین و ریچارد پانک

تاریخ انتشار: 2013

این کتاب جذاب که به طور مشترک توسط تمپل گراندین و ریچارد پانک تألیف شده است، تحقیق در زمینه تشخیص اوتیسم از طریق کاوش در تصویربرداری عصبی، ژنتیک و علوم مغزی است. این کتاب به بررسی عوامل ایجاد اوتیسم و ​​چگونگی درمان و تشخیص آن می پردازد. این روایت عمدتا از نظر گراندین که در سال 1947 به اوتیسم مبتلا شد، گفته می شود. این کار مهم روانشناختی به متخصصان و عموم مردم کمک کرده است تا از تشخیصی که در سالهای گذشته به عنوان یک چیز عجیب و عجیب دیده می شود، آگاهی بیشتری کسب کنند.

و درباره شرایط سوء تعبیر شده گراندین در مورد تجربیات شخصی خود با اوتیسم و ​​همچنین آخرین پیشرفت های تکنولوژیکی در مطالعه این اختلال، از جمله ژنتیک اوتیسم، بحث می کند. در این کتاب برخی از علائمی که وی در سنین پایین نشان داد، شامل رفتار مخرب، ناتوانی در گفتار، حساسیت به تماس بدنی، تثبیت اجسام در حال چرخش که هم اکنون علائم کلاسیک این اختلال محسوب می شوند، بیان شده است.

گراندین بر هدف اصلی خود، تشویق به تشخیص دقیق این اختلال و ترویج درمان های پیشرفته برای مشکلات حسی مرتبط با اوتیسم متمرکز است. این کتاب یک کتاب خواندنی عالی برای والدین، ​​اعضای خانواده، دانشجویان روانشناسی و متخصصان این رشته است.

65. منحنی زنگوله ای: هوش و ساختار طبقاتی در زندگی آمریکایی ها

ریچارد ج. هرنشتاین و چارلز موری

تاریخ انتشار: 1996

در این کتاب محبوب و در عین حال بحث برانگیز، هرنشتاین و موری ارتباط بین هوش و طبقه و نژاد در جامعه مدرن را نشان می دهند. یکی از اهداف این کتاب نشان دادن این است که سیاست های عمومی برای کاهش تفاوت اقتصادی در ضریب هوشی، میزان زاد و ولد، جرم، باروری، رفاه و فقر می توانند کاری انجام دهند.

نویسندگان تحقیق می کنند که چگونه هوش پایین، هنگامی که از زمینه های اجتماعی، اقتصادی یا قومی جدا شود، ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی است. آنها همچنین ادعای بحث برانگیز دیگری مبنی بر اینکه سطح اطلاعات در بین گروه های قومی متفاوت است، ارائه می دهند. به گفته نویسندگان، جامعه باید این اختلافات را برطرف کند تا به درستی مشکلات واقعی کشور را ارزیابی کند و برای مقابله با آنها برنامه های واقع بینانه ای تنظیم کند.

آنها بیان می کنند که اگر تفاوت های اطلاعاتی بین گروهها را بپذیریم، می توانیم یاد بگیریم که فرضیه های مخرب در مورد هر فرد از یک گروه معین را به حداقل برسانیم که سطح هوش ممکن است در هر نقطه از منحنی زنگوله ای باشد.

66. اساس بیولوژیک شخصیت

هانس جی آیزنک

تاریخ انتشار: 1967

این اثر یکی از روشهای روانشناسی بسیار مستند و بی نظیر قرن بیستم است. آیزنک از این انجمن برای ایجاد یک مدل توصیفی و علی از شخصیت انسان استفاده می کند که با مفاهیم اصلی در زمینه روانشناسی تجربی مطابقت دارد.

او مکانیسم های فیزیولوژیکی و عصبی را که اساس بیولوژیکی الگوهای رفتاری را تشکیل می دهد، ترسیم می کند. وی در این کار توافق نامه ای بین شخصیت و فیزیولوژی را پیشنهاد می کند که به عنوان یک نوآوری عمده در زمینه روانشناسی شناخته می شود و تحقیقات وی را از همتاهای خود جدا می کند. قبل از این انتشار، آیزنک در کارهای دیگری مانند ابعاد شخصیت و مطالعه تجربی شخصیت، الگویی از شخصیت را ساخته بود، اما ماهیت آنها توصیفی بیش از آن بود.

در مرحله سوم آزمایشات، او عمیقاً به دلایل بیولوژیکی می پردازد که زمینه ساز مفاهیم روانشناختی احساس، هیجان و مهار کردن هستند. وی پیشنهاد می کند که بین متغیرهای شخصیتی و کشفیات عصبی و فیزیولوژیکی پیوند علت و معلولی وجود دارد که به پیشبرد این رشته کمک می کند.

67. ذهن نشان دار

اریک دو پلسیس

تاریخ انتشار: 2011

“دو پلیس” در این کتاب بسیاری از موضوعات را پوشش می دهد، از جمله ماهیت احساسات، خلق و خوی، شخصیت، سنجش مغز، رفتار مصرف کننده، تصمیم گیری و تقسیم بازار.

وی روشهایی را که افراد می اندیشند و به طور خاص نحوه تفکر آنها درباره برندها را توضیح می دهد. تصمیمات مربوط به انتخاب نام تجاری در ذهن مشتری صرف می شود که برخی بررسی آنها را دشوار می دانند. با استفاده از علوم اعصاب می توانیم پاسخ مصرف کننده به مارک ها و نحوه تصمیم گیری خرید را بهتر درک کنیم.

این کتاب به بررسی آنچه روانشناسان در مورد ساختار مغز و نحوه تعامل قسمتهای مختلف مغز یافته اند، می پردازد. دو پلسیس تحولات علوم اعصاب و بازاریابی عصبی و معنای این یافته ها را برای مدیران برند تحریک می کند.

68. حیطه لذت

دیوید ج. لیندن

تاریخ انتشار: 2012

عنوان کامل این کتاب این است: حیطه لذت: مغز ما چگونه باعث می شود از غذاهای چرب، ارگاسم، ورزش، ماری جوانا، سخاوت، ودکا و یادگیری لذت ببریم که طیف گسترده ای از موضوعات مورد بحث را خلاصه می کند. دیوید لیندر، دانشمند عصب شناس، استاد و نویسنده محترم، شواهد علمی را با داستان های طنز ادغام می کند تا نحوه عملکرد انسانها را که به ما احساس “برتری” می بخشد، روشن کند.

کتاب حیطه لذت، برای خواننده روشن می کند که چرا موادی مانند نیکوتین و هروئین اعتیاد آور هستند در حالی که اکثر توهم زاها اینگونه نیستند، چطور زنجیره های فست فود غذای بیشتری را برای افرادی که برای شام می آیند، صرف می کنند و چرا برخی از مردم نمی توانند در برابر وسوسه برخورد جنسی جدید مقاومت کنند. این کتاب با نگاهی دقیق به خواسته هایی که ما را تعریف می کند، همزمان محرک و روشن کننده است.

69. من و مکانیسم های دفاع

آن فروید

تاریخ انتشار: 1936

آنا فروید کوچکترین فرزند پدر روانکاوی، زیگموند فروید است. وی که از پیشگامان تجزیه و تحلیل کودک بود، تنها فرزندی بود که شغل روانکاوی را دنبال کرد. او کار خود را به عنوان یک معلم مدرسه آغاز کرد و بعداً در سال 1922 به عضویت انجمن روان تحلیلی وین درآمد. او تعدادی از نشریات را در طول زندگی حرفه ای خود منتشر کرد که مشهورترین آن کتاب من و مکانیسم های دفاع بود. هنگامی که این کتاب در سال 1936 منتشر شد، بلافاصله به عنوان سهم قابل توجهی در زمینه روانشناسی روانکاوی مورد توجه قرار گرفت. این کتاب در این زمینه به یک اثر کلاسیک تبدیل شده است.

فروید در مورد اقدامات سازگارانه صحبت می کند که به شما کمک می کند احساسات دردناک و ناخواسته را از خود دور کنید یا آنها را قابل تحمل کنید. در طول زندگی حرفه ای، او به طور منظم با پدرش مقایسه می شد، و این کار، مانند بسیاری از کارهای پدرش، آزمایش زمان است.

70. فرضیه شادی

جاناتان هاید

تاریخ انتشار: 2006

روانشناس برنده جایزه، فرم های حکمت فلسفی را از دریچه علم روانشناسی ارزیابی می کند. این کتاب نشان می دهد که چگونه درک عمیق تر از اصول ماندگار، مانند “با دیگران همانطور که انتظار دارید با شما رفتار کنند، رفتار کنید” یا “آنچه شما را نمی کشد، شما را قویتر می کند” می تواند زندگی ما را غنی سازد و حتی تغییر دهد.

هاید، استاد رهبری اخلاقی توماس کولی در دانشکده کسب و کار استرن دانشگاه نیویورک است. تحقیقات وی در مورد اخلاق – بنیان های عاطفی، تغییرات فرهنگی و سیر رشد و نمو آن متمرکز است. او کار خود را با مطالعه احساسات اخلاقی منفی، مانند انزجار، شرم و انتقام آغاز کرد، اما سپس به سراغ احساسات مثبت اخلاقی مثبت، مانند تحسین، هیبت و اعتلای اخلاقی رفت. او یکی از توسعه دهندگان نظریه بنیادهای اخلاقی و سایت تحقیقاتی YourMorals.org است.

71. صادقانه ترین حقیقت در مورد عدم صداقت: چگونه به همه (به خصوص خودمان) دروغ می گوییم

دن آریلی

تاریخ انتشار: 2011

دن آریلی یک اقتصاددان رفتاری و نویسنده پرفروش نیویورک تایمز در کتاب “بالا و پایین بی منطقی و بی منطقی غیرقابل پیش بینی” است. او در این کار موشکافی نیروهای مخالفی را که ما را به تقلب وادار می کنند، بررسی می کند.

آریلی با روشی شوخ طبعانه، توصیف می کند که چگونه تقلب و عدم صداقت بخش ناخوشایندی از چرخه اخبار ملی ما است و آنها را به بخشی اجتناب ناپذیر از شرایط انسانی تبدیل می کند. او با استفاده از آزمایشات و تحقیقات انجام شده، کشف می کند که این رفتارهای غیر منطقی و فریبکارانه چه انگیزه ای ایجاد می کند.

72. تعبیر خواب

زیگموند فروید

تاریخ انتشار: 1899

فروید ، “پدر روانکاوی” ، “تعبیر خواب” را در سال 1899 منتشر کرد. این کتاب همچنان یک عنوان کلاسیک است. این مطالعه در مورد چرایی خواب انسان و معنای آن در تصویر بزرگتر از زندگی روانشناختی ما مطالعه می کند.

این کتاب به بررسی برخی از نظریه های فروید در مورد محتوای آشکار و نهان خواب، زبان ویژه رویاها، رویاها به صورت آرزوها ، اهمیت تجربیات کودکی و چندین مورد دیگر می پردازد. این کتاب یک نقطه عطف در روانشناسی رویاها باقی مانده است.

73. گوریل نامرئی: چگونه شهود ما را فریب می دهد

کریستوفر چابریس و دانیل سیمونز

تاریخ انتشار: 2011

یکی از معروف ترین آزمایش های روانشناسی مدرن به نام گوریل نامرئی شناخته می شود. به شرکت کنندگان یک ویدئو نشان داده می شود و از آنها خواسته می شود تعداد دفعات پاس در مسابقه بسکتبال را بشمارند. در پایان ویدئو، بسیاری از شرکت کنندگان می توانند با دقت بیان کنند که چند پاس در آنجا انجام شده است اما تقریباً همه متوجه نشده اند که در طول فیلم گوریل به وسط دایره پاس دادن می رود.

این کتاب عمیقاً به آنچه این مطالعه برای سنجش آن تلاش می کند، پرداخته است. Chabris و Simons، برای نشان دادن یک واقعیت اساسی، از داستان های جالب و یافته های علمی ضدشهودی استفاده می کنند: ذهن انسان ها همانطور که ما فکر می کنیم کار نمی کنند.

بیشتر ما معتقدیم آنچه می بینیم یک حقیقت محض است. در واقع بیشتر ما بسیاری از چیزهای اطراف خود را از دست می دهیم. این کتاب همچنین از کار سایر محققان برای پرداختن به موضوعات توجه، ادراک، حافظه و استدلال استفاده می کند تا نشان دهد که چگونه برداشت غلط می تواند ما را به دردسر بیندازد.

74. اثر لوسیفر: درک چگونگی تبدیل افراد خوب به شیطان

فیلیپ زیمباردو

تاریخ انتشار: 2007

در این کتاب روانشناس اجتماعی و مغز متفکر پشتپ رده آزمایش زندان استنفورد، زیمباردو تحقیق می کند که چرا افراد خوب برای کارهای بد کار می کنند. وی همچنین بررسی می کند که چگونه می توان افراد اخلاقی را اغماض کرد که غیراخلاقی عمل می کنند و پیامدهای مربوط تفکیک خیر و شر نگاه می کند.

زیمباردو توضیح می دهد که چگونه و چرا همه انسانها در معرض تماس آنچه او “جناح تاریک” می نامد حساس هستند. او از چندین نمونه تاریخی و همچنین تحقیقات ابتکاری خود برای جزئیات این که چگونه نیروهای موقعیتی و پویایی گروه می تواند بر افراد خوب تأثیر بگذارد تا مرتکب اعمال بد شوند، استفاده می کند.

این کتاب یکی از اولین نگاه های دقیق است که به داستان کامل آزمایش زندان استنفورد، مطالعه مشهور دانشجویان دانشگاه در یک محیط مسخره زندان نگاه می کند. در طول این کار، زیمباردو به خواننده کمک می کند تا مجموعه ای از پدیده های نگران کننده را از سوء استفاده های جمعی تا نسل کشی گسترده درک کند. وی ایده دیرینه “یک بز گر گله را گرگین می کند” را با معرفی این مفهوم که محیط اجتماعی و سیستم، فرد را به خاک می نشاند و نه برعکس، از بین می برد.

75. مردی که همسرش را به خاطر کلاه و سایر قصه های بالینی اشتباه گرفت

الیور ساکس

تاریخ انتشار: 1998

نیویورک تایمز ساکس را “یکی از بزرگترین نویسندگان بالینی قرن بیستم” می نامد. در این کتاب، در مورد اختلالات عصبی، داستان هایی از افرادی که با ناهنجاری های عجیب ادراکی و فکری زندگی می کنند از جمله مشکلاتی مانند: بیمارانی که خاطرات خود را از دست داده اند و بخش عمده ای از گذشته با آنها است، بیان می شود. افرادی که دیگر نمی توانند افراد و اشیا هادی را تشخیص دهند. کسانی که دچار تیک و قیافه های خشونت آمیز شده اند و یا غیر ارادی فحاشی می کنند. اندامهای آنها بیگانه شده اند، افرادی که به دلیل عقب ماندگی از کار برکنار شده اند، دارای استعدادهای هنری یا ریاضی عجیب و غریب هستند. این یک کتاب خواندنی عالی برای هر دو متخصص روانشناسی و افراد عادی است.

76. آزمون مارشمالو: چرا خودکنترلی موتور موفقیت است

والتر میشل

تاریخ انتشار: 2015

در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970، روانشناس والتر میشل، یک آزمایش ساده برای بررسی تأخیر رضایت در کودکان انجام داد. در این مطالعه مهم، به كودكی مارشمالو داده می شود و به او حق انتخاب داده می شود: حالا این یك را بخورید، یا منتظر بمانید و بعدا دو تا بخورید و لذت ببرید. کودک برای تصمیم گیری تنها می ماند.

هدف از این آزمایش بررسی این موضوع بود که آیا توانایی به تأخیر انداختن رضایتمندی یک نشانگر مهم برای موفقیت در زندگی است. این مطالعه نشان داد که کودکانی که منتظر بمانند و دو مارشمالو دریافت کنند، نمرات SAT بالاتر، عملکرد اجتماعی و شناختی بهتر، سبک زندگی سالم و احساس ارزشمندی بیشتری دارند.

در آزمایش مارشمالو، میشل نظریه خود را توضیح می دهد که می توان کنترل خود را یاد گرفت و در چالش های شخصی از جمله کنترل وزن، ترک سیگار، غلبه بر دل شکستگی، تصمیم گیری های اساسی و برنامه ریزی برای بازنشستگی اعمال کرد. این کتاب پیشنهادهای روشنی بخشی را در مورد چگونگی انتخاب موثر در تربیت فرزند، آموزش، سیاستگذاری عمومی و مراقبت از خود ارائه می دهد.

77. افسانه حافظه سرکوب شده: خاطرات دروغ و ادعاهای سوءاستفاده جنسی

الیزابت لوفتوس و کاترین کچام

تاریخ انتشار: 1996

برخی تحقیقات حاکی از آن است که وقتی ذهن انسان یک تجربه ترسناک را تجربه می کند، توانایی دفن عمیق خاطره در درون ناخودآگاه را دارد به طوری که تنها از طریق فلش بکی که در اثر بینایی، بو یا صدا ایجاد می شود، آن احساسات فراخوانی می شود.

از این تحقیق، کل صنعت متخصصان درمانی و وکلا به وجود آمد، هدف اصلی آنها درمان و دعاوی پرونده های افرادی بود که ناگهان ادعا می کنند خاطرات همه چیز از کودک آزاری گرفته تا قتل را “بازیابی کرده اند”. در این کتاب، آنها استدلال می کنند که علی رغم تلی از تحقیق در این زمینه، هیچ پشتیبانی علمی کنترل شده ای برای این عقیده وجود ندارد که خاطرات هولناک به طور روزمره در ناخودآگاه پنهان می شوند و با اطمینان در یک مکان بازیابی می شوند. بعداً این کتاب بیان می کند که از آنجا که “حافظه بازیابی شده” یک پدیده روانشناختی قانونی نیست، حرکتی که ایجاد شده است برابر با یک هوس خطرناک یا شکار جادوگر امروزی است.

78. ماهیت تعصب: ویراست سارگرد بیست و پنجم

گوردون دبلیو آلپورت و کنت کلارک

تاریخ انتشار: 1954

کتاب ماهیت تعصب بینش عمیقی در مورد پیچیدگی های تجربه بشری ارائه می دهد. روانشناس هاروارد، گوردون آلپورت، رهبر این حوزه، تحقیقات زیادی را برای ایجاد یک مطالعه مهم در مورد ریشه ها و ماهیت تعصب انجام داد.

این کتاب همچنان در حد استاندارد در موضوع تبعیض باقی مانده است. نشریه سالگرد بیست و پنجم شامل یک نسخه بدون مجوز با مقدمه ای از کنت کلارک از دانشگاه کلمبیا و پیشگفتار جدید توماس پتی گرو از دانشگاه هاروارد است. این کتاب جامع جنبه های مختلف مسئله دیرینه تعصب را بررسی می کند.

آلپورت انواع مختلف تعصبات، از جمله نژادی، مذهبی، قومی، اقتصادی و جنسی را جستجو می کند و پیشنهادهایی را برای کاهش اثرات منفی تبعیض ارائه می دهد. مطالب اضافه شده توسط کلارک و پتی گرو به روزرسانی شده در مورد تحقیقات اجتماعی-روانشناختی جدید در مورد تعصب را ارائه می دهد و ارزش ماندگار نظریه ها و بینش های اصلی آلپورت را تأیید می کند.

79. شخصیت عصبی زمان ما

کارن هورنی

تاریخ انتشار: 1937

در این کار پیشرو، هورنی مفهومی “خود کاذب” را که ابداع کرده توضیح می دهد. وی اظهار داشت که مردم از این خود کاذب برای پوشاندن احساس اضطراب یا ناامنی استفاده می کنند. وی از این مثال استفاده می کند که وقتی افراد ممکن است به اندازه اطرافیان خود احساس هوشمندی نکنند، ممکن است با برتری و با اعتماد به نفس رفتار کنند. وی همچنین تصور می کند که این امر باعث می شود افراد از نظر روانشناختی صادق نباشند و در نهایت ممکن است خود واقعی خود را فراموش کنند.

از طریق این از دست دادن خود است که افراد ممکن است با فرصت های پیشرفت که می تواند عزت نفس آنها را ایجاد کند، بیگانه شوند. این کتاب با جزئیات زیادی به توصیف خود کاذب می پردازد و به خواننده کمک می کند تا مشکلات این گونه شیوه های تفکر را بهتر درک کند.

80. تعصب خوش بینی

تالی شاروت

تاریخ انتشار: 2011

تعصب خوش بینی نگاهی جالب به آنچه است که بسیاری از روانشناسان برای مدت طولانی از آن آگاه هستند و آن هم این که اکثر مردم نگاه غیر منطقی مثبتی به زندگی دارند. شاروت یک عصب شناس نوآور است که این مفهوم را بیشتر نشان داد تا نشان دهد که چگونه خوش بینی برای وجود ما حیاتی است.

وی در این کتاب نگاهی عمیق به موضوعاتی می اندازد، از جمله:

  • چگونه مغز امید ایجاد می کند و در هنگام شکست چه اتفاقی می افتد
  • مغز افراد خوش بین و بدبین چگونه متفاوت است
  • چرا ما در پیش بینی آنچه ما را خوشحال می کند بیم داریم
  • چگونه احساسات توانایی یادآوری ما را تقویت می کنند
  • انتظار و ترس چگونه بر ما تأثیر می گذارد
  • توهمات خوش بینانه ما چگونه بر تصمیمات مالی، شغلی و احساسی ما تأثیر می گذارد

در این کار از روش های برجسته علمی همراه با روایتی گسترده استفاده شده است تا نگاه جدیدی به این موضوع به خواننده ارائه دهد.

81. تناقض انتخاب: چرا بیشتر کمتر است

باری شوارتز

تاریخ انتشار: 2005

شوارتز در تناقض انتخاب، نکته ای را توضیح می دهد که در آن وعده آزادی و تعیین سرنوشت فردی به سلامت روانشناختی و عاطفی ما آسیب می زند. وی نشان می دهد که چگونه گسترش چشمگیر در انتخاب های موجود، از چالش های پیش پا افتاده تا چالش های عمیق متعادل سازی شغل، خانواده و نیازهای فردی، به جای راه حل به یک مشکل تبدیل شده است.

وی همچنین بیان می کند که چگونه شیفتگی ما در انتخاب، ما را مجبور می کند که به دنبال چیزهای بیشتری باشیم و به طور حتم حال ما را بدتر می کند. وی پیشنهاد می کند که ما رویکردهای مدرن را در علوم اجتماعی با هم ترکیب کنیم تا مورد ضد شهودی را ایجاد کنیم که، به حداقل رساندن انتخاب ها، می تواند استرس و اضطراب زندگی مدرن را به شدت کاهش دهد.

این کتاب 11 گام عملی را برای محدود کردن گزینه ها به تعداد قابل کنترل تر، نحوه تمرکز روی تصمیم گیری های مهم و نادیده گرفتن بقیه، پیشنهاد می کند. با این کار می توانیم رضایت شخصی بیشتری از انتخاب هایی که انجام می دهیم، داشته باشیم.

82. شخص و وضعیت

لی راس و ریچارد نیسبت

تاریخ انتشار: 1999

نویسندگان Ross و Nisbett تخصص خود را برای بررسی اینکه چگونه موقعیت هایی که در آن قرار داریم می تواند بر نحوه رفتار و تفکر ما تأثیر بگذارد، ترکیب می کنند. در این اثر فصیح، ترکیبی از مضامین اصلی روانشناسی اجتماعی و نظریه شخصیت وجود دارد که مباحث اصلی روانشناسی اجتماعی را در بر می گیرد.

نویسندگان، تحقیقات پیشرفته در مورد تفاوت فردی در رفتار اجتماعی را پوشش می دهند و آن را با تجربیات روزمره ای که همه ما با آن روبرو هستیم مرتبط می کنند. این کتاب در حالی به سوالات روانشناسی شخصیت و روانشناسی اجتماعی می پردازد که سوالات دیگری را که خارج از جریان اصلی روانشناسی اجتماعی است، مورد توجه قرار داده است.

83. فلسفه رشد اخلاقی: مراحل اخلاقی و ایده عدالت

لارنس کهلبرگ

تاریخ انتشار: 1981

کوهلبرگ بیشتر به خاطر نظریه خود که شش مرحله از رشد اخلاقی را ترسیم می کند، شناخته شده است. این سیستم مرحله اخلاقی مبتنی بر نظریه روانشناسی است که در ابتدا توسط روانشناس سوئیسی ژان پیاژه ایجاد شده است.

کهلبرگ در اواخر دهه 1950 در حالی که دانشجوی تحصیلات تکمیلی روانشناسی در دانشگاه شیکاگو بود، شروع به تحقیق در این زمینه کرد. در اینجا، وی ادعا می کند که استدلال اخلاقی، مبنای رفتار اخلاقی، دارای 6 مرحله رشد است که هر کدام در پاسخ به معضلات اخلاقی پیشرفته تر از مرحله آخر هستند.

کوهلبرگ با بهره گیری از نظریه های پیاژه، می گوید که روند رشد اخلاقی تا حد زیادی با عدالت اجتماعی در هم آمیخته است و این روند در تمام طول عمر ادامه دارد. وی شش مرحله از رشد اخلاقی را مشخص می کند که در سه سطح اخلاق پیش از عرف، اخلاق متعارف و اخلاق پس از قرارداد قرار گرفته اند. او تئوری های سقراط، کانت، دیویی، پیاژه و دیگران را بررسی می کند تا به سوال سقراط بپردازد: “انسان فاضل چیست، و یک مدرسه و جامعه با فضیلت که مردان فاضل را تربیت می کند، چیست”.

84. قدرت عادت

چارلز م. دهیگ

تاریخ انتشار: 2012

چارلز دهیگ، گزارشگر برنده جایزه پولیتزر، کتاب قدرت عادت را در سال 2012 نوشت تا گفتگو درباره عادت های منجر به موفقیت را حفظ کند. این کتاب خواننده را به اوج اکتشافات علمی می رساند که بیان می کند چرا عادت ها وجود دارد و چگونه می توان عادت های منفی را تغییر داد. اطلاعات زیادی به خوانندگان داده می شود، از جمله روایت های جالب از اتاق های هیئت مدیره Procter & Gamble تا حاشیه NFL در خط مقدم جنبش حقوق مدنی.

دهیگگ درک جدیدی از طبیعت انسان و پتانسیل اساسی آن ارائه می دهد. هسته اصلی این کتاب این است که “کلید ورزش منظم، کاهش وزن، مثمر ثمر بودن و دستیابی به موفقیت، درک نحوه کار عادت هاست”. این درک، به گفته نویسنده، خوانندگان را قادر می سازد تا از این علم برای تحول مشاغل، جوامع و زندگی ما استفاده کنند.

85. تحلیل روانشناختی کودکان

ملانی کلاین

تاریخ انتشار: 1923

روانکاو اتریشی، ملانی کلاین، در اوایل قرن بیستم به دلیل فعالیت در زمینه روانشناسی کودک روانکاوی، به شهرت آکادمیک دست یافت. عقاید او شامل اعتقاد راسخ به تأثیرات درمانی بازی کودکان است که به پیدایش زمینه بازی درمانی کمک می کند. تحلیل روانشناختی کودکان در زمینه خود، کاری کلاسیک در نظر گرفته می شود. بسیاری احساس می کنند که کار او به تجزیه و تحلیل حوزه کودکان کمک می کند.

او در این کتاب به بیان چگونگی تنظیم فرآیندهای مورد استفاده در روانکاوی سنتی برای استفاده در کودکان می پردازد. او بیان می کند که چگونه روانکاوی را به بهترین وجه در زمینه اواایل دوران کودکی به کار گیرد و کودکان را درمان کند و در عین حال افکار جدیدی درباره رشد روانشناختی کودکی ارائه دهد.

86. روانشناسی تغییر نگرش و تأثیر اجتماعی

فیلیپ جی. زیمباردو و مایکل آر. لیپ

تاریخ انتشار: 1991

روانشناسی تغییر نگرش و تأثیر اجتماعی بخشی از مجموعه روانشناسی اجتماعی مک گرا-هیل است. در حالی که این کتاب برای دانشجویان با تجربه روانشناسی اجتماعی نوشته شده است، خوانندگان از هر سطح که به روانشناسی اجتماعی علاقه دارند، می توانند از این کار لذت ببرند. همچنین توسط تعدادی از افراد که به سادگی به این نویسنده جذاب و خالق آزمایش بحث برانگیز زندان استنفورد علاقه مند هستند، خوانده شده است.

این اثر یک کتاب جامع است که روابط اجتماعی، تغییر نگرش و رفتار انسان را پوشش می دهد. در طول کتاب از موقعیت های فعلی و واقعی استفاده می شود که به دانش آموزان کمک می کند اصول تغییر رفتار و نگرش را که باعث تقویت مهارت های تفکر انتقادی در خواننده می شود، درک کنند.

87. روانشناسی کودک

ژان پیاژه و باربل اینهلدر

تاریخ انتشار: 1969

پیاژه در لیست نظریه پردازان روانشناسی پیشگامانی است که به گسترش این رشته کمک کرده اند. با تحقیقات و نظریه های پیشگامانه رشد شناخت، تأثیر او در این زمینه بسیار زیاد بوده است. آثار وی به حرکت روانشناسی کودک در مسیرهای جدید کمک کرده است.

وی در طول کار خود، گمانه زنی های جسورانه ای انجام داد که بسیاری از آنها الهام گرفته از نسل جدیدی از روانشناسان و محققان بود. نظریه ها و یافته های او موضوع تعداد زیادی کتاب و مقاله بوده است.

او از نظر نفوذ در بسیاری از رشته های دیگر تا حدی تک است. در این اثر، پیاژه كه با همكار دیرینه خود بوربل اینهلدر، همكاری می كرد، روانشناسی رشد را با توجه به چگونگی مشاهده آن در طول چهل سال فعالیت شغلی خود ارائه می دهد. این یک ترکیب جامع است که در هر مرحله از رشد شناختی دوران کودکی از نوزادی تا نوجوانی بررسی می شود.

88. کتاب سرخ

کارل یونگ

تاریخ انتشار: 2009

کتاب سرخ یک نسخه خطی از برگه دارای حاشیه چرمی قرمز است که توسط روانشناس سوئیسی کارل گوستاو یونگ بین سالهای 1915 تا اوایل دهه 1930 نوشته شده است. این نوشته ها تجربیات خیالی یونگ را بین سالهای 1913 و 1916 به تصویر می کشد. مدت هاست که از آن به عنوان مهمترین و اصلی ترین کار حرفه ای او یاد می شود، اگرچه تا سال 2009 منتشر نشده بود.

با همکاری املاک یونگ و 13 سال کار تحریریه پر زحمت توسط سونو شمداسانی، این کتاب توسط دبلیو دبلیو نورتون، همراه با ترجمه انگلیسی، مقدمه جامع نوشته شده توسط شمداسانی، سه ضمیمه و بیش از 1500 یادداشت تحریریه منتشر شده است. به سرعت نسخه ها و ترجمه ها به چندین زبان دیگر پشت سر هم منتشر شدند.

در سال 2012، نورتون یک نسخه “Reader’s Edition” از این اثر را منتشر کرد که قالب کوچکتری شامل متن ترجمه شده کامل همراه با مقدمه و یادداشت های شمداسانی، بدون نسخه برداری از نسخه خط اصلی خوشنویسی یونگ بود.

89. زندگی مخفی ضمیرها: آنچه کلمات ما درباره ما می گویند

جیمز دبلیو پنبکر

تاریخ انتشار: 2013

جیمز دبلیو پنبایکر، روانشناس اجتماعی و متخصص زبان، از تحقیقات پیشرفته در زمینه زبانشناسی محاسباتی استفاده می کند تا تعداد دفعات کلماتی را که برای فاش کردن اسراری که زبان ما در مورد احساسات، خودپنداره ها و هوش اجتماعی نشان می دهد، بشماریم.

فراموش شدنی ترین کلمات ضمیرها و حرف های اضافه هستند و این تحقیقات نشان می دهد که آنها می توانند به طور آشکار، با الگوهایی متمایز مانند اثر انگشت باشند. پن بکر برای کشف این گوهرهای پنهان زبان انسان از تکنیک های تحلیلی پیشرو برای تجزیه و تحلیل اسناد تاریخی و پست های مدرن رسانه های اجتماعی استفاده می کند. خواننده همچنین نکات جالب توجهی را می آموزد، از جمله موارد مشترک لیدی گاگا و ویلیام باتلر ییتس.

90. هفت قانون تفکر جادویی

متیو هاتسون

تاریخ انتشار: 2013

هفت قانون تفکر جادویی نگاه سرگرم کننده ای به روانشناس در ورای خرافه و دین (تفکر جادویی) به خواننده ارائه می دهد، از جمله اینکه چگونه آنها ما را انسان می کنند و چگونه می توانیم از آنها برای منافع خود استفاده کنیم.

هاتسون با استفاده از علوم شناختی، انسان شناسی و علوم اعصاب نشان می دهد که تفکر جادویی نه تنها در مغز ما سخت گیر است، بلکه عاملی در موفقیت تکاملی بشر بوده است. تفکر جادویی در این زمینه به ما کمک می کند که فکر کنیم که اراده آزاد داریم و یک هدف اساسی داریم، در حالی که ما را از واقعیت مرگ و میر خود محافظت می کند.

با استفاده از داستان های سرگرم کننده، تأملات شخصی و مشاهدات دقیق، 7 قانون تفکر جادویی به ما نشان می دهد که چگونه یک روند به ظاهر غیر منطقی زندگی افرادی را که از آنها استفاده می کنند، بهبود می بخشد.

91. حیوان اجتماعی

دیوید بروکس

تاریخ انتشار: 2012

روزنامه نگار نیویورک تایمز، دیوید بروکس، نگاهی به آنچه عامل رفتارهای فردیو تصمیم گیری است ارائه می دهد. بروکس تعدادی از مباحث دانشگاهی مانند جامعه شناسی، روانشناسی و زیست شناسی و همچنین نظریه های دیگر مانند رشد مغز در اوایل زندگی را بررسی می کند.

در طول کتاب، بروکس به طور مداوم به دو شخصیت داستانی “هارولد” و “اریکا” اشاره می کند که به عنوان نمونه ای از تغییر شخصیت عاطفی در طول دوره رشد استفاده می شود. این کتاب در رتبه 1 لیست پرفروش های نیویورک تایمز قرار گرفت.

92. انواع تجربه های مذهبی: مطالعه ای در طبیعت انسان

ویلیام جیمز

تاریخ انتشار: 1902

ویلیام جیمز فیلسوف و روانشناس آمریکایی بود که به عنوان پزشک نیز آموزش دید. وی اولین مربی در ایالات متحده بود که دوره روانشناسی ارائه داد. بسیاری او را یکی از تأثیرگذارترین فیلسوفان می دانند و اغلب او را “پدر روانشناسی آمریکا” می نامند.

وی در کار خود با عنوان “انواع تجربه های مذهبی: مطالعه ای در طبیعت انسان” ، 20 سخنرانی را که در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند برگزار شده بود، در یک شاهکار جمع آوری کرد. این سخنرانی ها ماهیت دین و غفلت از علم را در چارچوب مطالعه دانشگاهی دین پوشش می داد. او دین را به عنوان چیزی می دانست که در زندگی روزمره تجربه می شود. این کتاب یکی از مهمترین متون روانشناسی است که تاکنون نوشته شده است. این اثر بیش از یک قرن پس از انتشار، در این زمینه یک اثر کلاسیک باقی مانده است.

93. تفکر سریع و آهسته

دانیل کانمن

تاریخ انتشار: 2011

دانیل کانمن، روانشناس و برنده جایزه نوبل اقتصاد، خواننده را به گشت و گذار در ابتکار ذهن انسان، در زمان توضیح در مورد دو سیستم که طرز فکر همه انسان ها را هدایت می کند، می برد.

اولین سیستم، سریع، شهودی و احساسی است. در حالی که سیستم دوم کندتر، بیشتر مشورتی و منطقی تر است. نویسنده موضوعاتی از جمله “تأثیر اعتماد به نفس بیش از حد بر استراتژی های شرکت ها، مشکلات پیش بینی آنچه ما را در آینده خوشحال می کند، تأثیر عمیق سوگیری شناختی بر همه چیز، از بازی در بازار سهام تا برنامه ریزی برای تعطیلات بعدی ما” را بیان می کند. او خواننده را درگیر یک گفتگوی درونی پرشور در مورد چگونگی تفکر انسان می کند و آشکار می کند که در کجا می توانیم به شهود خود اعتماد کنیم و اینکه چگونه می توانیم از مزایای تفکر آرام استفاده کنیم.

این کتاب بینش عملی در مورد چگونگی تصمیم گیری در تجارت و زندگی شخصی ما ارائه می دهد. این کتاب برنده جایزه بهترین کتاب آکادمی علوم، جایزه کتاب لس آنجلس تایمز شد و توسط The New York Times Book Review به عنوان یکی از 10 کتاب برتر سال 2011 انتخاب شد.

94. پرش زمانی: باز کردن رمز و رازهای درک زمان

کلودیا هاموند

تاریخ انتشار: 2013

کتاب کلودیا هاموند در مورد درک زمان و ساعت درونی ما آخرین تحقیقات را در زمینه های روانشناسی، علوم اعصاب و زیست شناسی به کار می گیرد تا اسرار ادراک ما از زمان را کشف کند.

این کتاب به تعدادی از سوالات پرداخته است از جمله اینکه چرا به نظر می رسد با افزایش سن زندگی سرعت می گیرد؟ چرا ساعت کنار سر شما با سرعتی متفاوت از ساعت روی دیوار حرکت می کند؟ چرا تقریباً غیرممکن است یک روز کامل بدون چک کردن ساعت خود سپری کنید؟ آیا می توان مغز خود را دوباره آموزش داد و رابطه خود را با زمان بهبود بخشید؟

این کتاب به شما کمک می کند که چگونه می توانیم زمان خود را به طور موثرتری مدیریت کنیم، چگونه سرعت خود را افزایش دهیم و آن را به میل خود کاهش دهیم، چگونه با دقت بیشتری برای آینده برنامه ریزی کنیم و چگونه از انحراف زمان برای منافع خود استفاده کنیم.

95. درک ماهیت انسان

آلفرد آدلر

تاریخ انتشار: 1927

به نظر بسیاری از افراد، کتاب درک ماهیت انسان، کتاب کامل روانشناسی فردی است که معرفی کاملی از مفاهیم اصلی آدلر را ارائه می دهد. آدلر از همسالان زیگموند فروید بود، اما با گذشت زمان از حلقه فروید جدا شد. او مسیر خود را با مطالعه عناصری مانند عقده های حقارت / برتری طی کرد: خاطرات و رویاها؛ عشق، ازدواج و فرزندان و مشکلات جنسی.

وی در طول کتاب توصیف مشخصی از چگونگی تأثیر کودکی بر زندگی بزرگسالان ارائه می دهد که می تواند به نفع جامعه کلی باشد. وی با نخبه گرایی فرهنگی فروید مخالف بود و معتقد بود که درک نیازهای بیماران را نباید تنها به روانشناس بسپارید بلکه باید روشی باشد که توسط پزشک و بیمار انجام می شود. رویکرد مبتنی بر شخصیت جامع وی در روانشناسی، هنوز در روانشناسی مدرن برای دانشجویان، عموم مردم و متخصصان مرتبط وجود دارد.

96. درک روانشناسی

رابرت فلدمن

تاریخ انتشار: 2014

در چاپ دوازدهم این کتاب درسی روانشناسی مقدماتی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، فلدمن بسیاری از جزئیات تاریخی را که زمینه مدرن روانشناسی است، ترکیب کرده است.

درک روانشناسی برای آموزش دانشجویان به شکلی متناسب با سبک دانشگاهی آنها طراحی شده است. این برنامه کاملاً سفارشی از یک فرایند تجدید نظر انقلابی استفاده می کند که یک سیستم یادگیری کاملاً یکپارچه از جمله هدف “ابتدا دانشجو” ایجاد می کند. این برنامه یادگیری انطباقی ، SmartBook، به دانشجویان یک تجربه آکادمیک شخصی سازی شده ارائه می دهد که متناسب با نیازهای فردی آنهاست. این نسخه با استفاده از فناوری “HeatMap” اصلاحاتی را که بر اساس نسخه های قبلی انجام شده است، ترسیم می کند.

فلدمن از داده های قبلی برای دیدن اینکه دانش آموزان بیشترین مشکل را در کجا دارند، استفاده کرد و این موارد را به عنوان “نقاط داغ” شناسایی کرد که باید اصلاح و به روز شوند. این باعث شده است متن موفقیت آمیز، موفق تر، واضح تر و تأثیرگذارتر باشد.

این کتاب درسی در دستورالعمل های قابل دسترس و تحقیقات مهم فلدمن و همچنین در قالب “ماژول های درون فصلی” است که برای دانشجویان قابل مدیریت است و به مربیان توانایی تعیین و پوشش موضوعاتی را که انتخاب می کنند، ارائه می دهد.

97. چه چیزی مغز شما را خوشحال می کند و چرا باید خلاف آن را انجام دهید

دیوید دی سالو

تاریخ انتشار: 2011

این کتاب به سوالاتی می پردازد: از جمله این که چرا ما به طور معمول گزینه هایی را انتخاب می کنیم که پاسخگوی نیازهای کوتاه مدت ما نباشد و اهداف بلند مدت ما را تضعیف کند، چرا ما با کمال میل خود را در معرض وسوسه هایی قرار می دهیم که پیشرفت سخت ما را برای غلبه بر اعتیاد کاهش می دهد؟ چرا مستعد تخصیص معنا به اتفاقات مشترک آماری هستیم؟

این یک تناقض جذاب را مطالعه می کند: آنچه مغز شما می خواهد اغلب آنچه نیست که مغز شما نیاز دارد. دیسالو اشاره کرده است که بسیاری از چیزهایی که باعث “خوشحال کردن” مغز ما می شوند منجر به خطا، تعصب و تحریف می شوند که بدست آوردن شادی را دشوار می کند.

این کتاب روانشناسی تکاملی و اجتماعی، علوم شناختی، عصب شناسی و حتی بازاریابی و اقتصاد را بررسی می کند. این شامل مصاحبه با بسیاری از اندیشمندان برتر روانشناسی و علوم اعصاب است. این کتاب بینش مشترکی دارد که می تواند برای شناسایی نادرستی مغز ما و کمک به ما برای تبدیل آن به خوشبختی مورد استفاده قرار گیرد.

98. روانشناسی رایت من و سیستم حقوقی

ادیت گرین و کرک هیلبرون

تاریخ انتشار: 2013

روانشناسی رایت من و سیستم حقوقی، کتاب برجسته روانشناسی در زمینه روانشناسی حقوقی است. این کتاب پرفروش، ارزش بنیادی مفاهیم و روش های روانشناختی را در عملکرد بسیاری از جنبه های سیستم حقوقی مدرن نشان می دهد.

این کتاب شامل موضوعاتی مانند صلاحیت دادرسی، دفاع جنون آمیز، شهادت پزشکی قانونی، تجزیه و تحلیل شناسایی شاهدان عینی، مشخصات جنایی و بسیاری موارد دیگر است. این یک مرور کلی از مشارکتهای روانشناسی در سیستم حقوقی و بسیاری از نقش های موجود برای روانشناسان آموزش دیده در این سیستم را فراهم می کند.

99. بله!: 50 روش اثبات شده علمی برای قانع کردن

نوآ جی گلدستاین ، استیو جی مارتین و رابرت بی سیالدینی

تاریخ انتشار: 2009

رابرت سیالدینی در زمره تأثیرگذارترین متخصصین است. بله! او یافته های شگفت آوری در دنیای اقناع را در فصلی کوتاه و روشنی بخش بیان می کند که می تواند برای تبدیل شدن به یک متقاعد کننده موثرتر مورد استفاده قرار گیرد.

این کتاب پرفروش نیویورک تایمز 50 روش اثبات شده علمی را برای افزایش قدرت اقناع هر کس در تجارت و زندگی ارائه می دهد. این کتاب تغییرات کوچکی را نشان می دهد که می تواند تفاوت زیادی در قدرت اقناع ایجاد کند. در حالی که بسیاری از این کتاب به دلیل ارائه مدارک علمی محدود انتقاد کرده اند، این کتاب یک نقطه پرش عالی برای بسیاری از متخصصان است.

100. شما خیلی باهوش نیستید

دیوید مک رانی

تاریخ انتشار: 2012

عنوان کامل این اثر تحریک کننده این است: شما خیلی باهوش نیستید: چرا شما دوستان زیادی در فیس بوک دارید، چرا حافظه شما بیشتر داستان است و 46 راه دیگری که خودتان را گمراه می کنید.

مک رانی با جزئیات واضح به خواننده توضیح می دهد که چرا هنگام تصمیم گیری در مورد حتی پیش پا افتاده ترین چیزها، مردم تصور می کنند که آنها با تصمیمی مبتنی بر منطق متمایز و جدا ازهم تصمیم منطقی می گیرند. نویسنده ادامه می دهد که در واقع، واقعیت این است: “شما خیلی باهوش نیستید. شما به اندازه بقیه فریب خورده اید – اما اشکالی ندارد، زیرا فریب خوردن بخشی از انسان بودن است. “

این کتاب از وبلاگ معروف McRaney، شما خیلی هوشمند نیستید، تکامل یافته است که از نزدیک به تصمیماتی که می گیریم، چیزهایی که تأمل می کنیم و احساساتی که احساس می کنیم، نگاه می کند که همه در اصل داستانی است که ما برای توضیح آنها به خود می گوییم. غالباً این داستان ها درست نیستند. این کتاب در یک ارزیابی سرگرم کننده از رفتار غیر منطقی انسان، علوم و روانشناسی رایج را با شوخ طبعی و بذله گویی ترکیب کرده است.

جمع بندی

این لیست شامل برترین کتابها در زمینه روانشناسی است. در حالی که برخی از این کتب، کمی سطح بالاتری از کتابهای مقدماتی در این زمینه دارند، اما کتابهایی هستند که می توانند چشم دانشجویان را به سمت رشته هیجان انگیز روانشناسی باز کنند. متخصصان و دانشجویان روانشناسی و همچنین خوانندگان مشتاق بسیاری از کتاب های موجود در این لیست لذت برده اند. اگر کتاب دیگری خوانده اید که جای آن در این لیست خالیست، حتما نام آن را در بخش کامنت ها ذکر کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *