تمرکز در هنگام درس خواندن

در این مطلب به بررسی روش هایی پرداخته ایم که به شما کمک می کند تا در هنگام درس خواندن و مطالعه تمرکز داشته باشید.

برای درس خواندن خود برنامه ریزی داشته باشید

داشتن برنامه ریزی به کم شدن استرس شما کمک می کند چون با برنامه ریزی می توانید راه رسیدن به اهدافتان را مشخص کنید و همینطور می توانید پیش بینی کنید که مبحثی که می خوانید را چه زمان می توانید تمام کنید. همین موضوع باعث می شود که در هنگام درس خواندن به جای آنکه فکرتان مشغول این باشد که کی تمام می کند تمام حواستان را به درس بدهید و راحت تر مطلب را یاد بگیرید.

اگر موهای بلندی دارید حتما به هنگام درس خواندن موهای خود را ببندید

موی خود را حتما ببندید چون علاوه بر اینکه موی باز به جلوی چشمانتان می آید و حواستان را پرت می کند باعث می شود که زودتر گرمتان شود.

یک لیستی از اهداف خود تهیه کنید و راه هایی که می توانید به آن اهداف برسید را مشخص کنید

همیشه داشتن اهداف به ما برای ادامه کار انگیزه می دهد. بدون هدف درس خواندن و امید نداشتن به آینده مشکلی است که اکثر دانش آموزان دارند و به همین دلیل کیفیت درس خواندنشان پایین می آید.

از انجام دادن یک کار و یک موضوع به صورت تکراری خودداری کنید

 مثلا در یک روز فقط ریاضی نخونید سعی کنید درس های دیگر را هم در برنامه روزانه خود قرار دهید. انجام مداوم یک کار باعث خستگی زودتر شما می شود.

اتاق ساکتی را برای مطالعه انتخاب کنید

خیلی از اوقات صداهای اطراف سبب بر هم خوردن تمرکز ما می شود حتی اگر مجبور شدید در جای شلوغ هم مطالعه کنید هدفون روی گوش بگذارید. این را هم بدانید که بهترین مکان برای درس خواندن کتابخانه است.

صدای زنگ موبایل همراه را قطع کنید و  آن را در بیرون اتاق بگذارید

موقع درس خواندن مقداری خوراکی و آب را در کنار خود قرار دهید

تلاش کنید خوراکی هایی که در هنگام درس خواندن استفاده می کنید خوراکی های سالم باشند تا به عملکرد فکری شما هم کمک کند. می توانید از آجیل هایی مثل پسته، بادام و گردو و…. استفاده کنید اما مواظب باشید که زیاده روی نکنید چون زیاد غذا خوردن سبب سنگین شدن شما می شود و زودتر خوابتان می گیرد.

ورزش کنید

 ورزش کردن باعث می شود تا اکسیژن راحت تر به مغز برسد. همینطور موجب نشاط می شود. نشستن طولانی مدت هم به سلامت شما آسیب می زند هم باعث زودتر خسته شدن می شود. هرچقدر که خسته تر باشید قدرت تمرکز شما در هنگام مطالعه کاهش پیدا می کند.

ساعت ها پشت سر هم مطالعه نکنید

حتما استراحت های کوتاهی  به خودتان بدهید باید به مغز زمانی بدهید تا بتواند مطالب قبلی را طبقه بندی کند.

کتاب های خود را در کنار خود قرار دهید

تمام کتاب ها و وسایلی که می خواهید در هنگام درس خواندن از آنها استفاده کنید را در کنار خود قرار دهید تا هنگام مطالعه مجبور نباشید از جای خود بلند شوید

برای درس خواندن یک همراه پیدا کنید

می توانید از دوستان خود کمک بگیرید. درس خواندن با افراد دیگر می تواند باعث انگیزه بیشتر شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *