روش جمع بندی سه روز یکبار

با نزدیک شدن به روز های پایانی آمادگی برای کنکور سراسری، همه کنکوری‌ها دوست دارند تا آخرین گام را نیز به بهترین نحو ممکن بردارند و با کسب نتیجه مطلوب بهترین‌ها را برای خود رقم بزنند.یکی از اصلی ترین دغدغه هایی ذهنی داوطلبان  کنکوری، بحث جمع بندی میباشد. جمع بندی یعنی مرتب کردن اطلاعات در ذهن برای دسترسی راحت تر به مطالب.

جمع بندی ، باعث طبقه بندی مرتب اطلاعات در ذهن و در نتیجه استفاده درست در زمان و فرصت مناسب میشود.  دوران جمع بندی ، زمان یادگیری مطالب جدید نیست بلکه باید مطالب خونده شده رو مرور و دسته بندی کنید اما اگرجمع بندی انجام ندهید مطالب که یادگرفتید و به حافظه سپردید ممکن فراموش کرده باشید. جمعبندی به روش سه روز یکبار، یکی از تکنیک های موفقیت در دوران کنکور و نیز آمادگی جهت حضوری موفق در کنکور سراسری، اجرای روش 3 روز یکبار است.

از آن جایی که استفاده از روش جمع بندی سه روز یکبار برای هر یک از داوطلبان و افراد کنکوری الزامی و مهم به نظر می رسد.

در این مقاله درباره اجرای روش سه روز یکبار در دوران جمع بندی با شما صحبت خواهیم کرد.

دوران جمع بندی، زمان یادگیری مطالب جدید نیست بلکه باید مطالب خونده شده رو مرور و دسته بندی کنید. بهترین زمان برای جمع بندی به روش سه روز یکبار 1 الی 2 ماه باقی مونده تا زمان برگزاری کنکور سراسری میباشد.

روش جمع بندی به صورت سه روز یکبار

جمعبندی به روش سه روز یکبار، این تکنیک مدت زیادی است که توسط داوطلبان کنکور اجرا شده و نتایج بسیار خوبی هم داشته است.

داوطلب در یک نیم روز و درست در ساعت 8 صبح تا 12 ظهر یک آزمون سراسری از سال های گذشته را مطابق با زمان استاندارد کنکور و در شرایط جلسه ی آزمون از خود امتحان می گیرد.

توصیه می کنیم حتما تکنیک های مدیریت آزمون رو در نظر بگیرید بطور مثال از نظر پوشش مطابق پوشش مد نظردر کنکور سراسری باشد، تلفن همراه خود را خاموش کرده و حين آزمون با اعضاي خانواده يا دوستان خود صحبت نکنيد.

هرگز جلوی تلویزیون و یا مکانی شلوغ را برای شرکت در آزمون انتخاب نکنید.

در حین زمان آزمون در کنار سؤالاتی که از جواب آن ها مطمئن نیستید یک علامت بزنید.

به هیچ وجه آزمون خود را به صورت اینترنتی برگزار نکنید و حتماً شیوه معمول آزمون کاغذی باشد.

برای اینکه بتوانید وقت را تنظیم کنید حتماً ساعت به دست داشته باشيد. سعی کنید تمام شرایط آزمون را رعایت کنید.

مناسب ترین سوالات برای دوره جمع بندی سوالات کنکور های سراسری داخل و خارج از کشور سال های گذشته هستند. از تست های مبحثی در این زمان دوری کنید بهتر است که سوالات به صورت جامع و به سبک کنکور باشد.

و بعد از اتمام زمان آزمون شروع به تحلیل تک تک سوالا کرده و در آخر بر مبنای نتايج بدست آمده ، برای رفع اشکال در زمان باقی مونده برنامه ریزی می کنید.

در دو نیم روز باقی مانده تبدیل به 5 نیم روز مجزا می شود شما میتوانید در هر نیم روز  یکی از درس های عمومی و یکی از درس های اختصاصی را مطالعه کند. در این روش شما درس ها را فراموش نمی کنید و در هر سه روز یک بار مجدد درس ها برای شما دوره خواهد شد.

شما در هر 3 روز 3 مرتبه درس ها را مرور می کنید. یکبار هنگامی که در حال برگزاری آزمون هستید. یکبار زمانی که آزمون را تحلیل می کنید و پاسخنامه تشریحی را مطالعه می کنید و یکبار در آن 2.5 روز باقی مانده که به مطالعه نکات و خلاصه و یا حل تست برای درس‌های مختلف می پردازید.

نکته مهم

داوطلبان حتما دقت داشته باشند،که فقط شرکت در آزمون کافی نیست و لازم است که حتما به  تحلیل سؤالات هم بپردازید. تا بدین ترتیب نتیجه بهتری از کار خود دریافت کنید.

بعد از شرکت در آزمون و تمام شدن زمان آن در یک دفتر تمام مباحث و مطالبی را که در آن ها مشکل دارید را علامت بزنید و در دفترچه ای  آن را یادداشت کنید.

به این صورت که تمامی سؤال هایی را که درست پاسخ نداده اید و علت غلط زدن آن ها را یادداشت کرده و برای رفع آن ها و یادگیری کامل مباحث تلاش کنید.

در دوران جمع‌بندي بايستي به تمامي دروس توجه نماييد ، تمام دروس را در برنامه‌ي مطالعاتي خود قرار دهيد و هيچ درسي را حذف نکنيد، اگر در هر درس مطالب اصلاً مطالعه نکرده اید را  رها کنيد و فرصت اندک باقي‌مانده را براي يادگيري آن‌ها هدر ندهيد.

در دوران جمع بندی درس‌ها به روش سه روز یکبار می توانید يک درس عمومي (ترجيحاً دين و زندگي) و يک درس اختصاصي (با توجه به ضريب دروس در زيرگروه مورد علاقه‌ي خودتان) انتخاب نموده و آن را به صورت کامل، مرور و جمع‌بندي نماييد.

یکی از موارد بسیار مهمی که در زمان شروع دوران جمع بندی سه روز یکبار باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید داشتن برنامه ریزی منظم و دقیق میباشد.

اجرای مکرر تکنیک جمع بندی سه روز یک بار و این روند از مطالعه باعث افزایش تسلط بر مباحث خوانده شده و نیز اطمینان خاطر شدن به گونه ای که در آزمون های جامع و نهایتا کنکور سراسری با آرامش و تمرکز بالایی سپری خواهید کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *