روش درس خواندن برای امتحانات

اکثر دانش آموزان فصل امتحانات ممکن است دچار ترس و استرس و اضطراب از موفق نشدن در امتخانات شوند. ؛ ما در اینجا به شما کمک خواهیم کرد که شما را با بهترین روش درس خواندن برای امتحانات و برای موفقیت در امتحانات درسی  آشنا کنیم . روشی کـه برای درس خواندن انتخاب می کنیم بسیار مهم اسـت زیرا می‌تواند بازدهی شما را از لحاظ ذهنی تحت تاثیر قرار دهد.

برنامه ریزی شخصی داشته باشید

گر می خواهید در امتحانات و یا در هر کاری موفق شوید، برنامه ریزی بسیار مهم و حیاتی است برنامه ریزی به فرد کمک خواهد کرد، از مدت زمانی که در اختیار دارد و از اتلاف وقت جلوگیری نماید.

حتما برای طول هفته برنامه ریزی کنید و همه چیز رو مشخص کنید. از ساعات خواب و تماشای تلوزیون و هر عادتی که هر روزآن  را انجام می دهید. در این برنامه باید زمان هایی برای مرور هر مبحث و هم چنین زمان هایی رو برای جبران عقب ماندگی های مطالعاتی خود در نظر بگیرید..

در کلاس به درس توجه کنید

برای اینکه بتوانید مطلبی رو به نحو احسنت ارائه بدید باید به خوبی هم آن را یاد بگیرید بنابراین سرکلاس حتما با تمرکز حاضر شوید.

معلم‌ها معمولا با تأکید و اشاره‌هایی مانند «مهم‌ترین نکته‌ی این درس …»، موضوعات مهم را مشخص می‌کنند. کلید موفقیت در آزمون همین است، هرچه بیشتر در آغاز کار فرا بگیرید، به مطالعه‌ی کمتری برای امتحان نیاز خواهید داشت. سعی کنید تمامی نکات و مباحثی که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند را یاد بگیرید. اهمیت گوش دادن وتوجه کردن در کلاس درس خیلی زیاد هست حتماً حواستان به نکات درسی در سر کلاس باشد. که خود این موضوع نیمی از یادگیری هر مبحث است.

درس هر روز را همان روز بخوانید

یکی از مهم ترین کارهایی که باعث میشود، به هر مبحث تسلط پیدا کنید اینه که درس هر روز رو همان روز بخونید. این روش بسیار اهمیت دارد و به یادگیری شما کمک می کند و باعث میشد مطالب زود تر به حافظه بلند مدت انتقال پیدا کنند. با انجام دادن این کار از دوباره کاری‌‌ جلوگیری می‌کنید.

چه مباحثی را بیشتر بخوانیم؟

هر امتحانی دارای یک سری مباحث هستند که از اهمیت بیشتری برخوردارند و طراحان سوالات توجه بیشتری به آن ها مباحث دارند. توصیه داریم که برای اینکه نقطه توجه طراحان رو شناسایی کنید مجموعه سوالات امتحانات نهایی سال‌های قبل رو بررسی کنید تا دید بهتری نسبت به مباحث پیدا کنید و کتاب رو بر این اساس مطالعه کنید.

در مکان ساکت، تمیز و منظم درس بخوانید

هر چیزی را که ممکن است باعث حواس‌پرتی‌تان شود از محل مطالعه دور کنید. قطع پی‌‌درپی مطالعه و جواب دادن به تلفن همراه چت کردن باعث حواس پرتی و اتلاف وقت شما خواهد شد.

نور کافی

نور کافی ضروری است درس خواندن در اتاق کم نورخوب نیست. در شب چراغ‌ها را روشن کنید و در روز پرده‌ها را کنار بکشید (و کمی هم پنجره را باز بگذارید).در محیط  روشن‌ و سرشار از اکسیژن بهتر میتوان  درس می‌خواند و تمرکز کرد.

زمان مطالعه

ساعات مطالعه و یادگیری در یک فرد کاملا متفاوت از دیگری است. برخی از افراد در هنگام صبح بازدهی بالاتری برای یادگیری داشته و به همین دلیل در هنگام صبح تا ظهر که انرژی بیشتری دارند به مطالعه می‌پردازند. برخی از افراد توانایی یادگیری و مطالعه در طول روز را ندارند و ممکن است در اوایل شب تا اواخر شب حس مطالعه در آنها به وجود آید و در ساعات شب به مطالعه بپردازند. فرقی نمی کند که شما شب ها راحتترید یا روز، مهم این است که دقیقا زمانی را انتخاب کنید که برای مطالعه تان مناسب تر است.

خود آزمایی

یکی از کارهایی که شما برای موفقیت در امتحانات باید انجام دهید، پیدا کردن نقاط ضعف خود است..

به همین دلیل هم باید در طول مطالعه مطالب مختلف مدام خود را بیازمایید تا مشکلات و نقاط ضعف خود را پیدا کنید .

می توانید پس از مطالعه هر بخش تمرینات مربوط به ان را حل کنید. سپس پاسخ هایتان را با جواب صحیح مقایسه کنید و بفهمید در کدام قسمت ها مشکلات بیشتری دارید.

خلاصه نویسی

خلاصه نویسی کردن یک روش بسیار مفید برای بخاطر سپردن مطالب مختلف است.  یادداشت برداری از مطالب و خلاصه کردن آن‌ها به ما کمک می‌کند تا مطالعه و مرور بهتری داشته باشیم.غفلت از خلاصه نویسی معمولا باعث می‌شود که ما مجبور نباشیم تمامی مطالب را از روی جزوه یا کتاب درسی خود مو به مو بخوانیم. وهمچنین درباعث صرفه جویی در وقت میشود.

 مرور مکرر مطالب

یکی دیگر از استراتژی هایی که می تواند به موفقیت ما در امتحانات کمک فوق العاده‌ای بکند، مرور مطالب به صورت مکرر است.. برای اینکه بتوانید مطالب را به خوبی مرور کنید باید مدام از هرآنچه که مطالعه و یادداشت برداری کرده اید مرور کنید.

استراحت کردن های و هدفمند و تغذیه مناسب

نکته از راه های موفقیت در امتحانات استراحت کردن آنهم به صورت مداوم در حین مطالعه است.

این کار باعث می شود که مغز شما فرصت بازیابی انرژی را داشته باشد و آماده یادگیری مطالب جدید شود.

مطالعه مداوم و طولانی مدت باعث میشودم مغز شما خسته شده و راندمان آن کاهش می یابد

بهتر است پس از اینکه به هرکدام از اهداف خود رسیدید، دقایقی را استراحت کنید و سپس به مطالعه کردن بپردازید.

خوراکی‌های سرشار از روی از مواد غذایی ضروری برای سلامت بدن هستند حتما روزانه استفاده کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *