روش مطالعه درس ریاضی برای رشته تجربی کنکور

یکی از درس هایی که دانش آموزای رشته تجربی خیلی توش مشکل دارن درس ریاضیه و باید بگم که یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین درس ها توی  کنکوره چون هم ضریب بالایی داره هم میانگین پاسخ دهی به این درس تو کنکور تجربی خیلی پایینه پس اگه بتونی ریاضی رو خوب بزنی می تونی از خیلی ها جلو بزنی.اما متاسفانه بیشتر بچه هایی رشته تجربی توی این درس ضعیفن یا به عبارت درست تر بلد نیستن چجوری این درس رو بخونن و بهش پاسخ بدن نباید اینطوری باشه که  تمام وقت درس ریاضی رو به زیست اختصاص بدین چون اگه زیست رو 100 هم بزنی اما ریاضیت رو خراب کنی کلی رتبه کنکورت میاد پایین پس حواست به این درس هم باشه.

پیش خوانی کن.

حتما برای درس ریاضی قبل از اینکه به کلاس بری و به تدریس معلم گوش کنی یه دور درس رو بخون تا هم تو کلاس بهتر درس رو بفهمی هم سوالات معلم رو بتونی حل کنی این کار کمکت می کنه تا سرعتت تو حل مسائل اون درس هم بالا بره به علاوه خودت هم اعتماد به نفس می گیری وقتی هم که حس کنی از می تونی سوالاتش رو حل کنی بهش علاقه هم پیدا می کنی و راحت تر میری سراغ خوندن درسی که دوست داری.

تست آموزش بزن حل کن.

ریاضی مثل درس های حفظی نیست که از روی درس نامه بخونی بعد پیش خودت فکر کنی که کامل درس رو متوجه شدی باید از هر مبحث کلی سوال حل کنی تا با چالش هایی که اون موضوع درسی داره و نوع سوالات اون درس آشنا بشی فقط حواست باشه که اول از سوالای آسون شروع کن بعد رفته رفته سطح سوالات رو بالا ببر. تست آموزشی هم یعنی اینکه برای حل سوالات برای بارها اول زمان نگیر و فقط برای اینکه سوالات رو بفهمی و با نکات درس اشنا شی داری این تست ها رو میزنی.

تست آزمونی بزن.

برای اینکه تسلطت رو روی درس آزمایش کنی و استرست موقع آزمون کمتر شه یه آزمون ریاضی بعد از حل سوالای آموزشی از خودت بگیر این آزمون حتما باید زمان داشته باشه و سوالای سخت هم توش باشه .سعی کن همون طوری که امتحان میدی به سوالای این آزمون هم جواب بدی.

نکات رو یادداشت کن.

یه دفتر نکته برای درس هایی مثل ریاضی و فیزیک داشته باش که اگر سوالی رو اشتباه زدی یا نکته جدیدی پیدا کردی توی اون دفتر بنویسی این دفتر رو شب هر آزمون مهمی که داری بخون و توی دفتر هم تمیز و واضح بنویس که سر در گم نشی موقع خوندنش .

فرمول ها رو بنویس.

فرمول ها بخش مهمی در رشته ریاضی ان و بدن دونستن اونا نمی تونید به سوالا جواب بدین پس یه دفترچه مخصوص برای فرمول های ریاضی داشته باش حتی می تونی روی کاغذ بزرگ فرمول ها رو بنویسی رو به دیوار اتاقت بزنی هی اونا رو  مرور کنی.

مرتب بنویس.

یکی از بزرگ ترین مشکلات دانش آموزا حواس پرتی و بی دقتی توی درس ریاضیه ممکنه سوالی رو درست حل کنیم تا آخر هم بریم اما نتونیم جواب رو به دست بیاریم چون احتمالا یه جایی اشتباه حساب کردیم و این موضوع خیلی برای تمام دانش آموزا دردناکه  اما بزرگ ترین دلیل اینکه چرا اشتباه می کنیم اینکه مرتب نمی نویسیم و حتی وسط راه راه حل خودمون رو گم می کنیم! پس باید از قبل کنکور و امتحان های مهم یاد بگیریم که چک نویسمون تمیز باشه که حتی وقتی به جواب نرسیدیم بتونیم برگردیم و ببنیم کجا رو اشتباه کردیم اینطوری وقت کمتری هم ازتون گرفته میشه.

مرور داشته باش.

نمی تونی مبحث مهمی مثل مثلثات رو فقط یه بار برای یه ساعت بخونی بعدش هم 50 تا تست بزنی و ادعا کنی که این درس ها کامل بلدی باید هر چند وقت یه بار تست های جدید رو حل کنی و تست هایی که قبلا نتونستی حل کنی یا اشتباه حل کرده بودی رو دوباره بری سراغشون .

استرس نداشته باش.

حل مسائل ریاضی گاهی واقعا زمان بره پس باید برای حلش صبر داشته باشی و استرس نگیری چون استرس یکی دیگه از دلایلی که باعث میشه استرس بگیری و  هی یه سوال رو تا نصفه حل نکنی بعد به بهونه ی اینکه وقت نداری بری سراغ یه سوال دیگه بعد تازه اونم تا نصفه حل کنی بعدش ولش کنی نه اگه مطمئنی یه سوالی رو بلدی و تا نصفه حلش کردی ادامه بده تا به جواب برسی نگران وقت هم نباش خیلی بهتره که توی زمانی که داری به 5 تا سوال جواب بدی که هر 5 تاش درست باشه تا به 30 تا سوال جواب بدی که اونم 15 تاش نصفه ولش کردی 10 تاش هم از استرس غلط زدی و فقط 5 تا درست داشتی که اونم با نمره منفی آزمون از بین رفته!

موارد به ترتیب اولویت درجه اهمیت
پیش خوانی کن. بسیار بسیار مهم
تست آموزش بزن حل کن. بسیار بسیار مهم
تست آزمونی بزن. بسیار بسیار مهم
استرس نداشته باش. بسیار بسیار مهم
نکات رو یادداشت کن. بسیار مهم
فرمول ها رو بنویس. بسیار مهم
خلاصه نویسی کن بسیار مهم
مرتب بنویس. بسیار مهم
مرور داشته باش بسیار مهم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *