روش مطالعه درس زبان انگلیسی

مطالعه زبان های خارجی به صورت خاص نیاز به زمان و تلاش زیاد دارد.  خیلی از درس ها اینطور هست که با مطالعه در یک مدت کم هم میشه توی اون پیشرفت کرد. اما درس زبان انگلیسی تفاوتی که با درس های دیگه عمومی داره همین موضوع هست که خیلی وقتها با تلاش بلند مدت به چیزی که میخواین میرسین.

روش کلی مطالعه

برای مطالعه درس‌های عمومی و تخصصی باید از روش‌های خاصی استفاده کرد. هر درس نحوه مطالعه جداگانه ‌ای دارد.

برای یادگیری هر چه بهتر زبان انگلیسی باید مطالب را به چند بخش تقسیم می کنیم. زبان انگلیسی به دو بخش درک مطلب و قواعد زبان دسته بندی می شود.

بخش درک مطلب شامل خواندن و لغاته. اولین قدم برای یادگیری زبان انگلیسی تسلط کامل بر لغات کتاب درسیه که جهت انجام این کار باید لغات رو مکررا تمرین کنید. بنابراین لازمه  که روزانه تعدادی از لغات کتاب رو بخونی و تکرار کنی. بعدش به مطالعه درس مورد نظر بپردازی تا نحوه کاربرد لغات در متن رو یاد بگیری. همچنین سعی کن تمرینات بخش لغات رو به تنهایی انجام بدی تا میزان یادگیری خودت رو محک بزنی جهت یادگیری لغات می تونی از فلش کارت های تصویری استفاده کنی، چرا که این کار به ویژه برای افرادی که حافظه تصویری خوبی دارن، بسیار کارآمده.

بخش قواعد زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخورداره اگر دایره لغات انگلیسی شما وسیع باشه اما به قواعد زبان مسلط نباشی، مسلما نمیتونی با استفاده از لغات جمله بسازی. برای یادگیری قواعد زبان باید در کلاس درس، به آموزش های دبیر خودت توجه کنی و اگر سوالی برات پیش اومد، حتما پاسخ اونو رو از دبیر خود جویا بشی تا مشکل رفع بشه بعد از تدریس باید تمرین های مربوط به قواعد رو انجام بدی همچنین توصیه میشه، برای درک هر چه بهتر مباحث بهتره، تمرین هایی رو خارج از کتاب درسی خودت حل کنی.

روش مطالعه درس زبان انگلیسی برای کنکور

زبان انگلیسی کنکور، آخرین درس از دفترچه عمومی است و مانند سایر دروس عمومی ۲۵ تست از کنکور سراسری را به خود اختصاص داده است کسب نمره مطلوب در این درس با توجه ضریب اون در کنکور می تونه در رتبه شما تاثیرگذار باشه سوالات این درس شامل ۳ سوال قواعد، ۷ سوال لغات، ۵ سوال کلوز تست (قواعد) و ۱۰ سوال درک مطلب است.

واژگان

بهترین روش تکرار و تکرار و تمرین هست هر روز باید یک زمانی رو برای حفظ کلمات بذاری این زمان میتونه از زمانهای مرده ات باشه مثلا وقتی که توی راهی که به مدرسه بری و چون انرژی زیادی هم ازت نمیبره میتونه از زمانهایی باشه که حتی خسته ای سعی کن برای هر واژه مترادفهای دیگه اش رو هم استفاده کنی و از متن ها کلمات سخت اونها رو استخراج کنی. از ابزار آنلاین مثل گوگل ترنسلیت هم حتما استفاده کن.

قواعد

کتاب درسی منبع مناسبی برای تمرین و یادگیری گرامر هست ابتدا لازم است توضیحات بخش قواعد به دقت مطالعه بشه و باید کاربرد قواعد در متن درس بررسی بشه تا بتونی نحوه کاربرد اونا رو به خوبی درک کنی بعد از مطالعه قواعد بایستی بلافاصله تست های مربوط به قواعد حل کنی با این اقدام به راحتی می تونی مشکلات خودت رو شناسایی کنی و در جهت رفع آن ها گام برداری اگر بتونی بخش واژگان و گرامر زبان کنکور رو به درستی پشت سر بزاری 40  درصد نمره رو کسب میکنی.

در کنکور دو بخش دیگر نیز وجود دارد که برای پاسخ به آن ها می بایست واژگان و قواعد رو به خوبی مطالعه کرده باشی برای حل کردن کلوز تست در کنکور سراسری توصیه میشه هر شب یک متن کلوز تست حل کنی، متن های کلوز تست معمولا ترکیبی از قواعد و فهم کلمات هست، همچنین بهتر است ابتدا تمامی کلوز تست های کنکور سراسری رو حل کنی و بعد به سراغ کلوز تست های تالیفی بروی پس از حل سوالات این بخش در کنکور سراسری، نوبت به قسمت “خواندن” میرسه در این بخش، دو متن ارائه میشه و بعد از هر متن چند تست وجود داره. بهترین روش جهت حل تست های این قسمت اینه که ابتدا سوالات رو بخونی تا اول با موضوع آشنا بشی و بعدش به سرعت به متن رجوع کنی و پاسخ سوالات رو پیدا کنی

تکرار و حل تست های زبان انگلیسی و برنامه ریزی درسی برای موفقیت در کنکور و امتحانات بسیار موثر است. نکته مهم دیگر این است که باید برای موفقیت در کنکور و امتحانات نهایی، مطالعه کتاب های درسی رو در الویت قرار بدی، چون اونا منبع اصلی طرح سوال هستن.

تکنیک های تست زنی زبان انگلیسی کنکور

  • سئوالات کنکور رو زیاد حل کن
  • از تکنیک های شبیه سازی کنکور استفاده کن
  • توی زمان محدود تر جواب بده
  • زمان رو کاهش بده
  • تجزیه و تحلیل بعد از آزمون فراموش نشه

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *