روش مطالعه درس زمین شناسی

زمین شناسی کنکور شامل یک کتاب درسی در پایه یازدهم هست که ۲۰ سوال کنکور از این کتاب میاد و حتی دانش آموزان نظام قدیم  باید این کتاب رو برای کنکور ۱۴۰۰ مطالعه بکنن که این کتاب منبع طراحی سوالات کتاب های درسی نظام جدید هست.

زمین شناسی درسی هست که داوطلبان کنکور درصد پایینی از این درس رو به خود  اختصاص میدن و معمولاً درصد آن ها بین ۱۰ تا ۳۰ درصد است. البته این به معنی این نیست که این درس سخته به این دلیله که داوطلبان زمان زیادی رو به اون اختصاص نمیدن چون اکثر رشته های زیرگروه این کنکور تجربی رو مثل پزشکی و دندانپزشکی مد نظر دارن که برای قبولی در این رشته ها درصد زمین شناسی زیاد مهم نیست، اما اگه به داروسازی علاقه داری باید اینو در نظر داشته باشی تاثیر زمین شناسی برای قبولی در این رشته بالاست پس باید وقت بیشتری رو برای این درس اختصاص بدین.

اصول درس خواندن

برای بهتر کردن خودت در درس زمین شناسی  و هر درسی باید تست بزنی ،تست زنی در این درس و هر درسی اصول خودش رو داره یعنی باید تست های متنوع بزنی و سعی کنی بفهمی که سوالات چگونه طرح می شود و با دیدن تست همان لحظه بفهمی باید از چه راه حلی استفاده کنی.

بعد از مطالعه کتاب درسی و درسنامه ها و جزوه استاد باید تست های آموزشی بزنی یعنی چی؟ یعنی اینکه باید تست های نکته دار پیدا کنی و زمان حل تست ها هر نکته که به آن برخوردی در دفتری منتقل کرده و اونا رو یادداشت کنی اینم باید بدونی که مجموعه تست هایی رو باید بزنی که جامع باشن یعنی اینکه باید هم آسان باشن هم سخت باشن هم متوسط باشن تا بتونی با تمام جزئیات یک مبحث آشنا بشی و اونها رو به خورد مغز بدی

تست های زمان دار

تست های زمان دار بعد از تست های آموزشی و خوندن تمام درسنامه ها و خوندن کتاب درسی باید به سراغش بری که بتونی خودت رو با زمان پیشنهادی در کنکور وفق بدی و زمان بیشتری رو برای دروس مهم تر ذخیره کنی.

مرور کردن با کمک خلاصه نویسی

درس زمین شناسی از جمله درس هایی هست که به دلیل جزئیات زیاد باید با مرور کردن ماهانه یا هفتگی به اون پرداخته بشه که این مرور کردن میتونه با جزوه و کتاب با تست زنی با خوندن درسنامه با خوندن جزوه معلم همراه باشه ولی چیزی که میتونه تو رو جلو بندازه اینه که با کمک خلاصه نویسی میتونی وقت خودت رو صرفه جویی کنی وجزئیات رو خلاصه نویسی کنی.

نکته مهم

اگه به دنبال رتبه های خوب هستی باید بدونی  که در تمام درس باید خوب باشی حتی زمین شناسی که کمترین ضریب داره چون این درس ویژگی که داره اینه که افراد یا داوطلبان کنکور درصد کمی از آن رو میزنن که این باعث میشه تو با درصد بالا بتونی اونها رو پشت سر بزاری ولی خوب شاید با چند تست اختصاصی بتونی اون رو جبران کنی و درصدی کمه زمین شناسی  رو جبران کنی پس اگه در درس دیگری بهتر عمل میکنی و بهتر تست میزنی که ضریب اون از زمین شناسی بیشتره سعی کن بهش بپردازی ولی اگه توی درس زمین شناسی خوب عمل می کنی و خوب تست میزنی سعی کن زمان بیشتری به زمین شناسی اختصاص بدی.

توجه

این نکته مورد توجه داشته باش که نباید زمان زیادی رو برای این درس بذاری و از درس های تخصصی زمان کم کنی چون این درس کمترین ضریب رو توی کنکور داره حتی برای قبولی در داروسازی ضریبش یکه یعنی از سایر دروس تخصصی کم  اهمیتر هست (این رو بدون اگه قرار داروسازی بری سعی کن زمین شناسی رو صفر نزنی حتی کمترین درصد خیلی ارزشش بیشتره از صفر) پس در هفته سعی کن 3 تا ۵ ساعت بیشتر زمان برای این درس نذاری و برای دروس اختصاصی زمان بیشتری بزاری.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *