چرا تمرین تست زنی برای کنکور مهم است؟

در کشور ما راه تحصیل در مقاطع بالا و ورود به دانشگاه شرکت در آزمون سراسری است. آزمونی که دراون سوالات چهار گزینه ای مطرح میشه و تقریبا همه دانش اموز ها برخلاف سال های قبل که در امتحانات مدرسه روزی یک درس را به صورت تشریحی امتحان میدادن باید خودشون رو برای این شرایط محیا کنن که در یک زمان مشخص به سوالات همه درس ها پاسخ بدن و بتونن با ذهنی قدرتمند از همه مطالبی که یادگرفتن استفاده کنن.

از این رو مهم ترین تفاوت این آزمون با امتحانات مدرسه اینه که تو این آزمون شیوه نگارش سوالات متفاوته و جواب سوال به همراه سه گزینه دیگر در اختیار داوطلب قرار می گیره و داوطلب باید به اونا پاسخ بده و از طرفی برخلاف امتحانات مدرسه تو باید قدرت پاسخ گویی به پرسش های همه دروسی که در طول چهار سال مطالعه کردی رو داشته باشی.

داوطلبان زیادی وجود دارن که با اینکه در امتحانات مدرسه و امتحانات سال یازدهم نتایج درخشانی کسب کردن ولی از اونجا که نتونستن خودشون رو با شرایط جدید وفق بدن در آزمون سراسری با مشکل مواجه شدن و نتونستن نتیجه دلخواه خودشون رو کسب کنن.

بر همین اساس داوطلبان کنکور در سال دوازدهم با این گونه پرسش ها که سوالات چهار گزینه است بیشتر آشنا میشن و با شرایط جدید دستو پنجه نرم میکنن. مشاوران تحصیلی معتقدن که پرسش های چهار گزینه ای سوالاتی هستن که در جهت یادگیری و تثبیت هر چه بیشتر مطالب به آن ها کمک می کنن. این تست ها که برای یادگیری مطالب استفاده میشن تست های آموزشی نام دارن و زمان مشخصی برای پاسخ گویی اونا در نظر گرفته نمیشه و فقط هدف از زدن این تست ها یادگیری هر چه بیشتر مطالب و تسلط به اوناست.

اما با توجه به این موضوع که در آزمون سراسری داوطلب باید در زمان مشخصی به سوالات پاسخ بده یک داوطلب صرف زدن تست آموزشی نمیتونه به موفقیت صد در صدی در تمامی دروس برسه. برای اینکه تو بعد از انجام دادن همه کار های لازم برای تسلط به یک درس از جمله زدن تست آموزشی، خلاصه نویسی، حاشیه نویسی و مرور مطالب …… نیازمند این امر هم هستی که تست هایی که مطابق آزمون سراسری به صورت مجموعه ای در زمان مشخصی پاسخ بدی.

از آذر ماه خیلی از داوطلبان به صورت جدی تست های زمان دار کار می کنن که باعث افزایش دقت و سرعت العمل در پاسخ گویی به سوالات میشه. زیادن آون دسته از کسایی که اظهار می کنن در آزمون های زمان دار وقت اضافه هم دارن، اینا در زمان گذاری مشکل دارن و اغلب به علت سرعت زیاد در پاسخ گویی سوالات دقت آن ها پایین میاد و نمیتونن در صد های خوبی کسب کنن.

کسایی که کم کم به زدن تست های زمان دار روی میارن، میتونن به خوبی از عهده زدن تست های چند درس بربیاین و جلسه آزمون رو به خوبی مدیریت کنن و برخلاف خیلی از کسانی که بدون زدن تست های زمان دار در آزمون های آزمایشی خود شرکت می کنن و دچار سردرد و ذهن خسته میشن دچار این مشکلات نشن.

از این رو توصیه اکید ما به همه کسایی که آزمون سراسری میدن اینه که از این زمان حتما تست های زمان دار را کار کنن و به این نکته توجه داشته باشن که بهتره مثلا برای هر شب سه تا چهار درس و برای هر درس ده تا پانزده تست را به صورت مجموعه ای و در زمان مشخص پاسخ بدن تا بتونن در آزمون های آزمایشی و کنکور سراسری فرایند انتقال ذهنی از یک درس به درس دیگر را به خوبی انجام بدن.

مطمئن باش هر چه قدر حجم تست هایی که در طول هفته کار می کنی بیشتر باشه حتما نتایج درخشان تری کسب میکنی. هیچ وقت فکر نکن تعداد تست هایی که زدی کافیه و دیگه نیاز به زدن تست نداری. بلکه باید برای هر درس تعداد بسیار زیادی تست رو در قالب آموزشی و زمان دار پاسخ بدی و حتی بعضی از تست ها رو برای چند بار پاسخ بدی. حتما تعداد تست هایی رو که برای هر درس می زنی در کنار ساعات مطالعه خودت در دفتری یادداشت کن و سعی کن هفته ای حداقل پنج تا ده تست به تعداد تست های هفته قبلی خود اضافه کنی.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *